نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏جمعه‏، 2014‏/10‏/31

 

آرشیو ماه اکتبر ۲۰١۴

 

 

ویدیوی

سخنان نرگس محمدی در مراسم یادبود ستار بهشتی

 نرگس محمدی: شکنجه‌گر ستار در حضور مادر ستار و خانم پورفاضل، وکیل ستار و قاضی پرونده خود اعتراف کرد که ستار را زیر شکنجه کشتم. ستار می‌خندید و من او را می‌زدم. آنقدر زدم که ستار زیر دست من از بین رفت. این را باید در تاریخ نوشت. در دادگاهی که شکنجه‌گر اعتراف می‌کند آنقدر زدم تا زیر دست من مرد. آیا تاکنون پرونده‌ای با این صراحت برای اعمال جنایت دیده‌اید؟...

 

مردم شرافتمند وكلاى دادگسترى را تنها نگذاريد

بيداد عليه همكار دلير ما نسرين ستوده

 ما، همه ما، وکلای ایرانی در خانه پدری یا ایام تبعید و دربدری، بدون همراهی شما قادر به انجام وظیفه خود نیستیم. دشمن درخانه ما به کمین وکلا نشسته که جان بر کف به دفاع از حقوق و آزادی‌های ملت مشغولند با «پروانه یا بی‌پروانه» و در زندان‌ها. ما نیازمند پشتیبانی شما هستیم. بهرنحو که می‌توانید به ما کمک کنید.

 

زهرا خانوم کجاست؟

مهرانگیز کار

 کاشکی نمرده باشد. سینه اش انباشته بود از شیوه هائی که برای تخریب محافل فرهنگی به کار می آمد. او یک شبه تبدیل به شخصیت شده بود. اگر سانسور بیداد نمی کرد و فرزندان خلف این مادر، عرصه را باز گذاشته بودند، تاکنون دست کم پرتره ای از این زن که نمادی بود از شکل های ابتدائی سرکوب انقلابی، روی صحنه تئاتر و سینما و رمان به مردم معرفی شده بود. زهرا خانوم ناگهان گم شد و فرزندان انقلابی اش، یکی یکی بزرگ شدند، با مشت های گره خورده و زبان مستهجن وارد جنگ های خیابانی شدند و به جان زنان افتادند. 

 

۱۶ نهاد اطلاعاتی، بازوان قدرتمند آیت الله خامنه ای

رضا حقیقت نژاد

 روند رو به رشد قدرت نهادهای اطلاعاتی موازی و تکثر آن ها، به خوبی نشان می دهد در طول سه دهه گذشته، رهبر جمهوری اسلامی بدون اینکه تمایل خاصی برای اجماع این نهادها نشان بدهد، کوشیده است با تقویت و گسترش نهادهای اطلاعاتی موازی در همه دستگاه ها، اشراف کامل خود را بر فضای امنیتی کشور حفظ کند. افزایش دستگاه های اطلاعاتی به ۱۶ نهاد در طول این سال ها، نتیجه طبیعی چنین گرایشی است.

 

نام فرزندان مقامات بلندپایه نظام در فهرست "بورسیه‌های غیرقانونی"

 خواجه سروی، برای فرزندان برخی از مقامات، بورسیه "جور" کرده است. پیگیری بورسیه‌ای برای دخترعلی اکبر ولایتی، با اخذ نظرمثبت کامران دانشجو، از نمونه‌هایی است که سبب شده دختر ولایتی، بدون داشتن شرایط اولیه دریافت بورس در فهرست بورسیه‌ها قرار بگیرد.

درمیان افراد بورسیه شده نام‌های منصوره مصلحی (دخترحیدرمصلحی وزیر سابق اطلاعات)، حنانه سادات صفوی (دخترسید یحیی رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران و دستیار ارشد رهبر ایران)، محمد آقاسی (داماد یحیی رحیم صفوی)، حسن اشتری (فرزند سردارحسین اشتری جانشین فرمانده نیروی انتظامی)، زهرا موسوی گرکانی (فرزند آیت‌الله موسوی گرکانی رئیس دیوان عالی کشور)، سید نظام موسوی (مدیرعامل خبرگزاری فارس)، محسن پیرهادی (عضو کنونی شورای شهر)، مهدی پیرهادی (داماد حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی) دیده می‌شود.

