نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏چهار شنبه‏، 2013‏/05‏/29

 

آرشیو ماه مه ۲۰١۳

 

 

آخرین هدیه احمدی نژاد به آموزش و پرورش رایگان

شهریه مدارس: ۸ میلیون تومان

 با پایان یافتن فصل امتحانات مدارس در ایران، زمزمه افزایش بهای شهریه مدارس نیز به دغدغه های خانواده هایی که با افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی اجاره خانه، تورم ۵۸ درصدی مواد قضایی و رشد قیمت ۷۰ درصدی خدمات درمانی روبه رو شده اند، افزوده شد.


وام جدید ایران برای سوریه به ارزش ۷ میلیارد دلار

 برخی رسانه های خارجی نیز گفته بودند از آنجا که سوریه به دلیل تحریم ها، نمی تواند از اروپا غلات خریداری کند؛ ایران برای این کشور از اروپا غله خریداری کرده است. نفت سوریه نیز تحریم شده است و ایران بخشی از نفت تولیدی این کشور را خریداری یا با محصولات نفتی مبادله می کند.

و واردات گندم و برنچ برای مردم کشورمان

حاصل معامله پایاپای دولت با هند و پاکستان

نفت دادند و برنج و گندم آلوده آوردند


اقتصاد ایران

کالا با ارز دولتی وارد و به نرخ آزاد فروخته شده است

 «تورم ۵/ ۳۰ درصدی بسیار بالاست اما چه کنیم، سعی کردیم آن را کاهش دهیم ولی توان‌مان در همین حد اجازه داد».


رشد نگران کننده اختلالات روانی به زبان آمار رسمی

۳۰ درصد مردم ایران قربانی "دوره اضطراب"

 "برخی مطالعات نشان می‌دهد که ۲۰ درصد کودکان کشور درگیر مشکلات رفتاری و روانی هستند. در برخی مناطق کشور، ۵۰ درصد کودکان دچار غمگینی و ناامیدی و ۳۷ درصد کودکان دچار نگرانی و اضطراب هستند".


بازی با سلامت مردم در نظام جمهوری اسلامی

پشت پرده واردات گوشت از قطب جنوب!

 «با افزایش قیمت گوشت قرمز، زمینه برخی فعالیت‌های غیرمجاز فراهم شد و در این بین، عده‌ای از دلالان با نفوذ به بدنه دولت، توانستند شرایط واردات کالاهای بی‌کیفیت را به کشور تسهیل کنند.»


وجهه خارجی کشورها:

آلمان مثبت‌ترین،[جمهوری اسلامی] ایران منفی‌ترین

 ۵۹ درصد از پرسش‌شوندگان جمهوری اسلامی را دارای منفی‌ترین وجهه در میان همه کشورهای جهان دانسته‌اند.


داروخانه ها تعطیل می شوند

 در قديم داروخانه ها در بهترين مکانهای شهر تهران قرار داشتند، گفت: حالا، داروخانه ها به داخل کوچه ها، زيرپله ها و آپارتمانها رفته است و اصلا صرفه اقتصادی ندارد.


شکنجه

ناصر فکوهی

 پدیده شکنجه در کنار پدیده‏ هایى دیگر چون بیرحمى و حتى خشونت، ازجمله مهم‏ترین معماهایى بوده است که در طول سال‏هاى قرن بیستم، توجه بسیارى از روان‏شناسان و انسان‏شناسان، و در کنار آن‏ها رفتارشناسان جانورى را به خود معطوف کرده است. 


دستفروشان مترو

 افزایش پدیده دستفروشی زنان نشان دهنده افزایش سطح آسیب های اجتماعی در جامعه است و خود این پدیده هم به خودی خود منجر به افزایش آسیب های اجتماعی و اقتصادی در سطح یک جامعه می شود. حضور زنان به شکل تصاعدی روز به روز در حال افزایش است؛ زنانی که صرفه نظر از نوع لباس و پوشش‌شان، اغلب نان آور چندین نفر دیگرند.


