نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏پنجشنبه‏، 2015‏/04‏/02

 

آرشیو ماه فوریه ۲۰١۵

 

 

 

"رواداری" جمهوری اسلامی با پیروان سایر ادیان

رهبر جمهوری اسلامی، آمر نقض حقوق بهاییان

 "در جمهوری اسلامی، تعرّض به غیر مسلمان از سوی مسلمانها هیچ سابقه‌ای ندارد." این ادعای صریح آیت‌الله خامنه‌ای است که اروپا و آمریکا را ناقض حقوق مسلمانان می‌داند و "رواداری" جمهوری اسلامی با پیروان سایر ادیان را به رخ آنها می‌کشد. این ادعا تا چه اندازه با واقعیت همخوانی دارد؟ آیا غیرمسلمان ها در ایران بدون آزار و اذیت حکومت اسلامی زندگی می کنند و حقوق شهروندی شان نقض نمی‌ شود؟ 

 

نهادهای زیر فرمان خامنه‌ای، مانع گشایش فضای فرهنگی

 بسیاری از نهادهای زیر نظر خامنه‌ای، مانند قوه قضائیه، سازمان بسیج، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی می‌کوشند برای رفع نگرانی‌های فرهنگی او کاری انجام دهند و به تضعیف "جناح فرهنگی غیرمومن" بپردازند. 

 

سهم ۳۰ درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از بازار کار رو به افزایش است

 به گفته کوروش پرند، معاون وزیر کار، در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر جمعیت غیرفعال در کشور وجود دارد. بر اساس آمار وزارت کار، ۳۰ درصد از بیکاران و ۳.۵ درصد از جمعیت غیرفعال تحصیلات دانشگاهی دارند. بنا به اذعان کارشناسان وزارت کار، آمارها نشان از افزایش میزان فارغ‌التحصیلان بیکار دارد. 

 

۸۰ درصد ایرانیان به‌هم بی‌اعتماد هستند

 دیروز که پنجمین همایش سلامت روان و رسانه در بیمارستان روزبه برگزار شد، شرایط سلامت روان ایرانیان بررسی شد. شرایطی که تحت ‌تأثیر ناهنجاری‌ها و تغییرات اجتماعی، مختل شده، جامعه را تماشاگر کرده و ارتباطات اجتماعی را کم‌عمق و ضعیف کرده. آمارها جدید نبود، همان شیوع ۲۳ و ۲۵ ‌درصدی اختلالات روانی در میان ایرانیان. 

 

قربانیان اسیدپاشی؛ فراموش شده و بدون پشتیبانی

 نزدیک به چهار ماه پیش چندین زن در اصفهان قربانی اسیدپاشی شدند. در هنگامه‌ی ‌اسید‌پاشی فریاد اعتراض ‌از همه‌جا بلند شد. اما حالا سروصداها خوابیده و کم ‌تر کسی خود را موظف به پشتیبانی از این زنان و خانواده‌شان می‌داند. 

 

نمیر: غارت و چپاول کشور بدست چاقوکشها و اوباشهای رهبر، برادران قاچاقچی، وزیران و نمایندگان منتسب، با کمک باندهای مافیای بین المللی و...

و بازی با سرنوشت کشور و ملت ایران.

 

از زبان کارگزاران "نظام مقدس"

- رئیس بانک مرکزی تلویحا «خروج چمدانی ارز» از ایران را تایید کرد

- وزیر کشور ایران درباره ادعای ورود پول مواد مخدر به انتخابات

- خامنه‌ای: ارقام واردات قاچاق به ایران بسیار عجیب است

 «ظرف ماه‌های اخير، مقادير قابل توجهی از ارزهای بانک مرکزی طی چند محموله چمدانی اسکناس ارزی که عمدتا درهم بوده‌اند، از مبادی رسمی و با تاييد بانک مرکزی از کشور خارج شده است». 

 

- ایران در رده بندی نیروهای نظامی جهان

فرامرز دادرس

کارشناس اطلاعاتی و نظامی

 درپانزدهم فوریه ۲۰۱۵، مؤسسه گلوبال فایر پاور، یک طبقه بندی تازه از توان نیروهای نظامی کشورهای جهان منتشر کرد. در این گزارش ارتش های صد و بیست و شش کشور جهان مورد بررسی قرار گرفته اند، در این میان ایران از نظر کلی در رده بیست و دوم قرار دارد. 

