نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏دوشنبه‏، 2012‏/12‏/31

 

آرشیو ماه دسامبر ۲۰١۲

 

شرط‌بندی خامنه‌ای روی اسب بازنده

 استبداد دینی روحانیت شیعه، نخست، جذابیتش را در میان غربی‌های چپگرا، سپس در میان انقلابیون ایرانی، بعد در میان باورمندان شیعه، و در دو سال گذشته در میان اسلامگرایان سنی از دست داد. آنچه مقامات، «بیداری اسلامی» می‌نامند در واقع بیدار شدن اسلامگرایان تونسی، لیبیایی، مصری و یمنی نسبت به ظرفیت جمهوری اسلامی در حمایت از رژیم‌های قصاب در منطقه است. گروه‌هایی که حدود سه دهه در آب نمک جمهوری اسلامی خوابیده بودند (به کنفرانس‌های آن دعوت شده و به هزینهٔ مردم ایران در بهترین هتل‌های تهران خوش می گذراندند) و خامنه‌ای رویای بسط حوزهٔ نفوذ خود را تحت حکومت آنها در منطقه می‌دید یکباره از پیرامون رژیم پراکنده شدند. 


ایران بینوا در آینده با این تدابیر اقتصادی به کجا می‌رود؟

 رئیس دولت مردم فریب تعطیلی شصت درصدی کارخانجات را نمی بیند، اخراج کارگران و ماه ها حقوق معوقه شان را نمی بیند و بی هیچ گونه شرمی در سیمای ملی به مردم دروغ می گوید و از کاهش فاصله طبقاتی سخن می گوید. 


اقتصاد ایران در سالی که گذشت:

سال سقوط

 بنابر اعلام موسسه تحقیقاتی فریزر، نمره ایران در آزادی اقتصادی هم با کاهش روبرو شده و با شش پله سقوط در رده ۱۱۱ دنیا قرار گرفته است. سازمان شفافیت بین‌الملل نیز ایران را در شمار ده اقتصاد بسته دنیا قرار داده است. در همین حال بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نیز آینده اقتصاد ایران را غیرمطمئن توصیف کرده‌اند. اکونومیست نیز رشد اقتصادی ایران را منفی ۱,۱ درصد برآورد کرده است. 


پیشنهاد ابوالفضل قدیانی برای نامگذاری ۹ دی:

روز نکبت استبداد دینی

 اصلاح طلبان بدلی از هم اینک آماده سازی می شوند تا در انتخابات شرکت کنند. قابل پیش بینی است که دربار آقای خامنه ای به عنوان ستاد مهندسی انتخابات به اصطلاح آزاد، دستکم دو کاندیدا را با برچسب اصلاح طلبی روانه میدان انتخابات نماید تا بازیگران نمایش “استراتژی شکست دلخواه” باشند. بر اساس این استراتژی تنظیم شده برای اصلاح طلبان بدلی، کاندیداهای اصلاح طلب ریاست جمهوری از ابتدا به منظور شکست در انتخابات شرکت می جویند و در واقع همچون سیاه لشگران ایفا کننده نقش “کتک خور” در فیلم های فارسی عمل می کنند.  


دکتر داوود هرمیداس باوند

عواقب سیاست های تهاجمی در سیاست خارجی

اعراب برای ایران شمشیر از رو بستند

 می گویند که ملا نصرالدین گله می کرده که هر وقت چیزی در شهر گم می شود همه می گویند ملا دزدیده و بدی داستان این است که توی خانه ما پیدا می شود. لذا به نظر می رسد که سیاست های ما در مورد صدور انقلاب و حمایت از جنبش های آزادی بخش در ابتدای انقلاب و در حال حاضر و در سالهای اخیر سیاست های تند و تهاجمی دولت نهم و دهم شرایطی را از منظر بین المللی و منطقه ای ایجاد کرده است که کشورهای مختلف می توانند ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کنند و ضعف دیپلماسی ما برای برطرف کردن این اتهامات گاهی منجر به پذیرش آن در سطح افکار عمومی می شود.


