نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏دوشنبه‏، 2015‏/08‏/17

 

آرشیو ماه ژوئیه ۲۰١۵

 

 

محیط زیست

زنجیره انسانی فعالان محیط زیست در مازندران برای حفاظت از جنگل‌ها

قرار است از امسال روز ۸ مرداد با شعار «نگذاریم بمیرد جنگل، که جهان خواهد مرد» به روزی نمادین تبدیل شود.

 فعالان محیط زیست که اعضای ۴۳ سازمان مردم ‌نهاد بودند در این زنجیره انسانی خواهان توقف بهره ‌برداری از جنگل ‌ها شدند. آن ‌ها همچنین خواستار اجرای درست قوانین دولتی برای حفاظت از جنگل‌ های هیرکانی شدند تا دخل و تصرف به عرصه‌های جنگلی کاهش یابد.

* * * * *

فاجعه‌های زیست محیطی در شهر تهران

 در تهران بیش از هشت‌صد واحد تولیدی به شکل و شیوه‌ای سنتی به شغل آبکاری اشتغال دارند که پساب سمی تمامی این کار‌گاه‌ها راهی جوی‌های خیابان می‌شوند. ضمن آنکه در پساب سمی کارگاه‌های آبکاری مواد گوناگون شیمیایی با قراضه‌های فلزات سنگین به هم می‌آمیزند و از طریق جوی‌های روبازی که سطح شهر تهران را فراگرفته‌اند به مزارع جنوب تهران راه می‌یابند. به طبع پساب‌هایی از این دست به همراه خود گستره‌ی خاک و رودخانه‌های شهری را به آلودگی می‌کشانند و هوای پیرامون خود را نیز به انواع و اقسام گازهای سمی می‌آلایند.

 

اعتراض به سکوت اروپا در برابر نقض حقوق بشر در ایران

● سازمان های مدافع حقوق بشر با تأکید از دولت ایران خواسته اند اعدام تمام محکومان نوجوان را فوری متوقف کند، و به عنوان اولین گام در راه الغای کامل مجازات اعدام، دست از اجرای این مجازات در مورد نوجوانان بردارد. به علاوه، از جامعه بین المللی درخواست کرده اند بر مشروط بودن روابط اقتصادی و سیاسی با ایران به احترام به حقوق بشر و رعایت تعهدات آن بر اساس حقوق بین المللی اصرار بورزند.

 

"بچۀ ميدون" در ميدان سياست

مسعود نقره‌کار

● پرورش يافته‌ی جمعيت تروريستی فدائيان اسلام و از سرشناس ترين لات‌های متدينِ حکومتی با سابقه‌ی ارتکاب به چند فقره آدم‌کشی، شرط برقراری رابطه با آمريکا و "حزب خران"اش را "آدم شدن" آمريکا اعلام کرده است. در اين يادداشت با نگاهی به سابقه‌ی "حاج محسن" به علل بروز واکنش‌های هيجانی و پرخاشگرانه‌ی امثال وی در رابطه با "توافق هسته‌ای" اشاره می‌کنم. 

 

روانشناسی کشتار و شناخت شخصیت جنایتکاران

● مجرمان می‌خندند. ‌آن‌ها لبخند و گاهی نیخشند هم می‌زنند. گاهی درست بعد از ارتکاب یک جرم، گاهی هنگام انجام آن یا ابتدا بسیار دیرتر خنده بر لبان‌شان نقش می‌بندد، وقتی که با همپالکی‌های‌شان از ارتکاب جرم خود ابراز شادی می‌کنند. 

 

مرگ ۶۶۶ ایرانی به دلیل اعتیاد در بهار ۹۴

● سازمان پزشکی قانونی ایران اعلام کرده که در سه ماهه نخست سال جاری ۶۶۶ نفر به دلیل «مصرف مواد مخدر» جان خود را از دست داده‌اند.

 

اتم در بسته‌های سوهان

م. سحر

● خورد بر کلّه ضربتِ چُدنی */  ليکن اورانيم نگشت غنی // رفت ميليارد ها دلار به باد/ هسته ای گُل نکرد و بار نداد // کارتُن خواب های کُليه فروش/  همچنان بار جسمشان بر دوش

 

تقی رحمانی:

بيماری نرگس محمدی جدی است، مسئول جان او قوه قضاييه است

● نرگس محمدی، نائب رييس کانون مدافعان حقوق بشر در دورانی که برای ادامه درمان، در مرخصی استعلاجی و بيرون از زندان بود، به‌دليل فعاليت‌های حقوق بشری‌اش با اتهام‌های جديدی مواجه و پرونده ديگری برای او گشوده شد. خانم محمدی پس از مدتی باوجود ناتمام ماندن مراحل درمان، بارديگر بازداشت شد.

