نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏چهار شنبه‏، 2014‏/09‏/17

 

آرشیو ماه اوت ۲۰١۴

 

 

چگونه ایران را دوست بداریم

رامین کامران

 در عین دوست داشتن ایران، از بشریت هم غافل نمیباید بود. علاقه به وطن خویش نباید بر پایۀ نفی دیگران بنا گردد. مهر میهن نزد دیگران همانی است که نزد ماست، اگر در یک جا شایستۀ تقدیرش میدانیم، نباید در جای دیگر مستوجب تحقیرش بشماریم. گذشته از اینکه تحقیر دیگران اصولاً روش درستی برای عرضۀ برتری­های خویش نیست، باید پذیرفت که دیگر فرهنگها هم، هرکدام، به نوبۀ خود، انعکاسی است از توانایی­های بشریت و ابعاد مختلف حیات انسان را از دیدگاه نوینی به ما عرضه مینماید.

 

به سوی خشکستان ایران

آزاده اسدی

 هشت درصد جنگل‌های کشور و ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد و در مساحتی بیش از ۵۷ درصد خاک استان، هر روز در گرمای تابستان می‌لرزند تا نوبت آنها شود و هیزم آتشی شوند. آتش می‌گیرند و خسارت‌های سهمگین اکولوژیکی بر چرخه حیات گیاهی و جانوری‌شان وارد می‌شود و به سرعت بیابان‌زایی کشور اضافه می‌شود.

 

۵۲ درصد جمعيت ايران کار نمی کنند

 طبق آخرين بررسی‌های مرکز آمار ايران، بيش از ۴۰ ميليون ايرانی با اينکه در سن کار هستند اما به دليل اينکه مشارکت اقتصادی ندارند جزء جمعيت غيرفعال اقتصاد ايران محسوب می‌شوند.

 

مبارز در سوریه، تروریست در عراق؟

حسن بهگر

 داعش گروهی است که از القاعده سربرآورد و با شرکت در جنگ در سوریه و عراق بسیاری از مردم آنجا از شیعیان و یزدانی ها گرفته تا مسیحی ها بطرز فجیعی کشت و قتل عام کرد ولی از سنگ صدا درآمد و از غرب صدای اعتراضی بلند نشد تا این که در روزهای اخیر یک خبرنگار آمریکایی را سربریدند. ناگهان دنیا به هم ریخت.

 

"خلافت امت واحده" و"ام القرای" اسلام

حسین اسدی

 ابوبکرالبغدادی "خلیفه مسلمانان جهان" و رهبرگروه تروریستی سنی مذهب "داعش"، و علی خامنه ای ولی مطلقه فقیه شیعیان و رهبر جمهوری اسلامی ایران، مردان حقیری هستند، که با ادعاهای مشابه دست به دست هم داده اند، تا با راه اندازی جنگی فرقه ای در جهان اسلام، کشورهای منطقه خاورمیانه را برای سالهای متمادی به قتلگاه ساکنان بی گناه آن و برباددادن سرمایه ملی کشورهای منطقه تبدیل نمایند. 

 

گروهی از بازماندگان هولوکاست:

اسرائیل در غزه 'نسل‌کشی' می‌کند

 بیش از سیصد یهودی که از هولوکاست جان سالم به در برده‌اند یا از فرزندان و نوادگان نجات‌یافتگان از هولوکاست هستند، در نامه‌ای سرگشاده، حمله‌های اسرائیل به مردم فلسطین را یک"نسل‌کشی" خوانده‌اند.

عکس برج الظافر در شهر غزه که هدف حمله هواپیماهای اسرائیلی قرار گرفت.

 

لحظه‌ای که شاپور بختيار زيست!

سخنرانی در مراسم بيست و سومين سالگرد ترور دکتر شاپور بختيار

جمشید اسدی

 «نه فقط من که بيشتر ايرانيان آن روزگار، از پير و جوان، کوشنده و گوشه‌گير، ملی و مذهبی، گرگ باران خورده و تازه از راه رسيده و ديگر اشتباه کردند و ميان بختيار ايران‌دوست آزادی‌خواه و خمينیِ بی‌هيچ احساسی از بازيافتن وطن و بنيانگذار امارت ولايی، دومی را برگزيدند.»