ارزیابی تلفات حمله نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران

 دانشگاه آمریکایی یوتا در نیمه سال جاری مسیحی طی یک گزارش جامع به ارزیابی میزان تلفات ناشی از حمله نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران مبادرت ورزید. بر اساس این ارزیابی، تقریبا تمامی کارکنان مراکز اصلی اتمی یا در جریان حمله جان خود را از دست خواهند داد و یا به سختی مجروح خواهند شد. تعداد تلفات کارکنان مابین ۷ تا ۱۱ هزار نفر برآورد شده است.علاوه بر کارکنان تاسیسات اتمی و مراکز نظامی، غیر نظامیان نیز در معرض خطر حمله و نتایج آن قرار میگیرند 


در اهواز روی داد

صف بندی کارگران گرسنه در برابر احمدی‌نژاد

 مشکلات در حالی است که حداقل دستمزد کارگران ۳۹۰ هزار تومان اعلام شده است. دستمزدی که بنا به گفتهٔ برخی فعالان کارگری "فقط ۴۰ درصد هزینه های آنان را پوشش می‌دهد". در این مدت بیش از ۲۰ هزار کارگر در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار افزایش حداقل دستمزد شده‌اند. 


حلب؛ چگونه سوریه ویران می‌شود

 مخالفان مسلح اخیرا در قطر اعلام کردند که با حمایت غرب به اتحادی دست یافته‌اند که حتی در بهترین حالت هم شکننده است. کمی بعد از آن، تعدادی از افراد اسلامگرای این ائتلاف گفتند که که از آن خارج خواهند شد تا یک حکومت اسلامی ایحاد کنند. ۲۰ نوامبر، رییس حزب دموکرات کردستان ازائتلاف بیرون آمد. با بقای سرسختانه رژیم، به نظر می‌رسد که هر دو طرف باید به جنگی طولانی و ویرانگر ادامه دهند.


آمار بيکاری در ايران:

البرز بيکارترين استان کشور شد


حمید اکبری

پیشگفتاری بر کتاب ((قمار هسته ای آیت الله))

((دو چیز طیره عقل است، دم فرو بستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی))  سعدی

 تلفات ناشی از حمله احتمالی به ایران و نیز سنجش تطبیقی با دیگر سانحه های هسته ای در گذشته مانند چرنوبل، تصویری بس هولناک از پی آمد های حمله ی هوایی به تاسیسات هسته ای در ایران را ترسیم می نماید. تصویری که خواب خوش هر انسان با وجدان را مبدل به کابوسی می سازد که ....


مصباح یزدی:

گمان می‌کنند رای دادن حق مردم است و به هرکس دلشان خواست می توانند رای دهند

 یکی از اشتباهات این است که برخی گمان می‌کنند رای دادن حق مردم است و به هرکه دلشان بخواهد می‌توانند رای بدهند.... آنها غفلت می‌کنند که در بینش اسلامی، حق با تکلیف ممزوج است. حق و تکلیف در کنار هم قرار دارند. شما به لحاظ قانونی حق دارید که به هرکه می‌خواهید رای دهید، اما مکلفید که به اصلح رای دهید. حق داشتن، تکلیف را رفع نخواهد کرد.


تازه ترین تحلیل واشنگتن پست

آیا ۲۰۱۳ سال اقدام در مورد برنامه هسته ای ایران است؟

 بنابر عقیده راس، اوباما پیش از هر اقدامی نخست پیشنهاد نهایی را به رهبر ایران ارائه می دهد که شامل ادامه فعالیت های هسته ای صلح آمیز به طور محدود است.


به نام خصوصی‌سازی و به کام نظامیان

 برآورد ارزش دارایی‌های سپاه تقریبا کاری غیرممکن است. اما آن‌گونه که فرماندهان این نهاد نظامی به مجلس گزارش داده‌اند، تا یک سال پیش ۸۱۲شرکت وابسته به سپاه در داخل و خارج از ایران به ثبت رسیده است.  


دولت واردات

 دولت احمدی نژاد از زمان روی کارآمدن در سال ۱۳۸۴ تاکنون الگو و برنامه‌ای برای اداره کشور نداشته است، و در عین حال وعده‌ها و شعارهای بسیاری در قالب بردن درآمد نفت به سر سفره‌های مردم داده و اجرای نوعی سیاست‌های مردم گرایانه را پی گرفته است. دراجرای این سیاست می باید بازار مصرف کشور را از التهابات اقتصادی و اجتماعی مصون نگه می داشت و از اینرو تمام درآمد و سرمایه نفتی کشور را دراین سالها صرف واردات کرده است. در این نوشته با تکیه بر آمار رسمی منتشره بانک مرکزی به بررسی این موضوع می پردازیم تا معلوم شود که این دولت در دو دوره چه بلایی را بر سر اقتصاد ایران آورده است . 