 

اعتبار شکنجه و تردید ادبیات

ناصر کاخساز

● به راستی چرا شکنجه‌گرانی که با شرمساری حقوق بشر را نقض می‌کردند اکنون در رسانه‌های عمومی با صراحت تمام  شکنجه را مستدل و توجیه می‌کنند؟ آن‌ها از ترس و تردید ادبیات در بازتاباندن تراژدی‌های تاریخی استفاده می‌کنند. در دوران نقض شرمسارانه‌ی حقوق بشر ادبیات دچار ترس و تردید نبود. معترض بود و جسور. وقتی قبح همه‌چیز از بین می‌رود ادبیات ترسو و مردد می‌شود. در جهانی که زیر حاکمیت تمام و کمال محافظه‌کاران در آمده است، طبیعی است که ادبیات به تردید بیفتد.

 

گزارش مهر از رازهای حساب‌ های بانکی مشکل ‌دار؛

بانک‌ ها چگونه ۳۸ میلیون حساب جعلی افتتاح کردند؟

● آمارهای تکان دهنده از افتتاح حساب ‌های مشکل ‌دار در نظام بانکی که رئیس کل بانک مرکزی تعداد دقیق آن را ۳۸ میلیون حساب اعلام کرده، موجب بهت و حیرت افکار عمومی شده است.

 

بیست و هفتمین سالگرد صدور فتوای کشتار زندانیان سیاسی (۱۳۶۷)

پژواک صدای شاهدانی که بار حقیقت را به دوش کشیدند

● بیست و هفت سال پیش در چنین روزی آیت‌الله روح‌الله خمینی فتوایی صادر کرد که بر اساس آن چندین هزار زندانی سیاسی که پیش از آن محاکمه و به تحمل حبس محکوم شده بودند، به دلیل پایبندی به عقاید سیاسی‌شان و صرفا به جرم داشتن این عقاید، مخفیانه به دار آویخته شدند. این جنایت دولتی سالها مسکوت گذاشته شد و ناشناخته ماند تا زمانی که به همت بازماندگان قربانیان و زندانیان سیاسی که شاهد این کشتار بودند حقایق به‌تدریج آشکار شد.

 

توافق هسته ای و اولویت به حقوق شهروندی

فاطمه فرهنگ خواه

● سالهاست که ملت ایران امیدوارانه و صبورانه زندگی را در انتظار بهار به سر می برند، به امید این که از پس سختی ها، گشایش است. به این امید که این بهارانه، در فصل تابستان، با کلید تدبیر مسئولین به نفع منافع ملی به بار نشیند و افق های بسته و ابرو درهم کشیده، با ما از سر آشتی درآیند.

 

نمیر: از زبان گماشتگان دستگاهی غارتگر و جنایتکار بنام جمهوری اسلامی

مستندات جهانگیری از تخلفات ۲۹۴ میلیارد دلاری احمدی نژاد

● هشتادهزار میلیارد مطالبات معوق بانکی  ● سرنوشت نامعلوم ۲۲ میلیارد دلار و دو میلیارد و هفتصد میلیونی که به بابک زنجانی داده شد  ● وقتی که احمدی نژادی ها پاسخی نداشتند  ● صدوهفتاد میلیارد دلاری که صفر شد  ● صد میلیارد دلار معلوم نیست کجاست ● دکل های نفتی کجا هستند؟ ● وقتی متهم شاکی می شود!

 

اقتصاد

بررسی میزان و نوع واردات کالا از چین از سال ۱۳۸۰ تاکنون

چگونه ایران طی یک دهه بهشت کالاهای چینی شد؟

● با استناد به داده ­های گمرک ایران، مجموع واردات ایران از چین ۶۱ میلیارد دلار در دوره ده ساله  ۹۴-۱۳۸۴ بوده، اما داده های گمرک چین از ۱۰۷ میلیارد دلار صادرات مستقیم و رسمی چین به ایران حکایت دارد. با در نظر داشتن قاچاق و واردات غیرمستقیم کالای چینی (از طریق کشورهای همسایه)، کل واردات این دوره در حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار برآورد می­شود که نیمی از آن در طی سه سال اخیر (۹۳-۱۳۹۱) و بیش از ۲۰درصد آن فقط در سال ۱۳۹۳ انجام شده است.