گزارش محرمانه سازمان ملل درباره تحریم های ایران

 خبرگزاری رویترز با دستیابی به گزارش محرمانه گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد نوشته توافق نامه هایی که ایران برای مبادله فلزات با شرکت های عظیم گلنکور اکستراتا و ترافیگورا عقد کرده است می توانند راهکاری برای دور زدن تحریم های بین المللی باشند.


عفو بین‌الملل:

در یک سال گذشته ۵۴۴ حکم اعدام در ایران اجرا شده است

 سازمان عفو بین‌الملل گزارش سالانه خود را در مورد وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان روز پنج‌شنبه دوم خرداد (۲۳ ماه مه) منتشر کرد.


۱۵۰ سال مبارزه سوسیال‌ دموکرات‌های آلمان

 حزب سوسیال دمکرات آلمان، قدیمی‌ترین حزب سوسیالیستی جهان است. گروهی که در ابتدا در این حزب خواستار تامین خواست‌های کارگران بودند، بعدها در تشکیل حکومت سوسیالیستی فدرال این کشور، نقش تعیین‌کننده بازی کردند.


تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

 قانون‌گذاران ‌آمریکایی با تصویب طرحی زمینه تشدید تحریم‌ها علیه ایران را فراهم کردند. هدف این طرح کاهش صادرات نفت ایران و محدود‌سازی درآمدهای ارزی این کشور است. شرکت‌های خاطی در "فهرست سیاه" آمریکا قرار خواهند گرفت.


حاصل معامله پایاپای دولت با هند و پاکستان

نفت دادند و برنج و گندم آلوده آوردند

 در بهمن ماه سال گذشته هم به طور رسمی اعلام شد ۴۴۹ شهروند ایرانی بر اثر مصرف برنج آلوده و تنها طی ۹ماه گذشته از سال، جان خود را از دست داده‌اند. محمود خدادوست، رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی به وبسایت امنیتی تسنیم گفته بود که علت مرگ ۲۴۵ مرد و ۲۰۴ نفر زن طی این مدت مصرف برنج آلوده به "قرص برنج" بوده است. 


رد صلاحيت يا تقلب بزرگ

 در حالى كه ١٠٧ سال پيش در ايران انتخابات آزاد برگزار شد، در جهان كنونى، اين انتخابات به هيچ وجه در شأن ملت ايران نيست


“تهران چهره نظامی به خود گرفت”

 نیروهای امنیتی و ضد شورش از ساعاتی قبل در نقاط مختلف شهر تهران از جمله خیابان ولی‌عصر، سعادت آباد، مناطق شمال و مرکز تهران مستقر شده‌اند.


دنیا در سال ٢٠٣٠

 سند محرمانه ای که پرزیدنت باراک اوباما درتاریخ ٢١ ژانویه گذشته، هنگام آغاز دور دوم ریاست جمهوری، روی میز دفترش یافت عنوان: «روند جهانی درسال ٢٠٣٠، دنیای بدیل (گرایش های جهانی درسال ٢٠٣٠، دنیاهای جدید ممکن)» را داشت (١). این گزارش به ما چه می گوید؟


ادیب برومند:

انتخابات پیش رو خیمه شب بازی است و جبهه ملی در آن شرکت نمی‌کند


حملات سنگین ارتش سوریه و حزب‌الله برای تسخیر شهر قصیر

 در جریان نبردی سنگین در شهر "قُصَیر" میان نیروهای ارتش سوریه و پیکارجویان حزب الله از یک سو و شورشیان از سوی دیگر، دستکم  ۴۰ تن جان باختند. به گفته مخالفان، ارتش و حزب‌الله از ۹ جهت به این شهر استراتژیک حمله بردند.


مرگ ۵۹۸ نفر در سال ۹۱ بر اثر مصرف قرص برنج

 آمارها در ایران حاکی از افزایش چشمگیر مرگ بر اثر مصرف قرص برنج است. به گفته پزشکی قانونی سال گذشته ۵۹۸ نفر به دلیل خوردن این قرص کشنده جان باختند. قرص برنج مرگ حتمی مصرف‌کننده را در پی دارد.