 

سی و شش سال چپاول و غارت دارایی ها و منابع کشور با همدستی باندهای مافیای اقتصادی جهانی و گوشه ای از آن از زبان یکی از کارگزاران این «نظام مقدس»

 ویدئوی دیدنی از اعتراف کارگزار نفت

 

سیمین بهبهانی درگذشت

 سیمین بهبهانی٬ غزل‌سرای معاصر ایران٬ بامداد سه‌شنبه (۲۸ مرداد/ ۱۹ اوت) در سن ۸۷ سالگی در بیمارستان پارس تهران درگذشت. خبرگزاری ایسنا این خبر را به نقل از پسر خانم بهبهانی اعلام کرد. این خبر از سوی خبرگزاری‌های داخلی کشور به تأیید کادر پزشکی بیمارستان نیز رسیده است.

دوباره می‌سازمت وطن!

اگر چه با خشت جان خویش

 

حاکميت ملی و دشمنان آن

پژوهشی در کارنامه مخالفان بومی و بيگانه مصدق

دکتر فخرالدين عظيمی

 ستيز مصدق با شرکت نفت و دولت انگلستان، با بيگانه ستيزی حقارت آلود متعارف يکی نبود. هدف تلاش او استعمارزدايی از ايران و استقرار هويت سياسی و فرهنگی- مدنی ايرانی نو و آزاد بود که در کنار ملتهای سربلند ديگر بر منافع و سرنوشت خود حاکم باشد- ايرانی که بتواند سخن خود را به ضرب منطق و به پشتوانه قانون و پايمردی و مقاومت بر کرسی بنشاند. در تمام دوران نخست وزيری مصدق کاری از او صورت نگرفت که در پيشگاه جهانيان و عرف بين المللی، ايرانيان را واپس مانده، قانون ستيز و تمدن گريز جلوه دهد.

 

لحظه به لحظه با کودتای ننگين ۲۸ مرداد ۱۳۳۲

 چند ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد دکتر دانلد. ان. ويلبر مأمور ارشد سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا، سيا و يکی از طراحان و فعالان اصلی کودتا جزوه ای به نام «سرنگونی مصدق، نخست وزير ايران» تهيه کرد که در آن ضمن بيان چگونگی شکل گيری پروژه کودتا به نام پروژه آژاکس، به شرح رويدادهايی پرداخته است که منجر به سرنگونی دکتر محمد مصدق شد.

 

مریم میرزاخانی اولین برنده زن معتبرترین جایزه جهانی ریاضیات

 مریم میرزاخانی، ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد، برنده 'مدال فیلدز'، معتبرترین جایزه ریاضیات در جهان شده است. به گزارش بی‌بی‌سی٬ مدال فیلدز که به نوبل ریاضی معروف است، هر چهار سال یک بار به ۲ تا ۴ ریاضی دان زیر ۴۰ سال داده می‌شود.

 

گزارش تصویری از مراسم ششم اوت در پاریس

برنامه ای از محمدرضا شاهید

 زیر آسمان پاریس 

 

متن سخنرانی آقای حسن نقیبی رئیس هیئت اجرائیۀ نهضت مقاومت ملی ایران

به مناسبت ششم اوت

 "... اپوزیسیون اول باید «حدود و ثغور» و «مفهوم» خود را روشن کند. تکلیف خود را با اشخاصی که هنوز سنگ ولایت فقیه را به سینه می زنند یا وضعشان در این مورد روشن نیست، و یا عناصر فاسدی که در زمان محمد رضا شاه با سوء استفاده از مشاغل بالایی که داشتند و از راه هایی که واقعا نامشروع بود پولهای هنگفتی اندوختند، روشن کند. ... بنده معتقدم که نهضت مقاومت ملی یا هر سازمان و گروهی که ملی گرا و دموکرات باشد می تواند با سه چهار موضع گیری مهم در کار دموکراتیک با سایرین که دارای همین روحیه هستند همآهنگی داشته باشد، حتی به تشکیلات برسد و به یک نیروی قابل ملاحظه ای تبدیل شود."