 

ویدئو مصاحبه

خاطره خسرو شاکری در گفتگو با لطفعلی خنجی                    منبع: کیهان لندن

 

رنجنامه نرگس محمدی

چهارشنبه ۲۲ ژوئیه  ۲۰۱۵ مانا نیستانی                             منبع: ایران وایر

 

نامه نرگس محمدی به فرزندانش:

تاب می‌آورم، از سر جبری که به ما تحمیل شده است

● نرگس محمدی در بخشی از نامه خود نوشته بود: «درست است که ما محکوم به تحمل حبس هستیم و با عادلانه یا ناعادلانه بودن احکام هم فعلاً کاری نداریم، اما هر کدام از ما یک انسان، زن، و مادر هستیم. آیا داشتن یک مکالمه تلفنی چند دقیقه‌ای طی دو یا سه بار در هفته فقط برای شنیدن صدای کودکان، مادران و پدران، با اجرای احکام ما در زندان، و با مقررات و قوانین نظام قضایی کشور تعارضی دارد؟»

 

بیانیه ی جبهه ملی ایران

سالروز قیام جاودانه سی ام تیر را گرامی می داریم

● در تیرماه ۱۳۳۱ نهضت ملی شدن نفت در ایران در اوج خود قرار داشت. رهبر نهضت ملی، دکتر محمد مصدق در روز دوم تیرماه ۳۱ و پس از دفاعیات شورانگیزی که از حقوق ملت ایران در دادگاه بین المللی لاهه به عمل آورده بود، در میان استقبال کم نظیر مردم به خاک وطن بازگشت. 

 

شمه ای از سخنان علی شاکری زند

در روز جمعه ۲۶تیرماه ۱۳۹۴

(۱۷ ژوئیه ۲۰۱۵)

بر مزار خسرو شاکری زند

● امروز برای خاکسپاری و به احترام کسی در اینجا گردآمده ایم که از زمانی که خود را شناخت آزادی و استقلال و سربلندی ملت و کشورش مهمترین دغدغه ی خاطر او بود، وعشق به عدالت اجتماعی در وجود او نیز از این عشق به آزادی ملت و دموکراسی که مبانی آن را در مکتب مصدق بزرگ آموخته بود، و تا آخرین دم حیات به آنها وفادار ماند، تفکیک ناپذیر بود.

 

خسرو شاکری مورخ تبعیدی در پر لا شز

از مراسم خاکسپاری خسرو شاکری می آیم

م. سحر

● امروز [جمعه] پیکر خسرو شاکری مورخ و کوششگر فکری و فرهنگی و سیاسی، انسان شریف،  

 

 

خسرو شاکری مورخ تبعیدی در پر لا شز

از مراسم خاکسپاری خسرو شاکری می آیم

م. سحر

● امروز [جمعه] پیکر خسرو شاکری مورخ و کوششگر فکری و فرهنگی و سیاسی، انسان شریف،  آزادیخواه و میهندوستی که بیش از پنجاه سال از عمر خود را بیرون از وطن اما با وطن گذرانده بود در میان دوستان و دوستداران و هم فکران و همراهان و هموطنانش (که جمعی از آنان از شهرهای دیگر اروپا آمده بودند) مشایعت شد و گورستان پرلاشز، این اقامتگاه ابدی هدایت، ساعدی و بسیاری دیگر از ایرانیان اهل هنر و قلم و قدم گوشه ای از خاک خود را مآوای ابدی او ساخت.

 

فردای رقص ما، آش همان آش است و کاسه همان کاسه

مهرانگیز کار

● بی سبب نیست که این حکومت به مردم مانند اشیاء نگاه می کند و یقین دارد هرگاه بخواهد می تواند آنها را یا در لشگر دلواپسان و نماز جمعه ای ها پشتوانه قدرت خود قرار دهد یا به بهانه آغاز دوستی با غرب، از آنها لشگر بسازد. ۳۷ سال حکومت بر مردمی سرکوب شده که دل در هوای غرب دارند،  باعث شده تا حکومت نیک بداند، دوستی با غرب، باب طبع کثیری از مردم خاموش و غیر مسجدی است و می شود از آنها هم ابزاری ساخت با وجهه غربی. 