 

سالگرد اوّلین اعدام های دادگاه انقلاب اسلامی

بنیاد عبدالرحمن برومند:

حکومت ایران می بایست دادگاه های انقلاب را پس از سی و شش سال برچیند

آیت الله خمینی  در نطق تلویزیونی خود در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۳۵۸ به انتقادات از دادگاه انقلاب چنین پاسخ داد:

 "حقوق بشر اقتضا می‏کند که ما آنها را همان روز اول کشته باشیم برای اینکه مجرمند، و معلوم است که اینها مجرم هستند. آنکه باید برای او وکیل گرفت، آنکه باید به ادعای او گوش کرد، او متهم است نه مجرم. اینها متهم نیستند، اینها مجرم هستند. اینها اشخاصی بودند که در خیابانها مردم را کشته‏ اند، زجر دادند… ما در عین حال که اینها را ـ همه راـ مجرم می‏دانیم و باید فقط هویت اینها ثابت بشود و آنها را باید همین که هویتشان ثابت شد کشت"

 

      

جاهل‌ها و لات‌ها در انقلاب و در حکومت

مسعود نقره‌کار

 "جاهل‌ها و لات‌های متدین" در انقلاب بهمن و در تحکیم و تداوم حیات حکومت اسلامی ایفای نقش کرده‌اند و به دلیل همخوانی‌های طبقاتی، فرهنگی و مذهبی با روحانیون، در قدرت سیاسی سهیم شده‌اند. سازمان دهندگان این دسته از جاهل‌ها و لات‌ها افرادی همچون نواب صفوی و حاج مهدی عراقی بوده‌اند.

  

سی و هفت روز

پس از

سی و هفت سال

چند گفتگو با دكتر شاپور بختیار دربارۀ دوران زمامداریش

 دكتر بختیار: خواسته های ملت ایران همانطوریكه عرض كردم همان بود كه در برنامه دولت ذكر شد. اما وقتی آقای خمینی و آخوندها مرا جاه طلب معرفی میكنند باید بگویم كه من با تحصیلات و سوابق زندگی و مبارزاتم برای چنین مشاغلی تربیت شده بودم. ولی آنهائیكه در مدرسه فیضیه راجع به مطهرات و كثافات و نجاسات آن مهملات را نوشته اند، بنظر من آنها جاه طلب هستند كه خود را بصورت خلیفه اسلام و دارای نظریه راجع به تمام مسائل علمی، فنی، فلسفی، اقتصادی و حقوقی میدانند. وظیفه یك مرد وطن دوست اینست كه به مملكتش خدمت بكند. یك روحانی، همانطور كه همانوقت گفتم، همه كار در ایران میكرد جز وظیفه خودش كه روحانیت بود. ..

ما در مكتب مصدق هیچوقت در باب سیاست صحبت از اسلام نمی كردیم. اسلام دین ماست. مسلمانی مربوط بخود من است، مربوط به سیاست و اداره كردن مملكت نیست. ...من مفتخرم كه همیشه و بخصوص از سه سال پیش بی پرده و با كمال صراحت در تمام مصاحبه ها گفتم كه من یك لائیك هستم. این را تعبیر كردند كه من ملحدم، در حالیكه ملحد و لائیك فرسنگ ها اختلاف دارد...

شخصیت مصدق در سطح بین المللی و نزد مردم ایران بزرگ بود. ولی شاه نهایت بی انصافی را كرد و تمام دستگاه سلطنت و تمام جراید رادیو تلویزیون و تمام درباریان متملق۲۵  سال به مصدق فحش دادند و این بجای اینكه مصدق را كوچك بكند، پیش مردم بزرگ كرد. مصدق در زمان صدارت یا در زمان انزوائی كه در زندان و در احمد آباد داشت همیشه مصدق بود. وقتی افرادی خودشان را جانشین او میدانند و برای خودشان یك شخصیت كاذبی قائل شدند باید آن خصائل مصدق را تا حدی داشته باشند.

 

تولید سالانه «یک میلیون کیلو گوشت از زباله» در تهران

 دیده‌بان محیط‌ زیست و حیات وحش ایران می‌گوید زباله‌های شهری و بیمارستانی در استان تهران به چراگاه گوسفندان تبدیل شده و سالانه یک میلیون کیلوگرم گوشت از دام‌هایی که زباله مصرف کرده‌اند، تولید و روانه بازار می‌شود.

  

جنایت در دادگاه و بی‌کفایتی قانون

 خبر وقوع یک جنایت در دادگاهی در استان ایلام، نه از آن رو بهت آور بود که اعضای یک خانواده خود دست به اجرای حکمی زدند که گویی در دادگاه خانوادگی صادر کرده بودند، بلکه بیش از آن، محل وقوع جنایت بود که توجه‌ها را به خود جلب کرد. این جنایت در دادگاه تجدیدنظر استان ایلام رخ داد. جایی که خانواده شاکی بعد از تبرئه‌ فرد متهم، او را با ضربات چاقو به قتل رساندند.

 

سخنان تکان دهنده عیسی کلانتری درباره منابع آبی کشور

 جمعیت را افزایش دادیم غافل از اینکه این جمعیت باید در یک کشور آباد زندگی کند. بدون توجه به نیازهای جمعیت، منابع کشور را برای رفع نیاز‌ها به تاراج گذاشتیم. امروز هیچ تالاب درون سرزمینی، آب ندارد، از بختگان تا هورالعظیم، گاوخونی و ارومیه. آب‌های زیر زمینی ما در حال شور شدن است. ادامه این روند یعنی تخلیه ایران از جنوب البرز تا دریاهای آزاد و از شرق زاگرس تا مرزهای شرقی کشور. اگر سیاست‌هایمان را عوض نکنیم این کشور را همراه نسل خودمان خواهیم کشت.

 


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.