معرکه‌ی انتخابات وجاهل‌ها و لات‌های متدین

مسعود نقره کار

 انقلاب بهمن جاهل ها ولات های متدین را متدین تر و سیاسی‌تر کرد تا آن حد که در حکومت و ساختار سیاسی جامعه جاه و مقامی یافتند و به شکل ها و شمایل های گونه گون نقش آفرینی ها کرده، و می کنند.(۶) حضور این دست جاهل ها و لات ها در بیت و " کابینه"‌ی خامنه‌ای، قوه های مجریه، قضائیه و مقننه، در رسانه ها و در میان نیروهای نظامی و امنیتی و اطلاعاتی، به ویژه در زندان ها و شکنجه‌گاه ها و قتلگاه های حکومت اسلامی(ر.ک به فاجعه ی کهریزک درسال ۸۸) و نیز عرصه فرهنگ و هنر( به ویژه سینما) چشمگیر وغیر قابل انکاراند.


آقای شریعتمداری و پروژه‌ی قومی سازی ایران

محمد امينی

 در روزهای گذشته، نوشتاری از آقای حسن شریعتمداری خواندم با این سرنامه: «سامان یابی اقوام درایران، گامی به سوی تمرکز زدایی دموکراتیک ایران». در این نوشتار، آقای شریعتمداری، ایران را به «۱۳ ایالت قومی و ۳استان خود مختار و یک منطقه‌ی خودمختار» تقسیم کرده و به گمان خود، پیشنهادی را درمیان نهاده که گویا یگانه راه برای « تداوم صلح اجتماعی، احقاق حقوق حقِّه‌ی هم‌وطنان متعلّق به اقوام و حفظ وحدت ملّی و یک‌ پارچگی سرزمینی ایران» است.


هزینه مصرف آب، برق و گاز مساجد و حوزه‌های علمیه رایگان می‌شود

 طبق بند الحاقی ۱۱ با موضوع هزینه مصرف آب، برق و گاز مساجد، حسینیه‌ها و حوزه‌های علمیه و رعایت اصلاح الگوی مصرف رایگان شد.


جزئیات افزایش قیمت بنزین، گاز و گازوئیل

 احتمال افزایش قیمت هر لیتر بنزین سوپر آزاد به یکهزار تومان، متوسط قیمت هر مترمکعب گاز خانگی به مرز ۱۰۰ تومان و هر لیتر گازوئیل آزاد تا سقف ۵۰۰ تومان در سالجاری قوت گرفته است.


در دو روز گذشته ۱۱ نفر در ایران اعدام شده‌اند

 در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۱ نفر در شهرهای کرج، رشت و نوشهر اعدام شدند که یکی از این اعدام‌ها در برابر دیدگان مردم انجام شد.


جامعه‌ ایران فقیرتر و فقیرتر می‌شود

 روندهایی جدا از آمارهای مربوط به خط فقر و بیکاری و تورم و هدفمندی یارانه‌ها وجود دارند که نشان می‌دهند جامعه‌ ایران به واسطه سیاست‌های اقتصادی تمرکزگرا، رانتی و انزواگرایانه‌ جمهوری اسلامی دارد فقیرتر و فقیرتر می‌شود.


پاکستان واردات برق ایران در ازای گندم را تصویب کرد

 وزارت بازرگانی پاکستان روز جمعه، ۲۷ اردیبهشت، اعلام کرد که اسلام‌آباد با توجه به تحریم‌های غرب علیه تهران تصویب کرده است که در ازای واردات برق از ایران، میزان۱۰۰ هزار تن گندم به این کشور صادر کند.


روزهایی سخت‌تر در انتظار اقتصاد ایران

 کشورهای غربی در چند سال اخیر مجموعه‌ای از تحریم‌های تازه‌ای را به اجرا درآورده‌اند که توان مالی دولت ایران را نشانه می‌رود. هدف از این تحریم‌ها توقف و یا کاهش سرعت برنامه هسته‌ای ایران اعلام شده‌است.