 

'از دامن زن مرد به معراج می‌رود'

مهرزاد فتوحی

 بارها موضوع حجاب بهانه‌ای برای طرح سخنان زن‌ستیزانه از تریبون‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف ایران بوده است. در یکی از جنجالی‌ترین موارد، کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این شهر "بدحجابی زنان" را یکی از عوامل افزایش زلزله خواند. او گفت: "بانوانی که ظاهر مناسبی ندارند باعث گسترش زنا در جامعه می‌شوند که این باعث افزایش زلزله است."

 

افراطیون مذهبی و خشونت های هیستریک

حمید آقایی

 دستور اسلامی امر به معرف و نهی از منکر نیز، بدلیل استفاده از واژه های "امر" و "نهی" در ذات و بنیاد خود خشونت پرور است، "امر و نهی" که فقط در راستای تحمیلِ یک عقیده و مرام خاص مورد اجرا در می آید؛ دستور و وظیفه ای که در کنار احکام حبس و اعدام مرتدین، امروزه تبدیل به نمادهای واقعی جمهوری اسلامی شده و با هویت این نظام پیوند خورده اند ...

 

«از این سرزمین بروید»

 دوباره از خاکسترِ خود به دنیا می‌آییم

یغما گلرویی

 

افزایش دو برابری اعتیاد زیر ۱۸ ساله‌ها در ده سال

 مدیرکل تحقیقات و آموزش در ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران با اشاره به مقایسه نتایج بررسی شیوع مواد مخدر در سال‌ های ۸۱ و ۹۰  خبر داد که اعتیاد بین کودکان ایرانی زیر ۱۸ سال در فاصله این سال‌ها دو برابر شده است.

 

فقیهان جانیان را به جان زنان انداخته اند٬ ولی فقیه چرا ساکت است

مهرانگیز کار

 از جمله ائمه جمعه که کوره های آدم سوزی را بر ضد زنان ایرانی داغ می کنند، می شود از "حاج آقا یوسف طباطبائی نژاد" امام جمعه اصفهان یاد کرد که گفته است: "مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد." یکی نیست به این حاج آقا بگوید شما با چوب تر حلیم خودت را هم بزن و دیگی را که از صدقه سر حکومت بادآورده، بار گذاشته ای پاسداری کن. لگد به بخت خودت نزن که تاریخ ایران از این تاخت و تازها بسیار دیده و سرانجام همه را خاک کرده است.

 

اقتصاد ایران

نمیر: یکی از دست آوردهای انقلاب "شکوهمند" اسلامی غارت سرمایه های ملی کشورمان با همدستی باندهای مافیای بین المللی می باشد. نمونۀ دیگر این غارتها به گفتۀ یکی از حقوق بگیران "مجلس و نظام مقدس اسلامی" که از سرنوشت دکل حفاری نفت هم بی خبرند.!

بی‌خبری از سرنوشت یک دکل نفتی

 یک دکل حفاری نفت که در سال ۱۳۹۰ به قیمت ۸۷ میلیون دلار توسط شرکتی ترکیه‌ای به شرکت زیرمجموعه وزارت نفت ایران فروخته شده، تحویل این شرکت نشده و اینک در یک «کشور همسایه» به کار گرفته شده است.

 

جبهه ملی ایران

شصت وپنج سال

 طی ۶۵ سالی که از تاسیس جبهه ملی ایران گذشته، این سازمان فراز و نشیب های بسیاری را از سر گذرانده، ولی هیچگاه از دفاع از آزادی و استقلال و عدالت و تلاش برای استقرار حاکمیت ملی و مبارزه با دیکتاتوری با هر نام و در هر لباسی فروگذار نکرده است.

