نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏شنبه‏، 2015‏/10‏/17

 

آرشیو ماه سپتامبر ۲۰١۵

 

 

خسرو شاكری: تاریخ دان و نویسنده (۱۳۱۷ –۱۳۹۴)

كاوه بیات

● اگرچه خسرو شاكری در ستیز و رویارویی با تاریخ و تاریخ‌نگاری استالینی، با آن نوع بخصوص از افسانه و افسانه‌پردازی دست و پنجه نرم كرد ولی شاید بتوان گفت تاریخ و تاریخ‌نگاری عاری از افسانه را نیز چندان خوش نمی‌داشت؛ تلاش او برای ترسیم چهره‌ای كاملاً متفاوت از امثال آوتیس میكائیلیان (سلطانزاده) و یا دكتر تقی ارانی، یعنی ترسیم سیمایی از آن‌ها با تفاوت و فاصلۀ بسیار از خصوصیات غالب بر ماركسیسم ــ لنینیسم بین دو جنگ جهانی، گویای چنان گرایشی بود. به نظر می‌آید چپ مستقلِ مورد نظر او نیز چهره‌های افسانه‌ای خاص خود را لازم داشت.

تاریخ ایران نتوانست به نحو شایسته‌ای از دانش و توانِ خسرو شاكری استفاده كند؛ اگرچه تضییقات حاكم بر چپ به طور كلی و تحقیقات تاریخی چپ به طبع آن، در این امر بی‌تأثیر نبوده است، ...

 

«آلودگی‌های محیط زیست و عدم مدیریت پسماند در ایران»

● همزمان با سی‌امین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سه‌شنبه ٢۴ شهریور/۱۵ سپتامبر، در یک رویداد موازی در مقر سازمان ملل متحد، سازمان غیردولتی اتریشی «سودویند»، نشستی را با عنوان «آلودگی زیست محیطی و مدیریت پسماند در جمهوری اسلامی ایران» برگزار کرد.

 

قاچاق/فساد

به گفته ی گماشتگان نظام "مقدس" جمهوری اسلامی

مرزهای خاکی، آبی و زیرآبی ایران در کنترل کامل قاچاقچیان است

● حبیب حقیقی، رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در گفتگویی مفصل با روزنامۀ "شرق" حجم قاچاق در ایران را ۲۵ میلیارد دلار اعلام کرده و از جمله گفته است که قاچاق کالا و ارز در ایران در دو عرصۀ ورود و خروج صورت می پذیرد و قاچاق سوخت مهمترین خروجی کالای قاچاق در کشور است که علت اصلی اش اختلاف قیمت سوخت در ایران و کشورهای همسایه است. 

*******************************

مقامات ایران نقش اصلی را در زمین خواری های کشور دارند

● محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی، گفته است که مسئولان جمهوری اسلامی در رواج زمین خواری و "دریاخواری" در کشور دست دارند. او گفته است: برخی مسئولان برای ادارۀ امور شهرها به فروش زمین های اطراف شهرها روی آورده اند و برخی مسئولان و مقامات دولتی در ۲۰ درصد زمین خواری ها دست دارند.

*******************************

زنجانی ۲۵ میلیارد یورو در بانک‌های ژاپن دارد

● عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس می‌گوید او میلیاردها یورو در خارج دارد و اگر قصد پرداخت بدهی‌‌هایش را داشت این کار را کرده بود. هیئتی از قوه قضائیه ادعای بلوکه بودن پول‌های زنجانی در خارج را رد کرده است.

 

حجابت را رعايت كن ضعيفه!

مانا نیستانی                                                                         منبع: ایران وایر

 

انتخابات مجلس و خبرگان؛ لشگر آرایی باندها

«بخش اول»

محمود خادمی

● درحالیکه هرنوع انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی؛ تناقضات ذاتیِ درونیِ نظامِ دینی را به نمایش می گذارد و بحرانها و اختلافات میان باندها و دستجات آن را شدت می بخشد؛ اما برای کسب اعتبار بین المللی و مشروع جلوه دادن نظام؛ تن به ریسک بزرگ و پر خطرِ برگزاری انتخابات میزند و در تاریخهای تعیین شده؛ این نمایش رسوا و مسخره را برگزار می نماید.

