نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏يکشنبه‏، 2016‏/10‏/16

 

آرشیو ماه اوت ۲۰١۶

 

   

تهـران – جبـهه ملـی ایـران

جهت ثبت در تاریخ

جبهه ملی ایران با اتحاد استراتژیک با روسیه و دادن پایگاه نظامی کشور به آن دولت مخالف است

درست یکصد سال قبل، مارک سایکس و ژرژ پیکو، نمایندگان دولتین انگلیس و فرانسه در پشت میز مذاکره منطقه خاورمیانه را بین خود تقسیم کرده و سهمی هم برای روسیه تزاری آن روز در نظر گرفتند. از آن هنگام تا هم اکنون سرزمین های نفت خیز و بازارهای جذاب این منطقه درگیر رقابت ها و منازعات آشکار و پنهان قدرت های جهانی بوده است. چه کودتاها و چه انقلابات و چه جنگ ها و خونریزی ها که در نتیجه مناقشات بین قدرت های استعماری در این منطقه روی داده است.

 

یکی دیگر از جنایتکاران زبان به سخن می گشاید

فرمانده بسیج ایران:

اعدام‌های سال ۶۷ «کاملاً صحیح» و بر اساس فتوای خمینی بود

رییس سازمان بسیج مستضعفین، در ادامه واکنش مقام‌های جمهوری اسلامی به انتشار فایل صوتی آیت‌الله حسینعلی منتظری درباره اعدام‌های سال ۶۷، گفته است که این اعدام‌ها «کاملاً صحیح» و «منطبق بر موازین حقوقی، فقهی، قانونی، اسلامی، بین‌المللی و داخلی» بوده است.

 

احمد شهید اعدام علیرضا مددپور و ۱۱ نفر دیگر را محکوم کرد

احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، روز دوشنبه اعدام ۱۲ نفر به اتهامات جرایم مرتبط با مواد مخدر، از جمله علیرضا مددپور که محاکمه او ۲۰ دقیقه طول کشید، را محکوم کرده است.

 

جنایت بنام خدا

پورمحمدی درباره اعدام‌های ۶۷:

خداوند گفت به کفار رحم نکنید

وزیر دادگستری دولت حسن روحانی همچنین در دفاع از حکم آیت‌الله خمینی برای اعدام مجاهدین و نیروهای چپ زندانی گفت: «امام راحل به ما یاد داد که در زمین دشمن بازی نکنیم و صحنه مبارزه را ما تعیین می‌کنیم و خودمان نقشه بکشیم.»

 

فساد

شهرداری تهران

از بذل‌ و بخشش ۲۲۰۰ میلیاردی به نورچشمی‌‌ها تا برخورد خشن با دستفروشان

در شرایطی که شهرداری تهران به اسم رعایت قانون و حق و حقوق شهروندان با خشونت فراوان با دستفروشان و افراد بی‌ بضاعت برخورد می ‌کند، ناگهان سازمان بازرسی کل کشور از دو هزار‌ و ٢٠٠ میلیارد تومان تضییع حقوق مردم از سوی شهرداری تهران با بذل و بخشش ویلا و زمین به افرادی خاص و از اعضای شورای شهر خبر می ‌دهد.

 

- دزدی، غارت و جنایت کارنامه ی سی و هفت ساله ی حکومت فاسد جمهوری اسلامی

- از زبان یکی از گماشتگان دستگاه فاسد درباره ی عده ای معلوم

رسوب پول نفت ایران در جیب عده‌ای نامعلوم

بعد از ماجرای آدامس ‌فروشی که یک ‌شبه در دولت گذشته میلیاردر شد و دکل‌ های گمشده، در پایان هفته گذشته خبر گم‌ شدن ٣  نفتکش دیگر در دولت محمود احمدی ‌نژاد روی خروجی رسانه ‌ها قرار گرفت اما این پایان ماجرا نیست و بیژن زنگنه وزیر نفت صبح دیروز جمعه در نشست خبری که درعسلویه برگزار شده است، اعلام کرد که در زمان تحریم ١٠‌ درصد پول فروش نفت در چین و ١٧‌ درصد در کره‌ جنوبی در جیب عده ‌ای نامعلوم رسوب می ‌کرد که رسوب ‌ها در چین هنوز ادامه دارد.