 

ابهام درباره میزان دقیق پول‌های بلوکه شده ایران

● خبرگزاری تسنیم یازدهم تیرماه سال گذشته از قول اکبر کمیجانی، قائم‌مقام بانک مرکزی، در گفت‌وگو با "وال‌استریت‌ژورنال" نوشت: «توان مالی تهران به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، اروپا و سازمان ملل که موجب بلوکه شدن ١٥٠ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران در حساب‌های خارجی شده، تحت فشار است.» 

 

اقتصاد

بازگشت میلیاردها دلار به ایران • گفت‌وگو با حسن منصور

پول‌های آزادشده چگونه مدیریت خواهد شد؟

● در پرتو این​ها باید به این نکته توجه کرد که درست است این گام برای شکستن تحریم​ها برداشته شده، ولی ساختار درونی ایران نه از نظر اقتصادی و نه از نظر سیاسی و توزیع قدرت دگرگون نشده. به این ترتیب خیلی نمی​شود امیدوار بود که این پول​هایی که به دست ایران واصل می​شود واقعا به درد مردم بخورد. بلکه واقعا باید ببینیم چه محافلی این پول را به طرف خودشان می​کشانند و دست روی آن می​گذارند. 

 

دست آورد فرانکفورت: قطع امید از سازمانهای سیاسی

عاقبت کوه موش زائید!

● هرگاه بخواهند بگویند که فردی با کلّی ادّعا و هیاهو و تبلیغات، کاری مناسب با ادّعایش انجام نداده است، می گویند: «کوه، موش زائیده است». بعضی اوقات هم با تأکیدهای بیشتری می گویند:

«کوه لرزید و غرّید و یک موش زائید». یعنی با آن همه بزرگی و ادّعا و غوغا، کار او بسیار ناچیز و کم اهمّیت بود.

 

دارهای برقی، دستاورد دستگاه قضایی

● “یازده” عدد مرگ است؛ یازده طناب دار در حیاط زندان قزل‌حصار سایه وحشت روی تمام سالن‌های واحد دو انداخته است. افتخار مسئولان هم این شده که این دارها را برقی کرده‌اند.

 

مراسم خاکسپاری دکتر خسرو شاکری زند در پاریس

اطلاعیـــه

● خانواده های شاکری، فاضلی، لاریجانی، زمانی، ثابت آزاد، شادمان، خواهران، برادران، خواهرزادگان و برادرزادگان  دکتر خسرو شاکری زند به اطلاع می رسانند که مراسم خاکسپاری برادر، عمو و دایی آنان در روز جمعه ۲۶ تیرماه، برابر ١٧  ژوئیه‌، ساعت شانزده و سی دقیقه، در گورستان پِرلاشِز(پاریس)، قطعه ی ۴۹ (مقابل مقبره ی بالزاک) برگذار می شود.

از طرف خانواده های نام برده شده

علی شاکری زند 

جمعه، ١٩ تیرماه ۱۳۹۴، برابر ۱۰ ژوییه ۲۰۱۵

 

به یاد خسرو شاکری

پیمان وهاب زاده

● شاکری جوهر اندیشه‌ی چپ را به درستی در رویکرد انتقادی آن شناخته بود و از این رو تک‌رو و کم‌همتا ماند و همواره چپ حزبی و سازمانی را مورد نقد قرار می‌داد. شاکری منتقد پیگیر و سرسخت استالینیسم و فرصت‌طلبی و وابستگی چپ ایران به دولت‌های سوسیالیستی بود. از این روست که تاریخنگاری چپ برای وی نه تنها پرداختن به تاریخ احزاب چپ که نقد همزمان و آشتی‌ناپذیر رویکردهای آنها نیز بود.

 

از زبان گماشتگان دستگاهی تبهکار با نام «جمهوری اسلامی»

هشدار عضو شورای شهر تهران در خصوص «نوزادان بی‌هویت»

● دانشور می‌گوید در کشورهای دیگر مسئله زنان کارتن خواب پذیرفته شده و برای کنترل و مدیریت آن وارد عمل می‌شوند اما مسئولان در ایران «سعی می‌کنند این موضوع را نبینند که این مساله باعث شیوع بیماری‌های واگیردار از جمله ایدز در جامعه می‌شود.»