آژانس: مذاکرات هسته‌ای با ایران شکست خورد

 به دنبال برگزاری دهمین دور از مذاکرات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران، بازرس ارشد آژانس اعلام کرد که این دور از مذاکرات شکست خورده است و تلاش‌های آژانس تاکنون ناموفق بوده است. ایران در مقابل می‌گوید این مذاکرات سازنده و فشرده بوده است.


طرح کنگره آمریکا برای بیرون راندن ایران از بازار جهانی نفت

 برخی از نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه طرحی را آماده کرده‌اند که بر اساس آن تمامی کشورهای دنیا از خرید نفت ایران منع می‌شوند. در غیر این صورت ارتباطشان با بانک‌های آمریکایی قطع خواهد شد.


فروش خاک کشاورزی ایران به کشورهای قطر و امارات

 مرغوب‌ترین خاک ایران روانه جنوب خلیج فارس می‌شود تا جزایری به مساحت ۵۰‌ کیلومتر مربع به اسم جزایر «النخیل» موسوم به «پالم آیلند» ساخته شود، که هم تهدیدی برای محیط‌زیست خلیج‌فارس است و هم خواسته یا ناخواسته تیشه بر ریشه معادن و منابع ایران می‌زند.


برداشت یک‌ میلیارد بشکه‌ای قطر از نفت مشترک با ایران ،سهم ایران صفر

 با گذشت ۲۳ سال از آغاز تولید قطر از لایه نفتی پارس‌جنوبی در حالی میزان تولید نفت این کشور عربی از مرز یک میلیارد بشکه عبور کرده است که رویای تولید و انتقال نفت از این میدان مشترک در خلیج فارس ۱۰ ساله شد.


افشاگری چپاول بیت‌المال

فساد ۴۰۰ میلیاردی در معدن چادرملو

 - قیمت هرتن سنگ آهن در حال حاضر در بازارهای جهانی مبلغی در حدود۱۳۰ دلار است که حداقل پیشنهاد را اگر ۱۰۰ دلار بگیریم  چرا روند انجام مناقصه به گونه ای باید باشد که با حذف رقبا برنده مناقصه پیشنهاد ۴۹ و نیم دلاری باشد؟


اسانلو:

تهديدها باعث شد از ايران خارج شوم

 کارگران را سرکوب می کنند تا تشکلی نداشته باشند. سنديکا، اتحاديه، مجمع عمومی، شورا و يا اسمش را هر چه می خواهيد بگذاريد، اگر به وجود بيايد خود به خود می تواند در مقابل مشکلات ديگر مقاومت کرده و جلوی بروز آنها را بگيرد.


زمین‌لرزه هرمزگان یک کشته و ۱۷ مجروح بر جای گذاشت

 در پی وقوع چندین زمین‌لرزه در استان هرمزگان، مدیریت بحران این استان اعلام کرد که یک تن در اثر این حادثه کشته شده و  تعداد مجروحان نیز به ۱۷تن رسیده است. یک مقام مسئول نیز از تخریب ۴۰۰ واحد مسکونی خبر داده است.


اعلام تحریم های جدید علیه ایران

 ایالات متحده آمریکا بر فهرست کسانی که تحریم های جاری علیه ایران را نقض می کنند افزوده است، و چهار شرکت ایرانی به اضافه یک شهروند ایران را که به کمک به برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران مظنون هستند در لیست تحریم های خود گنجانده است.


انتخابات و معضل آقای خامنه ای

حسین اسدی

 مخمصه ای که آقای خامنه ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در آن گرفتار است، یکی کشاندن درصد زیادی از مردم به پای صندوق های رآی است تا با کمک آن بتوانند کما فی السابق ادعای "مشروعیت مردمی" کند. و دیگری انتخاب رئیس جمهور گوش بفرمانی است که بتواند اقتدار از دست رفته خود را که بخصوص در اثر طغیانگریهای اخیر احمدی نژاد در این اواخر بشدت صدمه دیده است را احیا نماید.