 

اقتصاد

اسید پاشی به چهره اقتصاد ایران

پیش به سوی جامعه ماریـنـه

● مشکل اقتصاد ما پول نیست، که در ده سال گذشته نقدینگی اش ده برابر شده است؛ سرمایه نیست، که شهرک‌ های صنعتی ما تا چهار برابر ظرفیت لازم در خودشان سرمایه انباشته اند؛ نیروی انسانی نیست، که چندین میلیون فارغ التحصیل بیکار منتظر یک اشاره بخش تولیدند؛ دلار نیست که در دهسال گذشته یک هزار میلیارد دلار به معده‌اش تزریق کرده ایم. مشکل اقتصاد ما چیزی از جنس امید، چیزی از جنس اعتماد، چیزی از جنس قانون، چیزی از جنس حکمرانی شایسته و چیزی از جنس شفافیت است.

 

محیط زیست

تخریب مخفیانه جنگل ابر و بروز جنگ آب

● شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان «به طور مخفیانه» در حال تخریب بخشی از جنگل ابر برای انتقال آب آشامیدنی از گلستان به شاهرود است. معترضان می‌گویند اگر دولت اجرای این طرح را متوقف نکند، خود جلوی آن را می‌گیرند.

 

اقتصاد

پدیده قاچاق و اقتصاد ایران

● قاچاق کالا به داخل و خارج کشور یکی از پدیده های اقتصادی است که شهروندان ایرانی کم یا بیش آنرا در اشکال گوناگونی تجربه می‌کنند. این البته چندان شگفت آور نیست چون سطح فعالیت های مرتبط به قاچاق در ایران بسیار گسترده است.

 

جامعه

شروع سال تحصیلی جدید و هفت معلم زندانی

● در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، همچنان هفت معلم در زندان هستند؛ یکی از آنها بیش از یک ماه است که محکومیتش تمام شده (رسول بداقی)، دو نفر دیگر برای اجرای حکمی به زندان برده شدند که پنج سال از صدور آن می‌گذرد (علیرضا هاشمی و علی اکبر باغانی)، یک نفر حکم ۱۰ سال حبس داشته که به مدت پنج سال به تعلیق درآمده بود (اسماعیل عبدی) و برای سه نفر دیگر هنوز دادگاهی تشکیل نشده و مشخص نیست به چه جرمی در زندان هستند.

 

گزارش

برای ایران آب ندارد، برای آن‌ها نان دارد

● بی‌آبی مطلق، خشکیدگی زمین، از بین رفتن لکه‌های باقی مانده سبز رنگ، نابودی کشاورزی و دام‌داری، تشنگی تمامی سرزمین، بروز تنش و جنگ و در نهایت، مهاجرت از سرزمین مادری به نقطه‌ای نامعلوم به امید ذره‌ای آرامش و شاید اندکی رفاه.

 

ترس، عامل اصلی تناقض گویی های خامنه ای

حمید آقایی

● سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در گفته های اخیر خود پیرامون توافقات هسته ای و برجام مواضع متناقضی از خود نشان داده است. وی که همواره ورود دولت روحانی به مذاکرات هسته ای را دلیلی بر اقتدار نظام جمهوری اسلامی می دانست و ادعا مینمود که این امریکا بود که سرانجام مجبور گردید این اقتدار را بپذیرد و پای میز مذاکره بنشیند، در یکی از سخنرای های اخیر خود صراحتا اعتراف می نماید که بازگشت جمهوری اسلامی به مذاکرات هسته ای و حتی مذاکره مستقیم با دشمن بزرگ خود، آمریکا، بدلیل فشار های اقتصادی ناشی از تحریم های بین المللی بوده است. 

 

فراخوان گزارشگران:

به افکار عمومی جهانیان، به اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری، به نهادهای دمکراتیک و مدافع حقوق بشر و حامی زندانیان سیاسی!