چه کسی فرزندان انقلاب را خورد؟

 سردار: جمهوریت شعار ضد انقلاب است، اصلا ما چیزی به اسم جمهوریت نداریم، جمهوری اسلامی نظامی است که رهبرش ولی فقیه است، مجلس اش پیرو ولی فقیه است، مردم با معیارهای ولی فقیه رئیس جمهوری پیرو ولی فقیه انتخاب می کنند، درغیراین صورت قوه قضائیه به پیروی از مقام عظمای ولایت با آنها برخورد می کند. نظام بطور کامل یک نظام منتخب مردم است و هر کس این نظام را انتخاب نکند توی دهنش می زنیم. یعنی جمهوریت وقتی درست است که مردم رهبر را انتخاب کنند. 


عباس امیر انتظام

۳۴مین سالِ محرومیت از آزادی و خدمت به کشور


خودفروشی بس شرف دارد بر آن     کز برای خود، فروشد دیگران

شعری از مصطفی بادکوبه ای، شاعر زندانی

هر فسادی را کلید از فقر بود


"بیماران سرطانی در ایران یا خانه‌شان را می‌فروشند یا آماده مرگ می شوند"


حراج نفت زیر سایه تحریم ها؛

هند و چین باز هم از ایران تخفیف می خواهند

  آمریکا گفته است که از ۶ فوریه سال آینده، ایران اجازه نخواهد داشت که پول نفت صادراتی خود را به داخل کشور منتقل کند، موضوعی که به گزارش رویترز، باعث گیر کردن پول نفت صادراتی ایران در بانک‌های خارجی خواهد شد. به عبارتی ایران مجبور است که پول نفت صادراتی را در‌‌ همان کشورهای خریدار نفت ایران صرف خرید کالا کند. 


پیشنهاد بی شرمانه

 اگر کار زندانیان سیاسی از بازداشت به زندان بکشد، بسته به نوع زندان مزاحمت‌های جدید آغاز می‌شود؛ مزاحمت‌هایی که نشان آن را می‌توان در برخی از بیانیه‌های زندانیان دید. سال گذشته تعدادی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر از "پیشنهادهای بی‌شرمانه" ماموران زندان به همسرانشان خبر دادند و نوشتند: "جناب آقای دولت‌آبادی از چه اظهار ندامت کنیم؟ از دخالت ماموران اطلاعاتی و امنیتی و دادستانی در خصوصی‌ترین لایه‌های زندگی بازداشت‌شدگان بی‌پناه؟ یا از پیشنهادهای بی‌شرمانه ماموران نسبت به همسران و خواهرانمان؟ " 


مصرف گازوئیل در ایران، ۱۶۰ برابر میزان مجاز است!

بازگشت آلودگی‌های کشنده به تهران/ چه کسی مقصر است؟ این بار چند نفر قربانی می‌شوند؟

 مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خبر داده که آلودگی هوای پایتخت از امروز دوباره در شرایط ناسالم قرار گرفته است. او شهر ری را آلوده ترین نقطه تهران اعلام کرده و می گوید شاخص ذرات کمتر از ۲٫۵میکرون که دیروز ۷۲ بود، امروز ناگهان به ۱۱۹ رسیده است. طبعا دیگر شهرهای بزرگ و صنعتی کشور نیز از امشب و فردا به همین وضعیت دچار خواهند شد.  


اقتصاد ایران

آیا ابرتورم در راه است؟

 افزایش لجام‌گسیخته هزینه‌های دولت نسبت به درآمد آن یعنی رشد هزینه‌های قوه مجریه نسبت به دستاوردهای مالی ‏شکافی به نام کسری بودجه ایجاد کرده که دولت برای جبران آن دو راه‌کار بیشتر ندارد: یا ارز ندارد و از بانک مرکزی استقراض می‌کند یا ارز دارد و آن را به بانک مرکزی می‌فروشد و اسکناس چاپ می‌کند. 


در ایران تحریم ها جان مردم را می گیرند

 تحریم ها بی شک به نفع مافیاهای (نزدیک به قدرت) مختلف و همینطور پاسداران هستند. بعلاوه اینکه مساله جدید کمبود دارو حاصل فسادی است که همواره گریبانگیر ایران بوده است. 


