نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏دوشنبه‏، 2013‏/04‏/29

 

آرشیو ماه آپریل ۲۰١۳

 

 

شلاق و زندان در سکوت خبری

 کامران ایازی و بهمن صادقی نور دو زندانی گمنام بند ۳۵۰ زندان اوین هستند که خانواده هایشان در مصاحبه با "روز" از وضعیت آنان سخن گفته اند.


جبهه ملی ایران

تسلیت بمناسبت درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران

تنها اوست که میماند

 با اندوه و تاسف بیکران درگذشت پوینده دیرپای راه مصدق بزرگ، آقای مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران را به خانواده ارجمند ایشان و همه اعضاء و سازمان ها و طرفداران جبهه ملی ایران تسلیت میگوئیم.


رانت ۶۴ هزار ميليارد تومانی ارز توسط واردکنندگان

 سال گذشته با وجود گرانی ارز و به‌صرفه نبودن واردات ۳/۵۳ ميليارد دلار کالا وارد کشور شد که هر سه نرخ ارز در اين ميزان واردات نقش داشتند. 


ثروت‌اندوزی "برادران" به بهانه دور زدن تحریم‌ها

 سهم اصلی دور زدن تحریم‌ها علیه ایران به افرادی واگذار شده که "دارای ارتباطات امنیتی یا سیاسی با حاکمیت هستند." سایت بازتاب می‌نویسد ساده لوحی است اگر نقش این "برادران و شبه برادران" را در تداوم تحریم نادیده بگیریم.


تسلیح متحدان نفت خیز، کلید مقابله دفاعی با ایران

 امارات متحده عربی، کشور نفت خیر اما کوچک خلیج فارس به زودی برای مقابله با ایران به سلاح های بسیار مدرن مجهز خواهد شد.


توفان واردات کالای چینی، خیانت به اقتصاد کشور است

 توفان کالاهای چینی؛ ورود بی‌رویه کالاهای چینی، امان تولید‌کننده و البته مصرف‌کننده را بریده است؛ کالاهایی که با بهایی پایین و کیفیتی بسیار پایین از وارد‌کننده ایرانی دلربایی می‌کند.


یک نشست‌ بی‌حاصل دیگر برای تقسیم دریای خزر

 اجلاس ۲ روزه‌ گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در تهران روز چهارم اردی‌بهشت پایان یافت. نمایندگان ۵ کشور حوزه دریای خزر در آن شرکت کردند، اما این نشست‌هم مثل نشست‌های دیگر بی‌نتیجه ماند.


امنیت گمشده کارگران ایران

 جامعه کارگری ایران حال و روز خوشی ندارد. کارگران ایرانی در شرایطی به استقبال روز جهانی کارگر می‌روند که نگران فردا هستند. از یکسو حداقل دستمزد آنها هزینه‌های زندگی را پوشش نمی‌دهد و هنوز تشکل‌های کارگری نتوانسته‌اند دیوان عدالت اداری را برای نقض حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار مجاب کنند.


مرگ پنج نفر در ایران بر اثر استفاده از پنی‌سیلین چینی

 گزارش‌ها از ایران حاکی از فوت پنجمین نفر در این کشور بر اثر استفاده از پنی‌سیلین چینی است. مقامات از بالا بودن آمار مرگ و میر ناشی از استفاده از داروهای چینی خبر می‌دهند.


موج دوم بیکاری از راه می‌رسد

 کار‌شناسان اقتصادی و بازار کار و همچنین مقامات دولتی می‌گویند رشد یکباره جمعیت کشور در دهه ۶۰ باعث انباشته شدن صد‌ها هزار تقاضا برای کار در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ شده به نحوی که باعث از بین رفتن تعادل عرضه و تقاضای نیروی کار در کشور شده و در حال حاضر برای هر فرصت شغلی ده‌ها و بلکه صد‌ها جوان تحصیل کرده داوطلب می‌شوند. 


اقتصاد ایران

کاهش قیمت جهانی نفت و نگرانی ایران

 قیمت نفت برنت دریای شمال در هفته جاری به زیر ۱۰۰ دلار رسید. سخنگوی وزارت نفت ایران گفته که با دیگر اعضای اوپک در حال رایزنی است. هدف از این رایزنی‌ها رسیدن به یک توافق جمعی برای تثبیت قیمت جهانی نفت است.