 

پنج ‌هزار زن کارتن ‌خواب؛ ضعف ایمان یا کوتاهی مسئولان؟

● به گفته رسانه‌های ایران در سال‌های گذشته تعداد زنان و کودکان بی‌خانمان افزایش چشمگیری داشته است. بر اساس این گزارش‌ها پیش از این بیشتر زنان کارتن‌خواب را افراد سالخورده تشکیل می‌دادند، اما در حال حاضر بی‌خانمانی در میان زنان جوان نیز گسترش یافته است.

 

از زبان یکی دیگر از گماشتگان دستگاه مافیایی حاکم در کشورمان

بقایی در ۱۰ كشور سرمایه‌گذاری كرده است

● محمد اشرفی اصفهانی: «بقایی در ۱۰ کشور سرمایه گذاری مالی کرده است و آنقدر خورده و برده که ما باید چند سال بگردیم تا اموالی که غارت کرده و از کشور منتقل کرده را فقط شناسایی کنیم. نه اینکه برگردانیم؟!»

 

دریاچه بختگان کاملاً خشک شد

● به گفته مسئول پارک ملی بختگان، دریاچه بختگان شهرستان نیریز به علت کم‌آبی و کاهش بارندگی کاملاَ خشک شده است.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، محمد جانی، مسئول پارک ملی بختگان در این‌باره گفت: «خشک شدن دریاچه ۱۲۰هزار هکتاری بختگان، سبب ایجاد طوفان‌های نمکی و ایجاد مشکلات پوستی، چشمی و ریوی برای مردم شهرستان‌های نیریز، استهبان، خرامه و ارسنجان می‌شود.»

 

انتشار کیفرخواست متهم،

توسط نشریه اردنی «الرآی»؛

تروریست دستگیر شده، در ترور «شاپور بختیار» مشارکت داشته است

● این روزنامه اردنی در ادامه می‌نویسد: «در اوایل دهه نود محل سازمانی فعالیت متهم، قسمت عملیات خارجی در وزارت اطلاعات ایران تعیین می‌گردد که این مجموعه توسط سازمان‌های اطلاعاتی ایران برای ارائه خدمات پشتیبانی(لجستیکی) و مبارزه با قاچاق راه اندازی شده است، او(متهم) در ترور نخست‌وزیر سابق ایران، (شاپور بختیار) در فرانسه شرکت داشت و برای انجام این عملیات از سوئیس وارد فرانسه شده بود. 

 

پیام دکتر شاپور بختیار به مناسبت قیام ۱۸ تیر ۱۳۵۹

● امروز، نام و خاطرۀ زنان و مردان آزادیخواهی که در قیام هجدهم تیرماه ۱۳۵۹ نقد جان بر سر آرمان رهایی ایران نهادند، در چشم همه ما، حرمت و درخشش ویژه یی یافته است.

آنها درد ایران داشتند و به عنوان پیشروان براندازی فتنه، برخاستند تا دست به کاری زنند که غصه سرآید. افراشته قامت، پذیرای مرگ شدند تا ایران روزهایی تیره تر و خونین تر چون این روزها نبیند.

 

عدالت و حکومت شیعه

مهرانگیز کار

● "عدالت خواهی" که مهمترین درد مردم ایران بود و انگیزه ای شد برای دو انقلاب مشروطه ۱۲۸۵ شمسی و انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ شمسی، آرمانی است که بر باد رفته و در جای این آرمان ملی، بحران هسته ای را نشانده اند تا خواسته های ملی و ۱۵۰ ساله به گونه ای کاملا حداقلی محدود و منحصر بشود به نتایج مذاکرات هسته ای. 

 

انفجار در ذوب‌آهن اصفهان سه کشته برجا گذاشت

● پنج‌شنبه(۱۸ تیرماه/ ۹ ژوئیه) وقوع انفجاری در ذوب آهن اصفهان دست‌کم سه کشته برجا گذاشت. به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، این انفجار در ساعت چهار بامداد در کنورتور شماره ی  ۲ ذوب آهن اصفهان رخ داد.