طرحی برای انسداد ذخایر ارزی ایران در خارج

 پنج سناتور آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت طرحی ارائه داده‌اند که بر اساس آن دسترسی ایران به میلیاردها دلار ذخایر ارزی خود در بانک‌های خارجی قطع می‌شود. خبرگزاری رویترز نیز طی گزارشی که چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت منتشر کرد، ذخایر ارزی خارج از ایران را معادل ۶۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده است. اگر طرح جدید به امضای باراک اوباما برسد، این ذخایر در بانک‌های خارجی مسدود خواهند شد.


نوه خواهر خامنه‌ای:

پسر و برادر علی خامنه‌ای مرا به قتل تهدید کرده‌اند

 شکاف در خانواده‌ی خامنه‌ای در پی انتخابات ۸۸

 بودجه نفت برای بنیاد صدرا به ریاست محمد خامنه‌ای

 تصمیمات مهم در فاصله نماز مغرب و عشا

 پسران علی خامنه‌ای

 عروسی‌های مدرن دختران رهبر

 "معترضان انتخابات ۸۸ را باید در خیابان می‌سوزاندیم"

 شخصیت علی خامنه‌ای

 «هر کس با رژیم مخالف باشد، حتی اگر از خانواده علی خامنه‌ای هم باشد، به او ضربه می‌زنند. رژیم در بسیاری موارد از تهدید استفاده می‌کند تا کنشگران سیاسی مجبور به سکوت شوند. این رژیم تا جایی که می‌تواند فریب می‌دهد، جایی که می‌بیند فریب کارساز نیست، تهدید می‌کند، ضربه می‌زند و می‌کشد».

 آقای خامنه‌ای در محافل خصوصی بسیار آدم لمپن‌مآب، کلفت‌گو و حتی گاهی اوقات در جمع‌های خیلی خصوصی و دوست‌های خیلی صمیمی خارج از فرم و قاعده عادی محاوره‌ای صحبت می‌کند. باز هم با واسطه نقل می‌کنم، وقتی برادرشان برایشان پیپ چاق می‌کنند، در آن محفلی که فقط چهار، پنج نفر حق حضور دارند، حتی شوخی جنسی هم انجام می‌شود.


نفت سر سفره مردم نیامد، یارانه نان قطع شد

 دولت درصدد حذف یارانه نان است. به این ترتیب مشکل از اشکنه با یک قاشق روغن نیز فراتر می‌رود و شامل نان خالی سفره مردم نیز می‌شود.


انتقاد دادستان جمهوری اسلامی از مطرح شدن پرونده ۴۵۰ میلیون یورویی

 رئیس سازمان بازرسی ایران در دو سال گذشته، چند مرتبه درباره پرونده "تخلف در قرارداد بدون مناقصه ۴۵۰ میلیون یورویی جزیره کیش" صحبت و بعضی از مقام‌های دولتی را به افشاگری تهدید کرده است.


دست گذاشتن نهادهای وابسته به خامنه ای بر نمایندگی «ب ام و»

 سایت تلگراف می نویسد موسسات وابسته به آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، نمايندگی فروش « بی ام و» در ايران را تصاحب کرده اند.


نامه شیرین عبادی به احمد شهید

در مورد فشار بر ۱۰ زندانی سیاسی ایرانی

 شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۳ با ارسال نامه ای به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، راجع به وضعیت ۱۰ تن از زندانیان سیاسی ایرانی ابراز نگرانی کرد.


زمین لرزه ۵.۱ ریشتری کاکی را لرزاند

 صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی پنج و یک دهم درجه در مقیاس ریشتر شهر کاکی را در استان بوشهر لرزاند. خبرگزاری ایرنا به نقل از مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران زمان این زمین‌لرزه را شش و ۵۸ دقیقه صبح اعلام کرده است.