● شاهرخ زمانی فعال کارگری دربند در زندان رجائی شهر درگذشت. علت مرگ او سکته مغزی عنوان شده است حال انکه مرگ زندانیان سیاسی و فعالان کارگری در زندان های جمهوری اسلامی از جمله اتفاقات مکرر می باشد. علت مرگ مشکوک افشین اسانلو در سال۲۰۱۳ حمله قلبی اعلام شد. در همان ایام کارگر جوشکاری جمیل سویدی در زندان اهواز به قتل رسید و هم اکنون گفته می شود که شاهرخ زمانی فعال کارگری شناخته شده دچار سکته مغزی شده است. روند این وقایع برای ما فعالین سیاسی و اجتماعی اما هیچ تردیدی باقی نگذاشته است که جمهوری اسلامی عامل اصلی مرگ تدریجی آنهاست. 

 

اقتصاد

رکود سنگین در اقتصاد ایران

● تولید ناخالص داخلی ایران در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ به ترتیب ۶.۸ درصد و  ۱.۹ درصد سقوط کرد. با این نرخ رشد منفی دو ساله، ارزش کل کالا‌ها و خدمات تولید شده در ایران حدود ده درصد کاهش یافت. اگر افزایش جمعیت ایران را نیز طی این دو سال در نظر بگیریم، طبعا سقوط سرانه تولید به شکل چشمگیری بالا می‌رود. بر پایه ارزیابی‌های صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی ایران در فاصله سال های  ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، برای هر ایرانی، از ۷۲۰۷ دلار به ۴۷۶۹ دلار تنزل یافته است.

 

از زبان یکی از کارگزاران جمهوری اسلامی

صد و شصت هزار میلیارد تومان پول نفت صرف کفش و دمپایی و میوه شد

● مجید رضا داوری می گوید: ارزهای حاصل از فروش نفت، تبدیل به کفش و دمپایی شد و از بین رفت. این درحالی است که اگر این منابع موجب اثرگذاری بر منحنی تقاضا تزریق می شد مثلا سرمایه گذاری در صنعت نساجی صورت می گرفت، امروز صنعت نساجی متحول شده بود.

 

سکته مغزی و مرگ شاهرخ زمانی در زندان

 

● بنابر اطلاع خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز یکشنبه ۱۳ شهریور شاهرخ زمانی، کارگر زندانی در زندان رجائی شهر که در پنجمین سال حبس بدون مرخصی خود به سر می برد، به دلیل سکته مغزی در زمانی مابین صبح تا پیش از ظهر در زندان رجائی شهر کرج فوت کرد.

 

خروج مرد ۷۰۰ میلیون دلاری از کشور

● قرارداد ساخت راه‌آهن اترک - برکت پنجم ژانویه سال ۲۰۱۰ میان رؤسای جمهوری ایران و ترکمنستان به امضا رسید. رقم قرارداد ۷۰۰ میلیون دلار به صورت ۵۰ درصد برای هر طرف بود. در ایران این قرارداد توسط دولت احمدی‌نژاد به شرکت «پارس انرژی ایران» به مالکیت آقای «الف. ر» تحویل داده شد. این فرد تاکنون بیش از ۲۲۰ میلیون دلار پول دریافت کرده و از طریق کشور ترکمنستان متواری شده است.

 

محیط زیست

جنگ طبیعت؛ تاریخ طبیعی زوال

باد سوریه را با خود خواهد برد

● طوفان عظیم شن هفته اخیر در سراسر خاورمیانه جان دستکم ۱۲ تن را گرفت. این طوفان دامن‌گیر هفت کشور خاورمیانه و به خصوص لبنان و سوریه شد.

به عقیده کارشناسان آب و هوا، طوفان مرگبار اخیر ارتباط معناداری با خشکسالی سال‌های اخیر در سوریه دارد؛ خشکسالی‌ای که یکی از عوامل تشدید جنگ داخلی در این کشور خوانده می‌شود. سوریه اکنون علاوه بر خشکسالی و جنگ با پدیده دیگری نیز مواجه شده است: طوفان‌های شنی که بیش از یک میلیون سوری را وادار کرده زمین‌های کشاورزی‌ خود را ترک کنند.