 

بیانیه‌ی دانشگاهیان و پژوهشگران مطالعات ایرانی

درباره‌ی درگذشت دکتر خسرو شاکری

● در ۹ تیرماه ۱۳۹۴ (اول ژوئیه ۲۰۱۵) خسرو شاکری (زند)، پژوهشگر تاریخ معاصر ایران در بیمارستانی در پاریس از پسِ یک سکته‌ی مغزی درگذشت. خسرو شاکری در سال ۱۳۱۷ در تهران زاده شد و در دبیرستان البرز تحصیل کرد و در جوانی به هواداری از دکتر مصدق پرداخت، گرایشی که تا پایان زندگی در خود داشت. سپس راهی امریکا شد و پس از اخذ لیسانس و فوق‌لیسانس اقتصاد در امریکا، از «مدرسه‌ مطالعات عالیِ علوم اجتماعی» (École des hautes études en sciences sociales) فرانسه دکترای تاریخ گرفت و سال‌ها نیز در همین موسسه تدریس کرد.

 

گفت‌وگو با خسرو شاکری درباره عملکرد غرب در برابر ایران در دهه ۵۰ میلادی

و تاریخ‌نگاری کودتای ۲۸ مرداد

نگرانی از تحریف تاریخ

● اگر مصدق، مثلا، پیشنهاد‌های آمریکاییان دایر بر سپردن استخراج و فروش نفت را به بانک بین‌المللی می‌سپرد، او قانون ملی کردن نفت، و لذا اصل حاکمیت ملی ما را بر منابع طبیعی کشور نقض می‌کرد و حیثیت نهضت را به باد می‌داد. برای این‌که موضع درست مصدق را، به‌رغم شکست نهضت بفهمیم، باید همه‌ اسناد محرمانه دیپلماتیک را که تاکنون آزاد شده‌اند مطالعه کنیم و دچار احساسات نشویم. اصلی که مصدق بر آن پا می‌فشرد اصل حاکمیت ملی بود که بدون آن هیچ ملتی نمی‌تواند شرف ملی خود را حفظ کند. حتی ‌شاه در سال‌های آخر حکومتش به این امر اقرار کرد و خواست نفت ایران را از نو ملی کند!

 

اطلاعیـــه

درگذشت دکتر خسرو شاکری زند

● خانواده های شاکری، فاضلی، لاریجانی، زمانی، ثابت آزاد، شادمان، خواهران، برادران، خواهر زادگان و برادر زادگان  دکتر خسرو شاکری زند به اطلاع می رسانند که نامبرده، در اثر خونریزی مغزی شدیدی که پزشکان سرانجام موفق به رفع آثار آن نشدند، در یکی از بیمارستان های پاریس در گذشت.

تاریخ و محل خاکسپاری بعداً اطلاع داده خواهد شد.

 

چهارشنبه، دهم تیر ماه  ۱۳۹۴  برابر اول ژوئیه ۲۰۱۵

 

از طرف خانواده های نام برده شده

علی شاکری زند 

 

نهضت مقاومت ملی ايران

بنیانگذار دکتر شاپور بختیار
National Movement of the Iranian Resistance
NAMIR
Founded by Chapour Bachtiar
اندوه و همدردی

دوست ارجمند جناب آقای علی شاکری زند، 

با نهایت تأسف و تأثر از درگذشت شادروان دکتر خسرو شاکری زند با خبر شدیم. یاران شما در نهضت مقاومت ملی ایران این فقدان دردناک و جبران ناپذیر را به جنابعالی و کلیه ی بازماندگان آن شخصیت برجسته ی ملی تسلیت می گویند و خود را عمیقا در غم شما شریک می دانند.

یاد دکتر خسرو شاکری زند، محقق اصیل و موشکاف و یکی از بنیانگذاران سازمانهای جبهه ی ملی ایران در اروپا و کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی (اتحادیه ی ملی)، و مقام والای او در صحنه ی مبارزه ی پیگیر با رژیم برخاسته از کودتای ننگین بیست و هشت مرداد و نیز با نظام جمهوری اسلامی همواره زنده خواهد ماند.