 

احمد جنتی، ماشین اعدام

 و قضات صفر کیلومتر

علی افشاری

 زمانی که ما در دادگاه انقلاب فعالیت می‌کردیم، بعضی را شک می‌کردیم که باید اعدام کنیم یا نه امام (ره) می‌فرمودند در خصوص کسی که جرم او مسلم است نباید معطلش کرد؛ زمانی که موسولینی را به دادگاه آوردند قاضی پرسید اسمت چیست جواب که داد دستور اعدام او را صادر کردند چرا که جرم وی مسلم بود؛ تنها نیاز به شناسایی بود که فرد را اشتباهی نیاورده باشند. نظر امام این گونه بود. این گونه باید‌‌ همان موقع اعدام می‌شدند اما نشدند.»

 

اسيدپاشی و خشونت‌ روحانيان

سعيد بشيرتاش

 در هفته‌های گذشته، اسيدپاشی بر روی عده‌ای از زنان «بدحجاب» در اصفهان موجب وحشت مردم شده است و بسياری از زنان از ترس اسيدپاشی مجبور شده‌اند در رعايت الگوی پوششی مورد نظر روحانيان حاکم بيشتر دقت کنند. در اسفندماه ۱۳۵۷، زمانی که آيت‌الله خمينی گفت «ما هم دنيا و هم آخرتتان را درست می‌کنيم»، کمتر کسی معنای حرف او را ‌فهميد. منظور او اين بود که احکام الهی را در جامعه اجرا خواهد کرد و جامعه‌ی ايران را به جامعه‌ای اسلامی بدل خواهد ساخت. 

 

رانتخوارانی که زمین خوار شدند

 مدیرکل بازرسی یکی از دستگاه‌های متولی حفاظت و حراست از سرمایه‌های ملی کشور، از آسیب شدید بیت المال در حوزه اراضی ملی خبر می‌دهد. آسیبی که به گفته این مقام مسئول، با برخی درآمدهای کلان ملی برابری می‌کند و بزرگترین پشتوانه پیداش آن، «پول کثیف» است. 

 

آیا حمله به زنان اصفهانی، مرتبط با بدحجابی است؟

از قتل‌های محفلی تا اسید پاشی‌های سریالی

 این  اولین بار نیست که گروه‌هایی در ایران برای اجرای تعالیم و دستورات دینی به خشونت و ضرب و جرح و حتی قتل رو می‌آورند. از همان روزهای نخستین استقرار جمهوری اسلامی، حجاب اجباری با شعار "یا روسری یا توسری" گروه‌های تندرو حمایت شد و زنان بسیاری مورد خشونت قرار گرفتند. تیغ کشیدن به صورت زنان بی‌حجاب و اسیدپاشی نیز در آن سال‌ها گزارش شده است. 

 

رنج نامه خانواده محسن امیراصلانی

هیچ کس پاسخ انبوه سوالات ما را نداد

 خانواده محسن امیراصلانی، زندانی عقیدتی که به تازگی به اتهام بدعت در دین، توهین به حضرت یونس و فسادفی الارض اعدام شد، رنجنامه ای منتشر کردند.

آنها در این بیانیه ضمن شرح دردها و رنج های خود و فرزندشان در هشت سال گذشته، اعدام او را با دادگاههای دگراندیشان دینی در قرون وسطی مقایسه کرده و نوشته اند: اینکه جوان رشید و برومندت را به اتهام دگراندیشی و قرائت دیگری از دین برای همیشه در خاک کنند، در روزگار آدمیت اتفاق تازه ای نیست، از منصورحلاج و عین القضات بگیر تا گالیله و کوپرنیک.نه این اتفاق تازه ای نیست. زمانی حتی گرد بودن زمین هم در کلیسای قرون وسطی مجازات و عقوبتش آتش بود. اما حقیقت این است که زمین گرد بود.