پیام روشن آمریکا به ایران:

ده میلیارد دلار اسلحه برای اسرائیل و اعراب

 وزیر دفاع آمریکا، در آستانۀ سفر به خاورمیانه، گفت که فروش ده میلیارد دلار اسلحۀ پیشرفته به هم‌پیمانان واشنگتن در منطقه، "پیام روشنِی" به ایران است. وی گوشزد کرد که برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی، امکان مذاکره همچنان موجود است، اما راه‌حل نظامی را نیز باید در نظر داشت.


پنج قدرت هسته‌ای:

نگران برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی هستیم

 پنج عضو دائم شورای امنیت در این بیانیه بار دیگر بر نگرانی خود نسبت به برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی تأکید کردند. 


وقوع زمین لرزه در چند شهر ایران

 گزارش‌ها از ایران حاکی از بروز چند زمین لرزه در نقاط مختلف کشور است. اصفهان، فارس، کرمان، گیلان و بوشهر مناطقی هستند که در آنها زمین لرزه گزارش شده است.


کری خواستار صبر کنگره در تشدید تحریم ایران شد

 جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از اعضای کنگره این کشور خواسته تا در تصویب تحریم های جدید علیه ایران شتاب نکنند.


طرح سنای آمریکا برای یاری به اسرائيل مقابل ایران

 ۷۹ نماینده دموکرات و جمهور‌ی‌خواه سنای آمریکا طرحی تهیه کرده‌اند که دولت آمریکا را ملزم می‌کند در صورت حمله نظامی اسرائيل به ایران، از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی کنار این کشور قرار گیرد.


وقوع زلزله‌ شدید در سیستان و بلوچستان ایران

 روز (۲۷فرودین/ ۱۶ آوریل) زلزله شدیدی به شدت ۵/ ۷ درجه در مقیاس ریشتر بخش‌هایی ازا ستان سیستان و بلوچستان ایران را به لرزه درآورد.


سه کشته و دهها زخمی در انفجار دو «بمب» در ماراتن بوستون

 در پی انفجار دو «بمب» در خط پایان ماراتن بوستون سه نفر کشته و بیش از ۱۴۰ نفر زخمی شدند که حال شماری از آنها وخیم اعلام شده است. باراک اوباما اعلام کرد عاملان این انفجارها مجازات خواهند شد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.


آش نخورده، دهان سوخته

سناریوی بازنده ی نجیب برای اصلاح طلبان!

 به نظر می رسد تنها تکمیل کننده این انتخابات سرد، سناریوی «بازنده نجیب» است که در غیاب چهره های اصلی اصلاح طلبان، با حضور چهره های دست دوم و سوم، پازل انتخابات را تکمیل کنند.


گفتگوی مارک هیبز درباره ایران و کره

آیا ایران هسته‌ای غیرقابل اجتناب است؟

 هیبز در مورد اینکه آیا به نظرش ایران سلاح هسته‌ای خواهد ساخت یا نه و مذاکرات و همکاری هسته‌ای آمریکا و کره جنوبی سخن گفته است.


بلوکه شدن میلیاردها دلار حاصل از فروش نفت

 ظاهرا یک راه دولت ایران برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی، انتقال پول فروش نفت به حساب‌های بانکی «افراد» بوده است. به عنوان مثال سایت بازتاب نوشته است، میلیاردها دلار از پول نفت بهانه دور زدن تحریم‌ها به «بابک زنجانی» داده شده  است. اکنون با تحریم این افراد  این پول‌ها در خطر بلوکه شدن قرار گرفته است. به جز بابک زنجانی هم اکنون  تعدادی دیگر از افراد نیز به همین شکل درحال دریافت اموال و پول نفت ایران برای دور زدن تحریم‌ها هستند!


آقای خا تمی"جایگاه شما در مختصات سیاست ایران کجاست؟"

حسین اسدی

 مردم این بار حق مسلم خود میدانند قبل از انتخاب از ایشان سٶال نمایند، که جناب خاتمی "جایگاه شما در مختصات سیاست ایران کجاست"؟. آیا شما بدنبال پیدا کردن راه حلی برای رفع مشکلات جامعه ملتهب و بحران زده و ناراضی از تورم و گرانی و بیکاری و فقر و فساد و تبعیض می باشید؟ و یا بازهم چون گذشته برای "حفظ نظام" قصد گذاشتن سرپوشی بروی بحران ها اختلاف ها و تضادهای حاکمیتی هستید که هم اکنون در تمام بخش‌ها و نهادهای تحت امر رهبری با آن روبروست را دارید؟."