سومین طومار اعتراضی کارگران ایران به وزیر کار

 شرکت‌های پیمانکاری همچنان مشغول چپاول دسترنج کارگران هستند و ناامنی، اخراج و تعطیلی کارخانه‌ها در بدترین وضعیت چند سال گذشته خود قرار دارد. 


طرفداران جنگ باز هم زمزمه سر دادند

گنبد آهنین و افزایش تمایل حمله به ایران

 بر اساس گزارشی که مرکز مطالعات عربی – اروپایی منتشر کرده است، وجود گنبد آهنین و آزمایشی که اسرائیل به کمک این سامانه دفاعی در جنگ خصمانه 8 روزه اش با غزه انجام داد، سبب شده است تا اسرائیل تمایل بیشتری به جنگ با ایران و حزب الله بیابد. 


آن راز و رمزی که احمدی‌نژاد از آن آگاه است چیست؟

 اما پرسش بزرگ این است: احمدی‌نژاد از چه رازی آگاه است و چه رمزی از حاکمیّت می‌داند که حضرت رهبر بسیار رعایتش می‌کند و متوجه است مبادا زیاد خشمگین شود و رازها را برملا سازد؟

 


تحلیل جبهه ملی ایران از رویدادهای مصر


وزیر اقتصاد ایران: درآمد نفتی به نیم کاهش یافته است


از اومانیسم راستین تا مهرورزی اسلامی-قلابی

از خنده وزیر تا گریه اوباما


ادعاها و افشاگری های تازه از شرایط سال های اول انقلاب

فرمان اعدام سه هزار نفر صادر شده بود

 یرواند ابراهامیان، در این باره می‌نویسد: "در نخستين ساعات روز جمعه ٢٨ تيرماه ١٣۶٧ حصارهاى آهنينى بر گرد زندان هاى اصلى در سرتاسر ايران کشيده شد. دروازه‌ها بسته و تلفن ها قطع شد. تلويزيون ها را از برق کشيدند و از توزيع نامه ها، روزنامه‌ها و بسته هاى دارويى (در زندان ها) خوددارى ورزيدند. ساعات ملاقات منحل شد و بستگان زندانيان را از حول و حوش زندان ها پراکنده ساختند. به زندانيان دستور داده شد که در سلول هاى خود باقى بمانند و از صحبت با نگهبانان و کارگران افغانى خوددارى کنند. رفت و آمد به مکان هاى عمومى مانند درمانگاه ها، کارگاه ها، قرائت خانه ها، تالارهاى تدريس و حياط ها ممنوع شد." 


کودتای «قانون‌اساسی» اخوان المسلمین!

 مانورهای اخیر مرسی تصویر منفی و ناامیدکننده‌ای را از این گروه بنیادگرا بازتاب داده است. آیا مصر، آنچنان که بسیاری امید ان را داشتند، راه ترکیه را دنبال خواهد کرد یا اینکه تجربه جمهوری اسلامی با کم و کیفی دیگر در این کشور تکرار می‌شود؟ 


جنتی: فتنه‌گران حتی توهم حضور در انتخابات را هم نداشته باشند

 "فتنه گران حتی توهم حضور در انتخابات ریاست جمهوری را هم نداشته باشند....فتنه گران نشان دادند نه به قانون اساسی، نه به فقه اسلامی و نه اخلاق اسلامی اعتقاد و التزامی ندارند." 


مصر پسامبارک و دولت اسلامگرا


"اختصاص ارز به تامین غذای سگ به جای دارو"

 احمد شیبانی، رئیس سازمان غذا و داروی ایران روز پنج‌‌شنبه (۲۳ آذر) به خبرگزاری فارس گفت که ارز مرجع به جای آن‌که صرف خرید تجهیزات پزشکی و داروهای حیاتی شود، به لوازم آرایش و غذای سگ و نظیر این‌ها اختصاص یافته است. روی سخن او به یک مقام بانک مرکزی بود که وزارت بهداشت را به اختصاص ارز مرجع به لوازم آرایش متهم کرده بود.  