 

پیکارجویان داعش از چه کشورهایی به عراق و سوریه می‌روند؟

فرهاد پولادی

 کارشناسان مسائل منطقه بر این باورند که داعش منشعب شده از جبهه النصره است و این جبهه با پول شهروندان کویت، قطر و سعودی برای به زیر کشیدن حکومت شیعه محور متمایل به تهران بشار اسد در سوریه بوجود آمده است. در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی و تقویت شدن جبهه النصره، گروه وابسته به القاعده، موجب شد که این گروه پس از سوریه به عراق برود، منشعب شود و دولت خودخوانده اسلامی را اعلام کند.

 

اسب تروا

م. سحر

دیریست که دینشان شده ابزارِ سیاست          از بهرِ ریاست

گردن به فُکُل بسته و در زیرِ عبایند             اسب تروایند

قُلّک به کمر کرده و تعویذ به بازو               در پیشِ ترازو

با سکّۀ قلبند و به توزینِ طلایند                  اسبِ تروایند

 

میلیون ‌ها تن در ایران در سکونت ‌گاه ‌های غیررسمی زندگی می ‌کنند

 نه میلیون نفر ایرانی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای در ۷۷ شهر ایران ساکن هستند. بر اساس برآوردها این جمعیت حدود دو و نیم میلیون خانوار را شامل می ‌شود و وسعتی حدود ۵۳ هزار هکتار را در برمی‌گیرد.

 

اقتصاد ایران

در نشست اقتصادی ایران در لندن چه می‌گذرد؟

 درحالی که دور دیگری از مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و شش قدرت جهانی در وین در حال برگزاری است و در شرایطی که هنوز چشم اندازی برای برداشته شدن تحریم ها وجود ندارد، نشست اقتصادی اروپا- ایران از روز چهارشنبه، ۲۳ مهرماه، در لندن کار خود را آغاز کرد.

 

ايران / اجتماعی

یک زمین لرزه ۵.۵ ریشتری اطراف شهر دهلران را لرزاند

 سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به قدرت  ۵.۵ درجه در مقیاس ریشتر روز چهارشنبه، ۲۳ مهر، در اطراف شهر دهلران به وقوع پیوسته است.

 

اقتصاد ایران

ناکارآمدی اقتصادی منشاء بحران و خشونت های آتی است

ناصر اعتمادی

 رفع فقر و بیکاری نیازمند تغییر بنیادین قدرت در ایران است که رهبران این کشور حاضر به پذیرش آن نیستند، مگر آنکه یک بحران بزرگ اجتماعی و سیاسی آنان را ناگزیر از پذیرش این نیاز کند. ایران در حال سپری کردن دورۀ گذاری توأم با فروپاشی نهادهای سنتی و رسمی حافظ قدرت است بی آنکه خود قدرت مذهبی کمترین نقشی در هدایت این روند داشته باشد. سرانجام این روند را رویدادهای غیرمترقبه و ای بسا خشونت های کور رقم خواهند زد.

 

ملای مکتب نرفته و درس نخوانده!

عیسی سحرخیز

 کاش به جای این همه اهن و تلپ و داد و قال و صدور دستور بگیر و ببند اهالی رسانه به دلیل روشنگری، رئیس قوه قضائیه یک بارهم که شده قانون مطبوعات را به دست می گرفت و با دقت و وسواس مواد و تبصره های آن را می خواند تا حرف های خلاف قانون نزند و خود را در معرض انفصال موقت یا دائم از خدمات دولتی، حتی در جایگاه یک مقام انتصابی از جانب رهبری قرار ندهد!

 

مملکت بی قانون!

خشایار دیهیمی به صادق لاریجانی:

من که می‌دانم تو کهریزک‌ها داری. گمان مبر که شهامت مدنی مرده است

من نه از تو میترسم نه از لاف و گزافت

 خشایار دیهیمی، مترجم معروف آثار فلسفی و ادبی، به عنوان یک «شهروند» در یادداشتی صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی را خطاب قرار داده و گفته است:‌ «من تو را به دادگاه تحت امرت به حکم قانون اساسی فرامی‌خوانم. بیا در دادگاهی علنی حاضر شو و به اتهاماتی که یک شهروند یک لاقبا متوجه تو می‌داند جواب بده.»