 

محیط زیست

بخارا- مجله فرهنگی و هنری

بحران آب، وخیم تر از لشکرکشی چند لشکر به ایران

 شما تصور میکنید چه بلاهایی که بر سر قناتهای ما آوردند یا آوردیم. قنات هایی که عمرشان چهارصدسال، دویست سال، صدوپنجاه سال بود. این آبهای زیرزمینی بودند که در بحران به داد ما می رسیدند و حالا ما بخش مهمی از آنها را نابود کردیم. در اثر حفر چاه عمیق در حریم قنات ها و تجاوزی که به حرم قنات ها شده، متاسفانه این سرمایۀ ملی ما، یعنی قنات ها، خشک شده اند و حالا ما با یک فاجعه روبرو هستیم.

 

مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی نمادین توافق با ایران را رد کرد

● مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه ۲۰ شهریور ماه در اقدامی نمادین طرح تایید توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی (برجام) را با ۲۶۹ رای مخالف در مقابل ۱۶۲ رای موافق، رد کرد.

 

جامعه

خاک ‌برداری نیروی دریایی باعث "نابودی" قلعه کوه مبارک می‌شود

● خبرگزاری ایسنا به نقل از دهیار روستای کوه مبارک در شهرستان جاسک، از نابودی یک قلعه باستانی در استان هرمزگان خبر می‌دهد. ابراهیم بوسیک عنوان کرده که نیروی دریایی منطقه دوم در حال تخریب این قلعه است که پیشینه تاریخی آن به دوران ساسانیان باز می‌گردد.

 

ردپای بیت رهبری و وزارت اطلاعات در پرونده دکل گمشده

● به نظر می رسد که در ارتباط با وضعیت پرونده این دکل ها، افشاگری های بیشتری در راه باشند. افراد درگیر در این پرونده، قاعدتا دارای اطلاعاتی راجع به این پرونده و پرونده های مشابه هستند، که هنوز در رسانه های ایران منتشر نشده اند.

حداقل یکی از این پرونده های مشابه، پرونده خرید حداقل ۲۰ دکل دریایی دیگر است که برای آنها هم پول پرداخت شده اما، همچون "دکل مفقوده ۸۷ میلیون دلاری"، به ایران نرسیده اند.

 

چهره های ماندگار سرزمینمان

آلینوش طریان

بانوی اختر فیزیک ایران

 آلینوش طریان (به ارمنی: Ալենուշ Տերյան) (زاده ۱۸ آبان ۱۲۹۹ در تهران - درگذشت ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در تهران) فیزیک‌دان ایرانی بود که به «مادر نجوم» و «بانوی اختر فیزیک ایران» ملقب گردیده‌است. 

 

اقتصاد

علل فرار سرمایه از ایران

 چرا برخی از کارگزاران و مسئولین حکومتی ترجیح می‌دهند سرمایه [خود] یا حتی برخی از اعضای خانواده خود را به خارج از کشور منتقل نمایند، همزمان اما مقامات ایران سرمایه‌گذاران بین المللی را به داخل ایران دعوت می‌کنند؟ چرا این گروه علیرغم شرایط استثنایی، وجود رانت‌های عظیم، و تسهیلات گوناگون و همزمان نیاز به سرمایه‌گذاری در داخل ایران مایل نیستند سرمایه خود را در داخل کشور بکار بگیرند ولی از ایرانیان خارجاز کشور [را] تشویق می‌کنند تا سرمایه خود را در ایران بکار بگیرند؟ 

 

حقوق بشر

درخواست برادر نرگس محمدی از رئیس قوه قضائیه برای درمان خواهرش

● مهدی محمدی، برادر نرگس محمدی با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به درمان خواهرش شده است. نرگس محمدی از بیمارهای مختلف عصبی و ریوی رنج می‌برد، اما مسئولان زندان با انتقال او به بیمارستان مخالفت می‌کنند.

 

اقتصاد

در زمان احمدی‌نژاد ۱۴ تن "سنگ‌پا" وارد ایران شده است

● خبرگزاری ایلنا روز دوشنبه (۱۶ شهریور/ ۷ سپتامبر) در گزارشی به افزایش دلایل وجود کالاهای درجه پایین وارداتی از چین در دولت احمدی‌نژاد و فقیرترشدن بسیاری از شهروندان کشور پرداخت.