 

بیست و هشتمین سالگرد اعدام‌های تابستان ۶۷ در خاوران برگزار شد

در بیست و هشتمین سالگرد اعدام‌ های دسته جمعی زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، چند ده تن از نزدیکان و خانواده‌‌ های اعدامیان تابستان ۶۷ و  دهه ۶۰، در خاوران، محل گورهای دسته‌ جمعی این جان‌ باختگان حضور یافتند. این مراسم جمعه پنجم شهریور / ۲۶ اوت برگزار شد و خانواده‌ ها و نزدیکان اعدامیان سیاسی با خواندن شعر و سرود و قرار دادن شاخه‌ های گل بر سر مزار بستگان خود، در خاوران گرد آمدند.

 

بنیاد برومند:

چرا می‌خواهید علیرضا را اعدام کنید؟

نزدیک چهار دهه است که رهبران جمهوری اسلامی مدعی حمایت از محرومین جامعه هستند، اما  دادگاههای انقلاب اسلامی نه تنها صدای اقشار آسیب پذیر را نمی‌شنود، بلکه بی اعتنا به واقعیات، منطق و حتی قوانین مصوب، فقر و اعتیاد را با طناب دار پاسخ می‌گویند.

 

نرگس محمدی:

سلول انفرادی، ابزار شکنجه است

هدف من از نوشتن این نامه به عنوان یک فعال حقوق بشر پرداختن به موضوعاتی است که برخی‌ از جوامع از جمله کشور ایران مبتلا به آن‌ بوده و سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در راستای رویکرد تحقق‌ حقوق بشر در جهان، آن‌ موارد را مورد توجه قرار داده و به عبارتی خود را ملزم به ارائه راه کارهایی جهت عملیاتی کردن اصول حقوق بشر و جلوگیری از نقض آن‌ توسط دولت‌ ها نموده است.

 

عطار در میزبانی سیمرغ

بخش پنجم

اشکان آویشن

شخصیت «شیخ ‌صنعان» در برش سوم، شخصیت درهم ‌شکسته ‌ای است. او که روزگاری، جلوه ‌ای از تعبد و وفاداری بی ‌چند و چون به فقه و شریعت بوده، پس از پنجاه‌ سال آویزان‌ شدن از درخت حدیث و روایت، اینک یکباره بر آن پشت کرده ‌است. او که در بُرشی از زندگی خویش، عشق را در واقعیت و افسانه، رنگی دیگر بخشیده و بسیاری از ناامیدان این گستره را، حتی نیرومندتر ساخته ‌است، ناگهان و بی هیچ روند متقاعد کننده ‌ای، اعتنا و احترام خویش را به آن از کف داده ‌است.

 

از زبان خودشان

یکی از اهداف «انقلاب شکوهمند»

۳۰  میلیون دلاری كه در هواپیما گم شد

اسحاق جهانگیری: «زمانی گروهی تصمیم گرفتند در دوران تحریم از یکی از کشورهای خارجی پول بیاورند. در بانک مرکزی آنجا ۱۳۰ میلیون دلار تحویل آنها دادند و همان طور در هواپیما نشستند و وقتی به ایران بازگشتند، صد میلیون دلار به بانک مرکزی تحویل دادند؛ وقتی هم پرسیده  می شود ۳۰ میلیون دلار چه شد، می‌ گویند نمی ‌دانیم گم شده، تا این لحظه هم گم شده است».

 

فساد

رفسنجانی: پانصدملیون تومان ها رقمی نیست، زیاد برجسته شان نکنید.

فساد مشروع از دید هاشمی

نیک آهنگ کوثر

هاشمی رفسنجانی در ۱۳۸۲ در پاسخ به سوالی درباره فساد می‌گوید: «این‌قدر بحث از اختلاس و دزدی نکنید و روحیه مردم را خراب نکنید. وقتی که ما یک سدی را می‌سازیم و مثلا ده میلیارد خرج می‌کنیم، ممکن است از قبل آن، پانصد میلیون هم اختلاس شود...»

 

ایرانیانی که پس از برجام مخفیانه به اسرائیل سفر کردند

فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

روز گذشته مرکز امور عمومی اورشلیم در سایت اینترنتی خود افشا کرد که پس از پایان مذاکرات اتمی میان کشورهای پنج به اضافه یک و آغاز برجام، شماری از ایرانیان مخالف رژیم اسلامی در سال ۲۰۱۵ میلادی بطور مخفیانه به اسرائیل سفر کرده و با مسئولین نظامی و سیاسی این مرکز اطلاعاتی که در پوشش یک مرکز پژوهش و بررسی امور جاری فعالیت می کند ملاقات و به تبادل نظر پرداختند.