 

وکلای زندانیان سیاسی از مرخصی و درمان محروم اند

فرشته قاضی

 محمد سیف زاده و عبدالفتاح سلطانی در زندان وضعیت مساعدی ندارند؛ خانواده هایشان می گویند این دو وکیل سرشناس علیرغم بیماری و وضعیت نامساعد جسمی از بدیهی ترین حقوق یک زندانی مانند مرخصی و درمان محروم هستند. دو حقوقدان عضو کانون مدافعان حقوق بشر، به دلیل عضویت در این کانون و وکالت زندانیان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی بازداشت و حکم های سنگین دریافت کرده اند.

 

«بچه پولدارهای تهران»:

بزرگنمایی نشانه‌ها به جای پرداختن به بیماری‌ها و اولویت‌ها

مجید محمدی

 زیرزمینی بودن بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور که در اختیار نهادهای نظامی و امنیتی است (مثل اسکله‌ های قاچاق؛ به عنوان یک نمونه  ۹۵  درصد بازار گوشی تلفن همراه با دو میلیارد دلار گردش سالانه در دست این بخش زیر زمینی و قاچاق است). در نتیجه فرماندهان نظامی و وابستگان و مباشران آنها به گربه‌های چاق حکومت تبدیل می‌شوند؛

 

رواج بی سابقه پدیده "فرزند فروشی" در ایران

خانم! آقا! بچه می خری؟

نازنین کامدار

 راه اندازی صفحه "بچه پولدارهای تهرانی" در شبکه اینستاگرام و فیس بوک موجب شد تا بخشی از کاربران یک آگهی با مضمون "یک پسر ۵ ساله به فروش می رسد. شماره تماس[...]" را در صفحات خود منتشر کنند؛ عکسی که ابتدا بسیاری نسبت به واقعی بودن آن تردید داشتند اما مصاحبه روزنامه شهروند با مادر این کودک به تردید ها پایان داد.

 

کیسینجر چه جایگاهی برای ایران در 'نظم جهانی' متصور است؟

سعیده امیری

نویسنده و پژوهشگر

 کیسینجر می‌نویسد «عصر ما هر از گاهی به شدت به دنبال مفهومی از نظم جهانی است... هرج و مرج پهلو به پهلوی وابستگی بی‌سابقه متقابل کشورها به یکدیگر عنصری تهدید کننده است: گسترش سلاح‌های کشتارهای جمعی، تجزیه دولت‌ها و تاثیر تخریب های زیست محیطی، تدوام نسل کشی و گسترش فن آوری جنگی، ستیزه‌گری را ورای کنترل یا فهم بشری می‌برد... آیا ما با دوره‌ای رویاروی هستیم که نیروها ورای مهار هرگونه نظمی، آینده را رقم می‌زنند؟»

 

لشكر گاف‌دار

بحث غلط و درستی در میان نیست.

 اگر پس از شین ساكن، كاف آمده باشد، به اصطلاح زبان‌شناس‌ها، تفاوت بیان كاف و گاف خنثی می‌شود. این اتفاق ناخواسته و كاملا طبیعی است. به همین خاطر است كه وقتی معشوق‌مان گریه می‌كند، خیلی كه مهربان باشیم، دستمال كاغذی می‌دهیم دستش و می‌گوییم «اشگاتو پاك كن.» یا شاید هم او به ما دستمال می‌دهد و می‌گوید «واقعا مشگی رنگ عشقه؟»

 

شعری جدید از هیلا صدیقی

درد دارد شبیه یک نوزاد، مانده در گوشه ی خیابانی

چندتا استخوان میانه ی زخم، زخم های عمیق و پنهانی

 

درد دارد مدام میسوزد ، جایی از پیکرم که می دانی

مثل قلبِ خلیجِ اجدادی، روی جغرافیای ایرانی

 

بغضِ سرخورده ای شبیه خزر، مانده در ابتدای اشعارم

چشم هایم شبیهِ شالیهاست، فصل هایی که اشک میکارم 

 

مرور روزنامه‌های ایران

نمیر: از دست آوردهای انقلاب «شکوهمند» اسلامی

«یک پسر ۵ ساله به فروش می‌رسد»