 

چهره های ماندگار سرزمینمان

به یاد پدرم نصرت الله امینی:

مردی که تخت جمشید را نجات داد

فریبا امینی

● از اقدامات مهم نصرت امینی در مدت زمان کوتاه استانداری فارس، ایستادن در برابر شیخ محمدصادق خلخالی بود. وقتی که خلخالی با همراهی حلقه ی از پاسدارانش به شیراز آمده بود تا تخت جمشید این نماد "طاغوت" را از میان بردارد، این نصرت الله امینی بود که با ایستادگی قاطع، در رادیوی سراسری استان اعلام کرد که مگر از روی جسد او رد شوند اگر بخواهند کوچکترین گزندی به "تخت جمشید" برسانند. وی به ماموران انتظامی شهر دستور داد تا در برابر خلخالی و پاسداران همراهش بایستند. خلخالی و دارودسته اش ناچار به تهران باز می گردند."

 

بخارا- مجله فرهنگی و هنری

دیدار و گفتگو با دکتر عزت‌الله‌ فولادوند

● خانم‌ آرنت‌ به‌ یک‌ فرق‌ ظریفی‌ پرداخته‌ که‌ من‌ هیچ‌ وقت‌ به‌ آن‌ فکر نکرده‌ بودم‌، او این‌ فرق‌ را بین‌ «گذشته‌» و «سنت‌» می‌گذارد. او می‌گوید گذشته‌ چیزی‌ است‌ که‌ ما را پایبند می‌کند، اما گذشته‌ چیزی‌ است‌ که‌ هست‌! و بنابراین‌ ما بدون‌ سنت‌ می‌توانیم‌ زندگی‌ کنیم‌، بدون‌ گذشته‌ نمی‌توانیم‌.  بدون‌ گذشته‌ همه‌ چیزمان‌ را از دست‌ می‌دهیم‌.  من‌ در این‌ باره‌ خیلی‌ فکر کردم‌.  دیدم‌ خوب‌ ما سنت‌هایی‌ داریم‌ که‌ به‌ آن‌ پایبند هستیم‌ ولی‌ گذشته‌ای‌ هست‌… مثلاً هخامنشیان‌ یا دوران‌ باستان‌ سنتی‌ برای‌ من‌ ندارد، به‌ آن‌ معنا که‌ مثلاً تشیع‌ دارد. اما من‌ بدون‌ این‌ [گذشته] خیلی‌ از پرسپکتیوم‌ را از دست‌ می‌دهم‌.

 

تخت جمشید چگونه کشف شد؟

● مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران: در سال۱۳۱۰ش/۱۹۳۱ مؤسسهٔ شرق‌ شناسی دانشگاه شیکاگو مسئولیت حفاری و مرمت در تخت‌جمشید را برعهده گرفت. در سال ۱۳۱۰ش/۱۹۳۱ پروفسور جیمز. اچ. برِستد (۱)،مدیر مؤسسه که خود مصرشناس پرآوازه‌ای بود، پروفسور ارنست هرتسفلد (۲) (۱۸۷۹- ۱۹۴۸) را به‌عنوان مدیر هیئت اعزامی به تخت‌جمشید منصوب کرد. حمایت مالی این طرح را خانمی امریکایی که نمی‌خواست نامش فاش شود برعهده داشت و محمدتقی مصطفوی نمایندهٔ دولت ایران در این طرح بود.

 

کاریکاتور

پورمحمدی درباره کشتارهای ۶۷: برای توضیح نیاز به فرصت است

مانا نیستانی                                                               منبع: ایران وایر

 

برداشت نمک دریاچه ارومیه سود یا زیان زیست محیطی

● درحالی که مسئولان دولتی ۱۵ میلیارد تن نمک دریاچه ارومیه را ذخایر بی‌پایانی می‌دانند که می‌تواند پاسخگوی برخی نیازهای صنعتی و خوراکی و اشتغال‌زایی جوانان منطقه باشد، مخالفان برداشت نمک از این دریاچه معتقدند برداشت نمک مرطوب در مقیاس صنعتی از سطح بستر تخریب شده‌ دریاچه ارومیه برای دستیابی به سودهای کلان بهره‌برداران، توازن محیطی این دریاچه را به هم زده است.