نگاهی به رویدادهای سال ۱۳۹۱

افزایش سرکوب و آزار شهروندان بهایی

 رسانه‌های وابسته به حاکمیت، طی سال‌های اخیر در پی یک پروژه سیستماتیک و امنیتی، سعی کردند بسیاری از مشکلات مملکت را به گردن بهاییان بیاندازند؛ از اتهام دست داشتن در بحران دارو و ارز و مسائل کمپ امدادگران زلزله آذربایجان گرفته تا بمبگذاری در نمایشگاه کتاب و حسینیه شهدای شیراز. 


مروری کوتاه بر وضعیت دراویش گنابادی در ایران

در٨٧- امین روز اعتصاب غذای دو تن از دراویش

 طی سالیان گذشته حکومت ایران بر خلاف تعهدات بین المللی خود در زمینه احترام به میثاق حقوق مدنی و سیاسی و موازین حقوق بشر، از جمله حق آزادی مذهب که شامل آزادی ابراز مذهب یا معتقدات خود در عبادات و اجرای آداب و اعمال و تعلیمات مذهبی می باشد۲، نه تنها حق برگزاری مناسک و مراسم مذهبی برای دراویش گنابادی را زیر پا گذاشته است بلکه به برخورد قضایی و امنیتی با آنان پرداخته است.


پاسکاری ۴ میلیارد یورویی پول ملت

 ۴ میلیارد یورو از پول نفت ایران به جیب آقای بابک زنجانی رفته و این میزان هنگفت پول همچنان میان بابک زنجانی، سعید مرتضوی و رستم قاسمی وزیر نفت سپاهی پاسکاری می شود و به خزانه باز نمی گردد! ...


حسن میرزا خان از مجروحان ۲۶ خرداد جان باخت

در خیابان کشتند در قطعه شهدا دفن کردند


گزارش تکان دهنده از فاجعه زیست محیطی

چراگاه عفونی؛ گوسفندانی که با زباله پروار می شوند.

در شهرستان شهرضا واقع در استان اصفهان، هر روز ۱۵هزار گوسفند در منطقه دپو و دفن زباله های شهرستان به چرا می پردازند و سالانه ۹۰۰ تن گوشت گوسفند و بز از چرای در زباله تامین می شود.


گزارش عفو بین‌الملل:

ایران در سال گذشته پس از چین بیشترین اعدام را داشت

در سال ۲۰۱۲ در ایران ۳۱۴ نفر اعدام شده‌اند

 سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه ۲۱ فروردین (۱۰ آوریل) گزارش سالانه خود درباره حکم اعدام در جهان را منتشر کرد.


بوشهرهمچنان می لرزد

کنترل امنیتی نظامی مناطق زلزله زده

 وقوع زلزله شدید ۶/۳ ریشتری در استان بوشهر به فوت و جراحت تعداد زیادی از شهروندان منجر شد و بنابر گزارش خبرگزاری‌های مختلف، کشورهای همسایه نظیر امارات، قطر، بحرین و حتی عربستان را نیز به شدت لرزاند. با این حال نهادهای مختلف جمهوری اسلامی و همچنین رسانه‌های حکومتی تلاش برای عادی نشان دادن شرایط و تحت کنترل بودن همه مسایل را در دستور کار خود قرار داده‌اند.


دشواری زن بودن در ایران

 اتفاق‌های روزمره زندگی، زن و مرد ندارد، اما روزمرگی زنانه گاهی سخت‌تر است و وقتی با قانون و عرف و مذهب آمیخته می‌شود، محدودکننده‌تر و دست و پاگیرتر.


نرخ رشد اقتصادی صفر یا زیر صفر است

 مرکز آمار ایران در گزارشی که دهم فروردین سال جاری منتشر کرد میزان تورم در دوازده ماه منتهی به اسفند ۹۱ را نسبت به دوره مشابه سال پیش۳۱/۵ درصد دانست. روند رو به رشد افزایش نقدینگی که پرداخت یارانه‌های نقدی آن را تشدید کرده، یکی از عوامل موثر در بالا رفتن میزان تورم محسوب می‌شود.


«بمب اتمی مشترک» ایران و کره:

ابعاد همکاری‌های نظامی دو کشور


شبح تجزیه و فروپاشی بر فراز سوریه


ناامیدی کارشناسان از سرنوشت مذاکرات هسته‌ای با ایران


يکی بر سر شاخ و بن می‌بريد


جنگ لاشخورها بر سر لاشه قدرت


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.