نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏شنبه‏، 2011‏/12‏/31

92

 


ایران در خلیج فارس موشک های دور برد خود را مورد آزمایش قرار خواهد داد

 

بنا به اظهارات دریادار محمود موسوی معاون عملیاتی نیروی دریایی جمهوری اسلامی، در چهارچوب عملیات نظامی دریایی در خلیج فارس، ایران موشک های دوربرد خود را مورد آزمایش قرار خواهد داد. 

بدین ترتیب عملیات نظامی دریایی موسوم به رزمایش ولایت 90 که از ده روز پیش در خلیج فارس و در حوالی تنگه هرمز آغاز شده است، روز شنبه دهم دیماه با پرتاب موشک های دوربرد به پایان خواهد رسید.

 

دریادار محمود موسوی در این زمینه خاطر نشان ساخت که مرحله اصلی اين رزمايش با شليک انواع موشک‌های دوربرد از فردا آغاز می ‌شود و در ادامه اظهار داشت که: "برنامه های مرحله قدرت با شليک انواع موشک های برد بلند و برد کوتاه ساحل به دريا ، پرتاب انواع موشک های سطح به سطح و سطح به هوا توسط يگانهای شناور همراه خواهد بود."

 

شایان یاد آوریست که روز سه شنبه ششم دی ماه محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس ‌جمهوری ایران گفته بود، اگر بنا باشد نفت ایران تحریم شود یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد.

سپس روز چهارشنبه هفتم دی ماه دریادار حبیب الله سیاری فرماندۀ نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران متذکر شده بود که: «بستن تنگۀ هرمز برای نیروهای نظامی ایران بسیار ساده است ولی فعلأ لزومی به این اقدام نیست چرا که در حال حاضر ما دریای عمان و تردد کشتی ها را در آن تحت کنترل خود داریم».

 

این اظهارات و عملیات نظامی دریایی در آب های خلیج فارس جامعۀ جهانی را به شدت نگران کرده است، خصوصأ که با اعلام مورد آزمایش قرار دادن موشک های دوربرد توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ، بسیاری از ناظران و کارشناسان غربی بر این عقیده اند که ایران قصد دارد خود را برای هدف قرار دادن اسرائیل و همچنین پایگاه های نظامی آمریکا در خاورمیانه ، بوسیلۀ موشک های دوربرد شهاب 3 آماده سازد. 

 

شایان یاد آوریست که اکنون بیش از یک سوم نفت مورد نیاز جهان که از طریق نفتکش ها انتقال می یابد از تنگه هرمز عبور می کند. در این میان می توان به نفت صادر شده از عربستان سعودی، ایران، امارات متحدۀ عربی، کویت، عراق و همچنین تمامی گاز مایع صادره از سوی قطر اشاره کرد که همه روزه از این تنگه به طول ٦٫٤ کیلومتر عبور می کنند که میان سواحل ایران و سواحل سلطان نشین عمان قرار دارد.

 

آرش ادیب زاده / رادیو فرانسه

_________________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.