 

ویلاسازی در گردنه حیران؛ نوک کوه‌ یخ زمین‌خواری

● روستای حیران در اثر دست‌اندازی به زمین‌های بکر منطقه، صد هکتار بزرگ‌تر شده است. سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید ماجرا از سال ۸۲ شروع شده و برخی مجوزهای ساخت، امضای ۱۵ سازمان را دارند.  دانه‌های ‌درشت‌ این پرونده چه کسانی هستند؟

 

اولین بازجوی من

● سال‌ها گذشت و در سال ۸۵ من زندان اوین بودم. زمان احمدی‌نژاد که دیدم آقای سیادتی، با نام دکتر سعیدی در پست معاونت مجلس سازمان انرژی اتمی در تلویزیون ظاهر شد که‌‌ همان زمان مطلبی منتشر کردم. در عین حال متوجه شدم که شکنجه ‌گر‌های رژیم در پست‌های گوناگون در حال کنترل امور هستند.

 

محیط زیست

اطلاعاتی در مورد پدیده "ال‌نینیو" که در راه است

● سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد که پدیده "ال‌نینیو" در سال ۲۰۱۵ میلادی پرقدرت‌تر از سال‌های پیش خواهد بود. این پدیده چیست که وضعیت آب‌ و هوایی کره زمین را بر هم می‌زند؟

"ال‌‌نینیو" پدیده‌ای در هواشناسی و یک ناهنجاری در میانگین دمای هوا نسبت به میانگین سال‌های پیش است. این پدیده هر چند سال یکبار رخ می‌دهد و موجب تغییر وضعیت آب‌ و هوا می‌شود. "ال‌نینیو" در سواحل غربی آمریکای جنوبی و جنوب شرقی آسیا رخ می‌دهد، اما پیامدهای آن جهانی است و اغلب به صورت فجایع طبیعی نمایان می‌شود.

 

خشکسالی شدید هفت ساله در ۱۰ استان ایران

● شاهرخ فاتح، رئیس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هوا‌شناسی ایران، روز چهارشنبه ۱۱ شهریور به خبرگزاری مهر گفته که بخش‌هایی از «استان‌های سمنان، تهران، مرکزی، مازندران، خراسان‌ رضوی، خراسان ‌جنوبی، فارس، بوشهر، خوزستان و کرمانشاه» از هفت سال گذشته تاکنون دچار خشکسالی شدید شده‌اند.

 

از حمله نظامی به لیبی تا کامیون مرگ

● چهار سال پیش در پی شرکت فعالانه فرانسه و انگلیس در حمله نظامی به لیبی و با حمایت منفعلانه امریکا، دولت معمر قذافی سرنگون گشت. هفته ها قبل از شروع بمباران مراکز نظامی و دولتی لیبی توسط هواپیماهای جنگی فرانسه و انگلیس، بمباران تبلیغاتی علیه قذافی و لزوم دخالت نظامی آغاز شد. نیکلا سرکوزی رئیس جمهور راست گرای فرانسه گویا می خواست با سیاست تهاجمی و مداخله گرایانه خود در لیبی عدم شرکت فرانسه تحت ریاست جمهوری ژاک شیراک را در جنگ عراق جبران کند.

 

دستگیری احمد ابراهیم المُغَسِل و جمهوری اسلامی

فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

● گفته می شود پس از نوزده سال در ماه آگوست ۲۰۱۵، احمد ابراهیم المُغَسِل معروف به ابو عمران، مسئول شاخه نظامی حزب الله حجاز، که متهم اصلی انفجار برج های الخُبَر در سال ۱۹۹۶ میلادی، در ظهران عربستان، مقر نظامیان آمریکایی می باشد در فرودگاه بیروت لبنان دستگیر شده است. از نحوه دستگیری و همچنین تاریخ دستگیری او اطلاعات روشنی در دست نیست. گفته می شود او با گریم و تغییر چهره با یک پرواز از تهران به بیروت می آمده است، این مسئله خود می تواند جای تردید باشد و پرسش های بسیاری  را مطرح کند.

 

 


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.