 

البرز

فریدون مشیری

این قوم سرفراز غرورآفرین، دریغ

دیری‌ست كز تهاجم دشمن، فریب دوست!

چون لشكری رها شده، از هم گسیخته!

جمعی به دار شده، جمعی گریخته!

 

از زبان خودشان

سی درصد جمعیت ایران گرسنه‌اند و نان خالی هم ندارند

آمار رسمی جمعیت حاشیه نشین ایران را یازده میلیون و پانصد هزار نفر برآورد می کند، در حالی که بر اساس همین آمار ۵۶ درصد جمعیت حاشیه نشین ایران مستأجر هستند یعنی حتا قادر به خریداری بیغوله هایی تحت عنوان سکونتگاه نیستند. همین گزارش تصریح می کند که ۳۱ درصد مستأجران مناطق حاشیه نشین ایران را جوانان تشکیل می دهند.

 

بیانیه ی جبهه ملی ایران

بیست و هشتم مرداد، مسبب اصلی سیه روزی های ملت ایران

روز چهاردهم مرداد ماه سال جاری، یکصدودهمین سالگرد انقلاب مشروطیت ایران را پشت سر گذاشتیم. انقلابی که با اهدافی عالی چون تحصیل آزادی های سیاسی و به دست آوردن عدالت و عدالت خانه و با خط و ربطی حاکی از اعتقاد به جدائی دین از حکومت به پیروزی نشست.

 

گزارش میدانی

کمیته امداد: صیغه شو تا کمک بگیری

کمیته امداد امداد خمینی نام نهادی تحت کنترل رهبر جمهوری اسلامی است که وظیفه دارد به فقرا، مستمندان و افراد درمانده یا نیازمند کمک کند. هدفی که بر روی کاغذ بسیار زیبا و انسانی جلوه می‌کند اما واقعیت این است که از آن چیزی که روی کاغذ است تا آن چیزی که در واقعیت اتفاق می‌افتد ممکن است فاصله‌ای بسیار زیاد وجود داشته باشد. برخی از کارمندان کمیته امداد از نیاز مالی زنان و دختران تحت پوشش به این کمیته برای سوءاستفاده جنسی از آنان استفاده می‌کنند.

 

فساد مالی نهادینه در ساختار دینی ایران

و همراهی رسانه‌ها با پدرخوانده‌ها

نیک آهنگ کوثر

تقدس، عاملی است که مانع سوال و بررسی می‌شود. حکومت‌ های ایرانی راه مسکوت گذاشتن بررسی و حقیقت ‌یابی را به خوبی یافته بودند، خیلی پیش از ماکیاولی. جمهوری اسلامی، تبلور تقدس فاسد است. از اول انقلاب، اصلاح ‌طلبان و اصول ‌گرا از این تقدس و عدم‌ پاسخگویی همراه آن بهره بسیار برده ‌اند، و رسانه ‌ها به جای بررسی و پیگیری، به استحکام فساد کمک کرده‌ اند.

 

متن سخنرانی آقای دکتر حمید اکبری رئیس دانشکده‌ی مدیریت بازرگانی و استاد دانشگاه ایالتی مینه‌سوتا در وینونا

در مراسم بیست‌و پنجمین سالگرد قتل دکتر شاپور بختیار و سروش کتیبه

شش اوت ۲۰۱۶، گورستان مونپارناس، پاریس

بیست و پنج سال است که نهضت مقاومت ملی ایران، در روز شش اوت این مراسم را برگزار می‌ کند تا یاد مردی را گرامی بدارد که قتلش بزرگترین ترور سیاسی تاریخ سی ‌و هفت ساله ‌ی ایران است. این قتل به ‌دستور علی خامنه ای و علی ‌اکبر هاشمی رفسنجانی و مدیریت علی فلاحیان و علی اکبر ولایتی و سایر کارگزاران و گماشتگان جمهوری اسلامی انجام گرفت و همه آنها بایستی برای ارتکاب این قتل و سایر جنایات علیه بشریت، از جمله کشتار تابستان سال ۶۷، بوسیله ‌ی یک دادگاه ملی یا بین المللی هرچه زودتر محاکمه و مجازات بشوند

 

نمیر: بعداز ۳۷ سال از کشتار جوانان کشورمان دست بردارید.