 فقر و عدالت اجتماعی

 به جرات می توان گفت هیچ یک از دولت های پس از انقلاب به اندازه دولت احمدی نژاد روی این موضوع متمرکز نشده و مانور نداده است. ... تکیه این دولت بر شعارهایی همچون «عدالت محوری»، «مبارزه با فقر و فساد و تبعیض»، «مبارزه با مافیاهای اقتصادی و نفتی»، «بردن نفت سر سفره های مردم» و… و نقد مستمر دولت های گذشته که در این باره موفق عمل نکرده اند، شاهدی محکم بر این مدعاست اما سوال مهم این است که اکنون و در سال پایانی مسوولیت دولت نهم و پس ازآن کارنامه این دولت چه عملکردی را در ارتباط با موضوع «فقر و عدالت اجتماعی» به نمایش گذاشته است؟  


نامه نسرین ستوده از زندان به پارلمان اروپا

نهادهای حقوق بشری چگونه می‌توانند این ماشین سرکوب را متوقف کنند؟

  ایران کشوری است که «به دنبال یک روز انتخابات، صدها تن از معترضان انتخابات را که همه‌ی افتخارشان به آن است که با پرهیز از هرگونه خشونتی اعتراض خود را اعلام کرده‌اند، راهی زندان نموده است. معترضانی که جرم آنها شک در صحت نتیجه‌ی انتخابات بوده است.»  


آتش سوزی در مدرسه شین آباد و حقوق شهروندی

 والدین محترم دانش آموران حق دارند که از مسئولان سؤال کنند که چرا از فرزندان آنان مراقبت نشده و آنان گرفتار آتش شده اند؟ ما شهروندان نیز ضمن همدردی با آنان حق داریم که از دلائل وقوع این سانحه و نحوه ی نجات جان مصدومان آگاه شویم؟ جریان آزاد اطلاعات ایجاب می کند که آحاد ملت ایران در جریان نحوه ی برخورد با موضوع و اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار آن در سایر نقط کشور قرار گیرند.  


عُمَرکُشون: شناعتِ نوعی از دگرانديش‌ستيزی

 فايل‌های صوتی مداحان سياسی درباره‌ی عُمَرکُشون يا عيدالزهرا، و نيز ده‌ها تارنما شبيه تارنمای "وحدت و تفرقه" نوعی از دگرانديش‌ستيزی مذهبی‌ای که در جامعه‌ی ما جان‌سخت و ريشه‌دار حضور دارد را به نمايش گذاشته‌اند، نوعی از دگرانديش‌ستيزی که در هيچ متن و تاريخ و فرهنگی پيدا نخواهيد کرد. من در کودکی شاهد انواع مراسم شنيع و مستهجن عُمَرکُشون بودم. 


 

دکتر محمد ملکی در مصاحبه با روز: با سرطان و بیماری قلبی عازم اوین هستم

مبارزه با ظلم و استبداد، بازنشستگی ندارد

 نکند ایران هم تبدیل به سوریه شود. در مطالعات تاریخی که کرده ام گواه این است که پایان کار استبداد، ویران کردن مملکت و از بین بردن مردم است. دیکتاتورها همه چیز را از بین می برند و سزرمین را تبدیل به سرزمینی سوخته می کنند و من نگران هستم. خدای ناکرده جنگی اتفاق نیفتدو موشک که بیایید فکر نمیکند که چه کسی مخالف است و چه کسی موافق. چه کسی مسلمان است و چه کسی بهایی و زرتشتی و.. همه انسان ها را از بین می برد و داغان میکند. 


نامهٔ ابوالفضل قدیانی به آملی لاریجانی

 بار‌ها و بار‌ها برخوردهای کثیف برخی از بازجویان فاسدالاخلاق سپاه و وزارت اطلاعات که متاسفانه امروز حاکم بر قضات بی‌ارادهٔ دادگاه های سیاسی نیز هستند با خانواده‌های مظلوم زندانیان سیاسی بیان شده و حتما شما هم شنیده و مطلع شده‌اید ولی هیچ ترتیب اثری به آن‌ها نداده‌اید. آخرین مورد این اقدامات بوسیله یکی از بازجویان فاسد اطلاعات سپاه با نام مستعار «اوسط» انجام شده است. 