'اصابت راکت‌های اسرائیلی' به حومه دمشق

 وقوع انفجارهای شدید منطقه جبل قاسیون در دمشق، پایتخت سوریه را به لرزه در آورده است.


تورم چهل درصدی و انفجار قیمت‌ها در بازار مسکن

 یک مقام اقتصادی در ایران تورم در روزهای پایانی سال ۱۳۹۱ را چهل درصد دانسته است. منابع دیگر رقم واقعی تورم را بسیار بیشتر می‌دانند. رئیس اتحادیه مشاوران املاک هم از وقوع سومین جهش قیمت در بازار مسکن خبر داده است.


رشد صادرات گندم آلمان به ایران علی‌رغم تحریم‌ها

 داده‌های آماری مراجع رسمی آلمان از رشد صادرات گندم این کشور به ایران، علی‌رغم تحریم‌های گسترده بین‌المللی، حکایت دارد تا جایی که از ایران به عنوان یکی از عمده‌ترین مشتری‌های گندم آلمان نام برده شده است.


مشکلات معيشتی معلمان

 همه ساله با آغاز هفته معلم خطابه ها و همايش های متعدد در توصيف مقام معلم و ضرورت رفع مشکلات آنها برگزار شده و خروجی آنها تنها محدود به حرف می شود تا عمل به هر حال اين مشکلات با اوضاع کنونی کشور به چند برابر هم رسيده و روز به روز نيز با گسترش تحريم ها و مشکلات داخلی و اوضاع اقتصادی بدتر نيز شده است.


لاریجانی: اول اسلامی هستیم و بعد ایرانی

اعدام سیاسی و نقض حقوق بشر در ایران دروغ بزرگ است

 رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی با رد گزارش انتقادی وزارت خارجه آمریکا در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران، متهم شدن تهران به اعدام افراد به دلایل سیاسی و همچنین نقض حقوق بشر در زندان‌ها را «دروغ بزرگ» خواند.


یران از نظر آزادی مطبوعات در رتبه ۱۹۱ جهان قرار گرفت

ایران، هم‌چنان دارای بیشترین روزنامه‌نگاران زندانی در جهان

 فریدم هاوس یا خانه آزادی در گزارش سالانه خود از وضعیت آزادی مطبوعات در جهان که روز چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت منتشر شد، ایران را به روال سال‌های قبل در شمار بدترین کشورها قرار داد که حکومت آن حق دسترسی مردم به رسانه آزاد را از آنان سلب می‌کند.


هشدار درباره “وضعیت بغرنج” کودکان کار در ایران

 برای یک جامعه انسانی باید شرم‌آور و اسفناک باشد که در کلان‌شهری مثل تهران که داعیه دوست‌دار کودکی دارد، سال‌های سال است که در زیر پوست شهر پنهان و آشکارش، کودکان زیادی مورد بهره‌کشی و خشونت قرار گرفته و فریادرسی ندارند.


ایران: دولت حقوق کارگران را پایمال می‏کند

مبارزات روز جهانی کارگر نشانگر نگرانی‏های طبقه کارگر است

 سازمان دیده بان حقوق بشر امروز اعلام كرد دولت ایران به طور فزایندهای حقوق کارگران را در برگزاری تجمعات و تشکّلهای صلح جویانه، نقض میكند. تعداد بیشماری از فعالان سندیكاهای کارگری و اتحادیه های مستقل صنفی به دلیل دفاع علنی خود از کارگران، در زندان به سر میبرند. سازمان دیده بان حقوق بشر به عنوان بخشی از تلاشهای مشترک گروههای ایرانی و بین المللی جهت پشتیبانی از «کمپین بین المللی حمایت از حقوق کارگران ایران»، از دولت ایران می‌خواهد به سرکوب خود خاتمه داده و پیشاپیش با فرا رسیدن روز جهانی کارگر، اول ماه مه، مدافعان حقوق کارگران را از زندان آزاد سازد.


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.