تا کی میخواهید به این کشتار ادامه دهید؟

ملت ایران هرگز این دوران وحشت و ترور را فراموش نخواهد کرد.

شناسایی ۷ مجرم نوجوان محکوم به مرگ

حقوق بشر ایران، ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۵: مشخصات هفت زندانی در زندان‌های غرب کشور که پیش از ۱۸ سالگی مرتکب قتل و سپس به اعدام محکوم شده‌اند.

ایران به عنوان یک عضو "میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی" و "کنوانسیون حقوق کودک" موظف به پایان دادن به اعدام کودکان شده است. با این وجود حکم اعدام همچنان برای کودکانی که زیر ۱۸ سال مرتکب جرم‌هایی همچون قتل و یا تجاوز شده‌اند صادر و اجرا می‌شود.

 

نهضت مقاومت ملی ایران

شاخه‌ی کشوری هند

گزارش برگذاری بیست ‌و پنجمین سالگرد قتل دکتر شاپور بختیار و سروش کتیبه

به ‌مناسبت بیست ‌و پنجمین سالگرد قتل دکتر شاپور بختیار و سروش کتیبه، نهضت مقاومت ملی ایران شاخه‌ی کشوری هند مراسم بزرگداشت آن رهبر فقید و دستیار باوفایش سروش کتیبه را با حضور جمعی از اعضای نهضت و همچنین دوستداران دکتر بختیار، در شهر پونا (هند) برگذار نمود.

ابتدا به یاد زند یادان دکتر بختیار و سروش کتیبه یک‌دقیقه سکوت اعلام شد.

در این مراسم یاد‌بود یکی از اعضای نهضت- شاخه‌‌ی کشوری هند برنامه‌ی دولت بختیار و مبانی اندیشه‌های سیاسی و برنامه‌ی اجرائی شاپوربختیار را برای شرکت کنندگان قرائت نمود. سپس بیانیه‌ی نهضت مقاومت ملی ایران به مناسبت بیست ‌و پنجمین سالگرد قتل دکتر بختیار و سروش کتیبه بین شرکت کنندگان توزیع شد.

در خاتمه و پس از گفتگو میان حاضرین درباره‌ی ارزش‌های والایی که بختیار از خود به‌یادگار‌ نهاده ‌است، با چای و شیرینی از شرکت کنندگان پذیرایی شد.

ایران هرگز نخواهد مرد

مسئول نهضت مقاومت ملی ایران- شاخه‌ی کشوری هند

بهزاد امیری

۲۴  مردادماه ۱۳۹۵

۱۴  اوت  ۲۰۱۶

 

آقای تاج زاده هنوزعمق جنایات رژیم جمهوری اسلامی را نمی دانید!

حسن بهگر

ما نیازمند اصلاحات بنیادی هستیم نه عذرخواهی هایی پوشالی، آنهم به شرط چاقو و حلالیت طلبی! اینها دردی را دوا نمی کند. ماندلا مثال خوبی است ولی قیاس مع الفارق است. آنجا اسقفی بنام دزدموند توتو بود که به نمایندگی از شورای کلیساها یک آبرو و وجاهت اخلاقی داشت. وقتی ماندلا از زندان در آمد به دیدار او رفت و با هم کمیته ی حقیقت یاب درست کردند. شما آقای تاج زاده کدام ملا و آخوندی را می شناسید که در دزدی ها و چپاول ها شریک نبوده و به تجاوز به حقوق مردم فتوا و رای نداده باشد که بخواهید جلو بیاندازیدش

 

گزارش کذب اعضای هیأت کشتار ۶۷ به آیت‌الله منتظری

ایرج مصداقی

اعضای هیأت همچنین تأکید می‌کنند که حدود ۲۶ نفر را که در زمان دستگیری ۱۶، ۱۷ ساله بودند اعدام نکرده‌اند. این هم کذب محض است تا همان تاریخ افراد زیر که من غالب آن‌ها را از نزدیک می‌شناسم و با تعدادی از آن‌ها هم سلول بوده‌ام، اعدام کرده بودند. این افراد در هنگام دستگیری بین ۱۵ سال تا ۱۷ سال سن داشتند.