 

بر مزار دکتر شاپور بختیار

دکتر مهدی مظفری استاد حقوق

 مردی که دراینجا آرمیده، در کنار دستیار باوفایش کتیبه، از معدود شخصیت هائی است که با گذشت زمان، بزرگ و بزرگتر می‌‌شوند. شاپوربختیارهمچون میرزاتقی خان امیرکبیر، همچون محمد مصدق، ازشکست خوردگان پیروز و از طلوع کنندگان بعد از غروب است.

 

اسرائیل در برابر مسئله فلسطین به بن بست رسیده است

فرامرز دادرس
 "سرکوب فلسطینیان با بن بست مواجه خواهد شد" این چکیده نظرات شش تن از رؤسای سابق شین بث، سازمان امنیت داخلی اسرائیل است. این ها بهتر از هر کسی می دانند درباره چه چیزی گفتگو می کنند، چون بیش از سی سال مسؤلیت اجرایی داشتند. افشای این مسئله اسرائیل را به لرزه در آورد. این یک واقعیت تلخی است که دولت و مردم اسرائیل با آن روبرو می باشند.

 

صحبت از مذهب نیست صحبت از عدالت است

مهشید امیرشاهی
 ۶۷ سال است اسرائیلی ها نیم زادگاه فلسطینی ها را به سرقت برده اند، نیم دیگرش را اشغال کرده اند، فلسطینی های دو ساحل را به چهار گوشۀ جهان تارانده اند، با اسکان دادن تدریجی و مداوم صدها خانوادۀ متعصب یهودی در سرزمین های اشغالی به فکر زدودن فلسطین از نقشۀ جغرافیایی اند، چنان نظارت نظامی و خشنی بر ته ماندۀ خاک و مردم آنجا دارند که بزرگترین زندان جهان را به وجود آورده اند،

 

نقش ویرانگر ملی – مذهبی ها در گذشته

و نقش سازنده آنان در آینده ایران

مهدی مظفری
 ملی–مذهبی‌ها به جای بازگشت به مصدق، مصدق را ملی–مذهبی کرده‌اند و عکس او را به‌عنوان نماد یک شخصیت ملی – مذهبی در صفحات تبلیغاتی خود نصب کرده‌اند. این کار نه تنها تحریف تاریخ و دستبرد شخصیتی است.

 

دولت اسرائیل، یا یک یاغی جهانی

که در پی اجرای" راه حل نهایی" برای مردم فلسطین است

علی شاکری زند

 غزه همچنان همان زندان سرگشاده ی گذشته است، با این تفاوت که در زندان زندانبانان مسئول جان و زندگی زندانیان اند اما در غزه زندانبان با ادعای ترک زندان حق بمباران ادواری آن را نیز بر حقوق دیگری که برای خود قائل بود افزوده است.

 

جبهه ملی ایران

حملات ددمنشانه اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین محکوم است

 در دهه دوم قرن بیست ویکم که جامعه بشری به مرزهای حیرت انگیز وباورنکردنی از علوم و فنون دسترسی پیدا کرده است و انتظار میرود که آدمیان با این همه پیشرفت و اعتلای علمی، در زمینه های معنوی و انسان دوستی هم کمی ارتقاء یافته باشند، ولی با تاسف بسیار فجایعی جانگداز و غیر انسانی در پهنه گیتی روی میدهد که بلاتردید باعث شرمساری و ننگ انسان های این عصر در نزد آیندگان خواهد گردید. و متاسفانه بخش بزرگی از این فجایع دور از انسانیت در منطقه ما یعنی در خاورمیانه روی میدهد.

 

در پیوند با ششم تیرماه ۱۳۹۳ خورشیدی

زاد روز دکتر شاپور بختیار

نعمت آزرم

 شاپور بختیار توفان نوردی که همت سرشارش در نجات کشتی ِسکّان شکسته، ناکام ماند به تقویم باخت و در تاریخ بُرد.

 

وقتی هاشمی قبل از همه از قتل بختیار با خبر بود

 مقایسه خاطرات هاشمی رفسنجانی با رخداد‌های تاریخی می‌تواند بسیار آموزنده باشد؛ از جمله وقتی۶ اوت ۱۹۹۱ از مرگ بختیار مطلع شد... پیش از آن‌ که پلیس و پزشکی قانونی و نزدیکان بختیار مطلع بشوند.


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.