نهضت مقاومت ملی ایران

یازدهم تیرماه ۱۳۹۴

 

جبهه ملی ایران:

نام و یاد دکتر خسرو شاکری زند گرامی باد

با اندوه و تاسف بسیار درگذشت دانشمند گرانمایه، تلاشگر راه آزادی، پوینده دیرپای راه مصدق و یکی از بنیانگذاران جبهه ملی ایران در اروپا آقای دکتر خسرو شاکری زند را به همه اعضاء و طرفداران جبهه ملی و به خانواده ارجمندشان به ویژه به جناب آقای دکترعلی شاکری زند تسلیت عرض مینمایم.

تهران – رئیس هیئت اجرائی ومسئول تشکیلات جبهه ملی ایران

دکتر حسین موسویان

۱۲/۴/۱۳۹۴

 

در سوگ خسرو شاکری زند

در غم دوست شفیق

پرویز داورپناه

یاران موافق همه از دست شدند     در پای اجل یکان یکان پست شدند

 فقدان خسرو ضایعه ای بزرگ است. خاطره ی این دوست مهربان و شفیق برای همه ی کسانی که علیه دو رژیم دیکتاتوری شاه و شیخ مبارزه کرده اند، همواره در خاطره ها خواهد ماند.

مرگ خسرو عزیز را به خانواده محترم داغدارش ، همفکران وی در صف آزادی خواهی و عدالت طلبی،  بویژه  به دوست و همرزم ارزشمندم آقای علی شاکری زند تسلیت می گویم.

 

ضایعهً اسفناک درگذشت دانشمند مبارز، زنده یاد دکتر خسرو شاکری زند

تسلیت و همدردی

دکتر علی راسخ افشار، دکتر پرویز داورپناه، دکتر علی گوشه، مهندس مهدی مقدس زاده

● با غم و اندوه فراوان در ضایعهً اسفناک درگذشت دانشمند مبارز و مورخ ارزشمند و استاد صدیق و پرکار و مصدقی ناب و همیشه زنده یاد دکتر خسرو شاکری زند، که از بنیانگذاران سازمانهای جبهه ملی ایران در اروپا و کنفدراسیون محصلین و دانشجویان ایرانی ( اتحادیه ملی) بود اطلاع یافتیم.

  

"برنامه پنج ساله ششم توسعه" به روايت بهزاديان و خاوند

علاج اقتصاد ایران، دستور و امریه نيست

● از یک طرف دیوانسالاری پیچیده ای در ایران وجود دارد، از طرف دیگر اقتصاد دولتی و در کنار آن اقتصاد معروف به شبه دولتی، موسسات و شرکت های وابسته به سپاه پاسداران و بنیادها و نهادها در ایران حضور انبوهی دارند. این شرکتها می توانند هر جا که منافع شان به خطر بیافتد راه را بر سرمایه گذاری خارجی ببندند.

 

نمیر: از بدو تسخیر کشور و استقرار دستگاهی مخوف با نام «جمهوری اسلامی» توسط فردی کینه توز و ناآگاه در امور کشورداری و ناآشنا به مسائل پیچیده ی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با کمک عده ای عناصر خودخواه، خودفروخته و اعضای باندهای مافیای اقتصادی جهانی تا به امروز شاهد قتل، جنایت، چپاول و غارت کشور هستیم و نمونه ای که در زیر به آن اشاره می شود.

 

پر درآمدترین و بدهکارترین دولت تاریخ ایران را بشناسید

● بررسی روند افزایش بدهی دولت های نهم و دهم به بانک مرکزی بر پیچیدگی های این معما که درآمدهای سرشار و بی سابقه ارزی آن سال ها چگونه و کجا خرج شده است، می افزاید.

 

ماجرای "دکل دوم" که در سواحل امارات آهن‌پاره شد

● اين دکل به مبلغ ۴۳ ميليون دلار خريداری شد و از زمان خريد، در بندر الخالد شارجه نگهداری می‌شود که هزينه نگهداری آن در بندر ياد شده تا سال ۹۲ بيش از ۷ ميليون دلار بوده است.

 

چگونه کشاورزی ایران به چاه افتاد؟

● با توجه به موقعیت جغرافیایی-اقلیمی ایران، مردم این سرزمین همواره با کمبود آب مواجه بوده و با مشکلات تامین آب آشامیدنی و کشاورزی دست و پنجه نرم کرده‌اند. اما چرا این واقعیت اکنون به معضلی بزرگ تبدیل شده است که راه را برای ادامه زندگی بسیار دشوارتر از پیش می کند؟

 

 


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.