آیت‌الله منتظری در نوار منتشر شده آن‌چه در زندان‌های کشور در جریان کشتار ۶۷ گذشته را «بزرگ‌ترین جنایت در جمهوری اسلامی از اول انقلاب» خوانده و تأکید می‌کند نام اعضای هیأت «در آینده و در تاریخ جزو جنایتکاران نوشته خواهد شد».

 

آب در لانه مورچگان! سکوتی که شکسته شد!

بهروز سورن

همانطور که انتظار میرفت با انتشار نوار دیدار منتظری با هیئت مرگ و صادرکنندگان احکام قتل عام زندانیان سیاسی در زندانها درتابستان سال ۱۳۶۷، واکنش های بسیاری از سوی اعضای این هیئت و برخی از آنان که سرانگشتانشان از آندوره هنوز بخون آغشته است، صورت گرفت. اهمیت و ارزش بسیار این نوار علاوه بر جنبه سندیت آن این است که اعترافات از زبان خود آمرین جنایت بزرگ است (اعضای هیئت مرگ زندانهای تهران) که از پستوی جلسه ای بسیار سری و محرمانه بیرون زده است. ضمن اینکه دامنه تاثیرگذاری آن بر افکار عمومی و بویژه نسل های جوان تر بلحاظ صوتی بودن آن بسیار بالاست.

 

جاهلیسم در حزب‌‌ها و سازمان‌های سیاسی در داخل و خارج کشور

مسعود نقره کار

جاهلیسم نه فقط در پیوند با قدرت ‌های سیاسی و دینی، در میان احزاب و سازمان‌ های سیاسی ‌ای که خود را اپوزیسیون این قدرت ‌‌ها دانسته ‌اند نیز دیده شده است. جاهلیسم سیاسی را ‌می ‌توان از همان آغاز حیات رژیم پهلوی، به ویژه بعد از شهریور سال ۱۳۲۰، که گروه اجتماعی جاهل ‌ها و لات ها سامان یافته ‌‌‌‌تر شد، دید.

 

عطار در میزبانی سیمرغ

بخش چهارم

اشکان آویشن

«داستان «شیخ صنعان» که در درون مثنوی «منطق‌الطیر» قراردارد، دارای ۴۰۵ بیت‌ است. خلاصه‌ی داستان این‌ است:«مردی روحانی که از اعتبار فقهی و علمی در حوزه‌های دین و عرفان برخوردار بوده و بیش از چهارصد مرید از محضر تدریس او استفاده می‌کرده‌اند، شبی خواب بُتی را می‌بیند که در روم زندگی می‌کند. سرزمین روم، در واقع، بخشی از همان ترکیه‌ی امروز است. او شیفته‌ی جمال دختر می‌شود و کنجکاوانه‌ و بی‌قرار، درس و منبر را رها می‌کند و برآن می‌شود که خود را به دیار روم برساند تا بداند که تعبیر آن خواب وسوسه‌گر، چه می‌توانسته‌ است باشد.

 

درباره دکتر بختیار؛ فرصتی که درک نشد!

«تاریخ» را دوباره بخوانیم!

بابک داد

ماه اوت اوج تعطیلات تابستانی فرانسوی‌هاست و شهر بسیار خلوت است. وزیر وقت اطلاعات (علی فلاحیان) به رئیس‌جمهور هاشمی‌رفسنجانی خبر قتل آقای بختیار را داد. بر اساس کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی: «یک روز قبل» از کشف اجساد بختیار و کتیبه توسط پلیس!

 

افشای جنایت های جمهوری اسلامی از زبان خودشان

انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری در مورد اعدام‌های سال ۱۳۶۷

مرتکب بزرگترین جنایت شده اید

سایت آیت ‌الله حسینعلی منتظری که در سال ۱۳۸۸ درگذشت، فایل صوتی اظهارات او در مرداد ماه سال ۱۳۶۷ را منتشر کرده که در آن، به تندی به اعدامهای دستجمعی انتقاد می کند.     او پس از اطلاع یافتن از این اعدام‌ها دو نامه به آیت الله خمینی، رهبر وقت جمهوری اسلامی نوشت و سپس در دیداری به تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۶۷ با حضور حسینعلی نیری (حاکم شرع وقت)، مرتضی اشراقی (دادستان وقت)، ابراهیم رئیسی (معاون وقت دادستان) و مصطفی پورمحمدی (نماینده وقت وزارت اطلاعات در زندان اوین) به آنها در مورد قضاوت تاریخ در مورد این اعدام ها و خلاف شرع بودن عملکرد آنها هشدار داد که اکنون فایل صوتی مربوط به این جلسه منتشر شده است. اینجا بشنوید