 افشین امیرشاهی، روزنامه‌نگار، در مقدمه گفت‌و‌گوی خود با «آرزو-س» مادری که همراه شوهر ۵۵ ساله‌اش اقدام به انتشار آگهی فروش پسر پنج ساله‌شان کرده‌اند، نوشته است: این «آگهی چند خطی، تکان ‌دهنده است اما از آن تکان‌ دهنده ‌تر، واگذاری یک کودک  ۵  ساله در ازای یک خانه است، خانه‌ای در زابل. پسرشان را می‌ فروشند چون پدر و مادرش، نمی‌توانند از پس هزینه‌های خود و سه فرزندشان بر بیایند، در پرداخت کرایه ماهیانه منزلشان مانده‌اند و نمی‌خواهند هر شب شاهد شب بیداری‌ ها و گرسنگی‌های فرزندان دل‌ خسته ‌شان باشند.»

 

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد:

اعدام دست‌کم ۸۵۲ نفر طی یک سال در ایران

 احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران، ششمین گزارش خود را منتشر کرد. این گزارش ۲۸ صفحه‌ای برای بررسی در نشست ماه اکتبر مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهیه شده است. آقای شهید در گزارش خود می‌گوید «وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران همچنان باعث نگرانی است.»

 

اقتصاد ایران

«افزايش ۱۲۳ درصدی» واردات گندم ایران در شش ماهه نخست ۹۳

 رئیس سازمان توسعه تجارت ايران می‌گويد حجم تجارت خارجی کشور در شش ماهه نخست امسال با ۲۲ درصد رشد به بيش از ۵۳ ميليارد دلار رسيده و گندم در صدر فهرست واردات کشور است که بيش از ۱۲۳ درصد افزايش نشان می‌دهد.

 

دو گزارش از بحران آب در ایران

آزاده اسدی

 گزارش برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد درباره وضعیت تالاب‌ها در ایران و گزارش سازمان جهانی بحران ‌آب و غذا در استرالیا به نام «بحران آب در ایران»، بر جدی بودن بحران کم‌آبی در ایران تاکید دارند.

 

قتل عطاءالله رضوانی، یک پرونده قضائی فراموش شده

 بیش از یک سال از مرگ عطاءالله رضوانی شهروند بهایی ساکن بندرعباس می گذرد، ولی تاکنون هیچ اقدام و پیگیری قانونی جدی در مورد این جنایت‌ها صورت نگرفته است.

 

سازمان حقوق بشر ایران

خطر اعدام: انتقال آیت الله کاظمینی بروجردی به مکان نامعلوم

 به گفته این منابع، بیش از یک هفته پیش مقامات زندان به وی گفته بودند که در آینده نزدیک اعدام خواهد شد. اعضای خانواده آقای بروجردی نگران این هستند که او ممکن است در خطر قریب الوقوع اعدام باشد. سازمان حقوق بشر ایران خواستار واکنش جامعه بین المللی جهت نجات آقای بروجردی می باشد. محمود امیری مقدم، سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران  گفت: “ما این گزارش‌ها را جدی قلمداد کرده و از جامعه بین المللی می خواهیم قبل از اینکه خیلی دیر شود از خود واکنش نشان دهند “.

 

دراویش را تنها نگذاریم

وضعیت نگران کننده دراویش گنابادی زندانی / ادامه ی اعتصاب غذا تا سرحد مرگ

دکتر پرویز داورپناه

 بیش از سه دهه‌ای که از استقرار حاکمیت جمهوری اسلامی می‌گذرد تجربه‌های فراوانی وجود دارد که عدم تحمل حاکمان نسبت به انواع فعالیت دگراندیشان را آشکارا نشان می‌دهد. مسلمانان سنی، دراویش گنابادی، پیروان آئین یهود، مسیحیان، بهائیان و زردشتیان در این سال‌ها هرکدام به درجات متفاوت، مورد ستم رژیم جمهوری اسلامی قرار گرفته اند.

 


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.