اقتصادی با چند فرمان

 مهم‌ترین مسئله‌ای که این روزها با تولید دست به گریبان است کمبود نقدینگی، فقدان سرمایه‌گذاری و واردات بی‌رویه نیست بلکه فقدان قابلیت پیش‌بینی آینده اقتصاد کشور، سوء‌مدیریت و عدم برنامه‌ریزی صحیح برای تولیدکنندگان و بخش تولید است که این بخش را مانند دیگر بخش‌های اقتصادی کشور دچار مشکل کرده است. بی‌برنامگی در حوزه‌های مختلف و تصدی دولت در اقتصاد، مهم‌ترین عاملی است که بر سر راه تولید وجود دارد و باعث شده معضل سرمایه‌گذاری و در واقع سرمایه‌گذاری نکردن تشدید شود.


روز جهانی حقوق بشردر مصاحبه با فعالین

شیرین عبادی: وضع بدتر شده است

 شیرین عبادی و دیگر فعالان و شخصیت‌های حقوق بشر ایرانی همزمان با دهم دسامبر، روز جهانی حقوق بشر در مصاحبه با روز علاوه برانتقاد از افزایش چشمگیر اجرای مجازات اعدام و تداوم نقض حقوق اولیه زندانیان بیمار در جمهوری اسلامی، فقر رو به گسترش مردم ایران را نیز از عواملی دانستند که پایمالی حقوق بشر در ایران را تشدید کرده است.


عادت به فاجعه

 غیبت جامعه مدنی توانمند که در سال‌های گذشته به شدت از سوی حاکمیت سرکوب شده است، این فرصت را به حاکمان داده تا هر گونه که خود تشخیص می‌دهند، رفتار کنند و هر کجا که لازم می‌بینند با رویکرد تهاجمی، پرسشگران اندک را به حاشیه برانند. تصور کنید آنچه که در مدرسه دخترانه  شین‌آباد پیرانشهر رخ داد، یا حادثه‌ای که دانش آموزان اعزامی به اردوی راهیان نور را به کام مرگ فرستاد، در نقطه‌ای دیگر از جهان توسعه یافته و یا در حال توسعه اتفاق می‌افتاد. آن وقت برخورد مدیران دولتی و افکار عمومی در دو سوی این ماجرا چه بود؟


دارالخلافه آباد، جهل و خرافه آزاد، این شهر مردگان است، آواز تازه ممنوع

گفتند گل مگویید/ این حکم پادشاه است

چشم و چراغ بودن/ روشن ترین گناه است


زمان برای ایران در حال سپری شدن است

 با توجه به وضعیت کنونی باید گفت با کنار رفتن بشار اسد از حکومت در سوریه، تمام قدرت ایران را با خود می برد. به نظر هم نمی رسد که هیچ یک از گروههای اپوزیسیون حاضر به همکاری با ایران باشند. در نتیجه اگر غرب بتواند رفتن اسد را سرعت ببخشد، دیگر کاری از ایران ساخته نیست. به نظر من به صلاح ایران هم نیست که روی اسب بازنده شرط بندی کند. زمان برای ایران در حال سپری شدن است و باید هرچه زودتر به توافقی با آمریکا دست پیدا کند و گرنه غرب، برای مقابله با ایران هم به دنبال تکرار سناریوهایی خواهد بود که در عراق و سوریه دنبال کرد.


مصاحبه "روز" با اکبر اعلمی

نه ولایت مطلقه فقیه نه شب‌پره‌های اصلاحات

 حکومت ولایت مطلقه فقیه به سبک رایج آن، این ولی فقیه است که به مردم و خواست و اراده آنان مشروعیت داده و اراده خود را بر اراده ملت تحمیل می کند. بنابراین مادامی که نظام سیاسی کشور مبتنی بر نظام ولایت مطلقه فقیه با رویکرد کنونی است این روند همچنان مستدام خواهد ماند.


'محمد مرسی فرمان افزایش اختیارات خود را لغو کرد'

 محمد مرسی، وابسته به گروه اسلامگرای اخوان المسلمین، در انتخاباتی که بعد از پایان حکومت حسنی مبارک، رییس جمهوری پیشین مصر برگزار شد، به ریاست جمهوری رسید . وی در آن زمان وعده داد برای برقراری آرامش و دموکراسی تلاش خواهد کرد. 


اجرای «تحریم قدرتمند» از بهمن‌ماه با هدف کاهش درآمد نفت ایران

 یکی از معاونان وزارت خزانه‌داری آمریکا از اجرای قانونی در کمتر از سه ماه دیگر خبر داد که، دسترسی جمهوری اسلامی به منابع مالی حاصل از فروش نفت را به‌شدت کاهش خواهد داد.