 

۲۵ سال گذشت... به همین سادگی

نیک آهنگ کوثر

این جمله دکتر بختیار را باید طلا گرفت: «هیچ‌کس نمی‌داند جمهوری اسلامی آیت‌الله خمینی چیست و اگر کسی برای فهمیدن این موضوع به متون گذشته مراجعه کند پشتش به لرزه در‌می‌آید. خمینی نه تعدد گروه‌های سیاسی را می‌پذیرد نه دموکراسی را. می‌خواهد روحانیت قانون الهی را اجرا کند. همه چیز اینجا شروع می‌شود و اینجا تمام می‌شود.»

 

ماجرای قتل بختیار به روایت پلیس ایرانی‌تبار پرونده

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد قتل شاپور بختیار، آخرین نخست وزیر[نظام مشروطه] نظام پادشاهی ایران، و سروش کتیبه، منشی او؛ حمید فاطمی با یک مامور بلندپایهٔ ایرانی تبارِ پلیس فرانسه که مسئول تحقیق در باره این جنایت بود گفتگو کرده است.

 

که را کشتید و چرا کشتید؟

حسن بهگر

اول از همه باید راجع به شیوۀ انعکاس خبر در رسانه ها کلامی گفت. در همه جا این عنوان را میبینید که فلان تعداد «سنی» اعدام شدند! یعنی چه؟ این چه طرز خبر دادن است؟ مگر این افراد به دلیل سنی بودن اعدام شده اند که چنین تیتری میزنید. اگر اینطور است بگوید بر چه اساس به چنین نتیجه ای رسیده اید. این مصداق پست ترین نوع تقلب رسانه ایست. میخواهید اینطور القأ کنید که حکومت در ایران سنی کشی میکند، به همان ترتیب که فرضاً گروه های تروریستی مزدور عربستان دائم در عراق شیعه کشی میکنند. کسی منکر تضییقاتی که حکومت برای سنیان ایجاد میکند، نیست، ولی اگر میگویید کسی را صرفاً به دلیل سنی بودن کشته اند باید از عهدۀ اثبات بربیایید. اگر راست میگویید، مدرکتان کو و اگر بعد از این همه سال روزنامه نگاری و این همه ادعا، هنوز شیوۀ تیتر زدن و اهمیت این کار را نمیدانید ...

 

تاریخ، گفتگو، 

۲۵امین سالگرد ترور شاپور بختیار؛ سیاستمداری که مورد جفای همگان قرار گرفت

مصاحبه ی بیژن فرهودی با  رضا علامه‌زاده نویسده و کارگردان

شنبه ۶ اوت ۲۰۱۶ مصادف است با بیست و پنجمین سالگرد ترور دکتر شاپور بختیار آخرین نخست وزیر نظام پادشاهی که به دست ۳ چاقوکش اعزامی از سوی دولت جمهوری اسلامی به نام‌های محمد آزادی، علی وکیلی راد و فریدون بویر احمدی  در خانه‌اش در پاریس به قتل رسید. سروش کتیبه دستیار دکتر بختیار نیز در این عملیات تروریستی جان خود را از دست داد.

بیژن فرهودی در این زمینه با  رضا علامه‌زاده نویسده و کارگردان مقیم هلند که سال‌ها پیش در مستند تحسین شده «جنایت مقدس» ماجرای ترور دکتر بختیار را نیز در میان دیگر ترورهای دولتی جمهوری اسلامی به تصویر کشیده گفتگو کرده است.

لینک مستقیم به ویدیو

 

به خاطره شاپور بختیار

اسماعیل وفا یغمایی

ایام و غبارهای او چون آوار     نام همه را محو کند آخر کار

بر نام تو ریخیتم «ما» هرچه که بود     دیدیم که تاریخ زدودت زغبار

منبع: پژواک ایران

   

مرکب امام زمان و عملکرد نظام

حسین اسدی

چطور شد انسان هایی و بخصوص افرادی که از نظر سن و سال به نسل من تعلق دارند، آنانی که هوشیاری و ذکاوت هایی که پدرانشان در انقلاب مشروطیت در جلوگیری از اعمال نفوذ ملایان مرتجعی چون شیخ فضل ﷲ نوری و در تنظیم قانون اساسی مشروطیت از خود نشان داده اند را یا به نقل از پدرشان شنیده اند و یا در کتاب ها خوانده اند، کسانی که در مبارزات ملی مردم مان برای کسب آزادی و استقلال مملکت، به رهبری دکتر مصدق یا خود شرکت داشته، و شاهد قاطعیت های او در برابر استعمار گران خارجی و انگل های داخلی بوده اند، ثمره مثبت این دو بخش از مبارزه ملت را مشاهده کرده اند.