گزارش میزان فساد در کشورهای مختلف جهان منتشر شد

 سازمان شفافیت بین‌المللی گزارش سال ۲۰۱۲ خود در مورد فساد در سطح جهان را منتشر کرد که افغانستان در میان کشورهای دارای "بیشترین فساد" و تاجیکستان و ایران نیز جزو کشورهای با "سطح خطرناک" فساد قرار گرفته‌اند.


برای آگاهی هم میهنان

به آگاهی هم میهنان میرساند که آقای مصطفی مرید هیچگونه وابستگی با سازمان نهضت مقاومت ملی ایران ندارد. در اجلاس شورای نهضت مقاومت ملی که با حضور و ریاست دکتر شاپور بختیار و کمی پیش از قتل ددمنشانه ایشان برگزار گردید، آقای مصطفی مرید بعد از خوانده شدن نامه ای که خطاب به بنیانگذار نهضت مقاومت ملی ایران نگاشته بود، به اتفاق آرا ازعضویت شورای نهضت و همچنین سایر ارگان های آن معاف و مستعفی شناخته شد.

  رئیس شورای نهضت مقاومت ملی ایران

  حمید ذوالنور 


اعتراف مقام‌های دولتی:

توقف تجارت جمهوری‌اسلامی بر اثر تحریم‌ها

 در حالی که محمود احمدی‌نژاد خبر از "دور زدن" تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی داده و پیش از این مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بودند که تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ایران ندارند، وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر از توقف تجارت جمهوری‌اسلامی بر اثر تحریم‌ها داده است.


نامه‌ محمد ملکی به آیت الله خامنه‌ای:

هشدارهای بی‌فایده؟

 آیت الله خامنه‌ای به شنیدن هشدارهای مخالفانش عادت دارد. در اکثر نامه‌هایی که مخالفان و منتقدانش خطاب به او نوشته‌اند، دو درخواست با یک مضمون مشترک وجود دارد: اول اینکه «فضای سیاسی را باز کنید» و دوم اینکه «خطر نزدیک است و تا دیر نشده عقب نشینی کنید».


مصباح یزدی:

تبلیغ وطن دوستی و ایرانیت شعار جاهلیت است

 وی با انتقاد از کسانی که مباحث ملی گرایی را در جامعه ترویج می‌دهند، گفت: چقدر انسان باید تنزل پیدا کند که به جای خدا و ارزش‌های الهی، ملیت و ایرانیت را مطرح کند.


گفت‌وگوی "روز" با دبیرکل فدائیان اسلام

فلسطین، از منافع ملی ما مهمتر است

 دبیرکل فعلی جمعیت فدائیان اسلام  می گوید که جمهوری اسلامی ایران باید از فلسطینیان حمایت کند و به دنبال نابودی اسرائیل باشد حتی اگر این مسئله به ضرر منافع ملی ایران تمام شود.


تحریم های اقتصادی علیه ایران باز هم شدیدتر می‌شود

 سنای آمریکا در نظر دارد اقدامات تحریمی علیه ایران را افزایش دهد. محدودیت‌های تازه در عرصه انرژی، تجهیزات بندری و کشتی‌سازی اعمال می‌شود. 


محمد مرسی، دمکراسی و مصونیت پولادین

 محمد مرسی رئیس جمهور مصر با صدور حکمی جنجال برانگیز قدرتی گسترده به خود اعطا کرده است، اقدامی که معمولا از جانب حاکمان مستبد سر می‌زند تا رهبران دمکراتیک. با این فرمان تازه، رئیس جمهور مصر به جایگاهی "فراتر از قانون" دست پیدا می‌کند و دادگاه‌های مصری نمی‌توانند نظارتی بر تصمیمات و عملکرد رئیس جمهور اسلام‌گرا داشته باشند. این اقدامی بی‌سابقه است که حتی حسنی مبارک، دیکتاتور سرنگون شده مصر هم جرات انجام آن را نداشت.


رابطه ایران و آمریکا از نگاه مردم

 علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ایران در تاریخ ۲۲/۸/۹۱ گفته است: «تصميم‌گيری درخصوص گفتگوی دوجانبه با امريکا که همه ابعاد سياسی دو کشور را در بر بگيرد، بر عهده مقام معظم رهبری است». چیزی که در این میان برای نظام حاکم مهم نیست، نظر مردم است.


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.