 

او مرغ طوفان بود و ما طوطی ایوان

هادی خرسندی

بختیار به روزنامه نگاران گفته بود اگر مأموری کشوری یا لشگری مزاحم شما شد، او را بیندازید بیرون. ولی البته عیسی سحرخیز زورش به حجت الاسلام اژه ای نرسید. روزی که دچار گاز گرفتگی شد و شکایت کرد، گاز گیرنده خودش قاضی و رئیس دادگاه ویژۀ روحانیت بود.

 

از اولین قربانی تعصبات دینی

تا آخرین قربانی تعصبات نژادپرستی و ناسیونالیستی

گیتی کاوه

فاجعه ی اسفناک ترورهیپی شیا اولین قربانی تعصبات دینی در شهر اسکندریه بر اثر تحریکات اسقف جدید سیریلِ اسکندریه علیه آن بانوی دانشمند باعث شد که عده ای از اراذل و اوباش به سردستگی مانکها او را به جرم جادوگری در چند قدمی کتابخانه دانشگاه اسکندریه به خیابان کشانده و با بی رحمی و بی احترامی هرچه تمامتر عریان نمودند...

 

عِلمُ الادیان وعِلمُ الابدان (بخش سوم)

مسعود نقره کار

چند یادآوری علمی توسط عالمان عِلمُ الادیان وعِلمُ الابدان در بابِ: فوائد قمه زنی ازجمله تقویت حافظه و پیشگیری از سکته مغزی، نقش امپریالیست ها و کمونیست ها در اشاعه قمه زنی، اهمیت استفاده از واجبی با استناد به نوره کشیِ صحرای کربلا، مجازات اسلامیِ حیوانی که مورد تجاوز جنسی اشرف مخلوقات قرار می گیرد.

 

عطار در میزبانی سیمرغ

بخش سوم

اشکان آویشن

نکته ‌ای که در عرفان ایرانی، قبل از هرچیز، از اهمیت درجه‌ اول برخوردار است، موضوع کسب «شناخت» و یا همان به ‌دست ‌آوردن «معرفت» ‌است در حوزه‌های گوناگون فکر و زندگی. پس از این مرحله ‌است که انسان می ‌تواند دست به «گزینش» چیزی بزند که آن را شناخته و با مقتضیات فکری و شخصیتی خویش، مناسب ‌دانسته ‌است. در آن‌ صورت است که می‌ تواند دست به انتخاب چیزی از آن میان بزند که از دیگر پدیده‌ها، هم جاذبه‌ ی بیشتری دارد و هم ارزش معنایی قابل تأمل ‌تری. حتی کلمه‌ ی «عرفان»، خود از همین خانواده و از مشتقات «معرفت» گرفته شده ‌‌است. بدون معرفت و کاوندگی و پس از آن، گزینش بهترین ‌ها، چگونه یک شخص می ‌تواند دست «طلب» به سوی پدیده‌ ی مورد علاقه ‌ی خود دراز کند و عشق خویش را نثار آن نماید؟

 

مصطفا هجری، سوداگر مرگ و ویرانی

حسن بهگر

حزب دموکرات کردستان با صدور اعلامیه ای(۱) کاملا تدافعی در مقابله با اعتراض های گسترده ی مردمی که در شبکه های اجتماعی انعکاس یافته به توجیه جنگ مسلحانه خود پرداخته است که گویا «وظيفهء خود دانسته که با تمهید متد و تاکتیک ‌های جدید به مردم و فعالین کمک نماید که خود را برای مقابله با دیکتاتوری بیش از پیش سازماندهی کنند. این متدهای جدید مستلزم حضور پيشمرگه های ما برای دفاع و به عنوان پشتوانه ای قوی برای مبارزات مردم و فعالین می‌باشند.»

 


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.