نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏جمعه‏، 2017‏/06‏/30

 

آرشیو ماه ژوئن  ۲۰١۷

 

محمّد نوری زاد

قاضی و نمکفروش + تحلیل هفته

● ده سال پیش که دیدمش، بادکنک می فروخت. از آن گنده هاش. با صدایی بلند و آهنگین داد می زد: بادکنکه بادکنّک. و این دومین بادکنک را با تشدید نون می گفت. همیشه او را در حال پف کردن بادکنک دیده بودم. که بعدِ هر پفِ محکم، با کف دست بر قلمبه ی بادکنک می کوفت تا راه بر پفِ بعدی گشوده شود. 

 

نهضت مقاومت ملی ايران

بنیانگذار دکتر شاپور بختیار
National Movement of the Iranian Resistance
NAMIR

Founded by Chapour Bachtiar

    تسلیت

● با کمال تأسف از فوت مرحوم محمّد کاوه، پدر دوست و همرزم گرامی سرکار خانم گیتی کاوه- نیوبی، عضو شورای عالی نهضت مقاومت ملی ایران اطلاع یافتیم.

بدینوسیله مراتب همدردی خود با آن دوست ارجمند را اعلام می‌ داریم و خویش را در این ضایعه‌ ی بزرگ با اعضای محترم خانواده‌ یِ مرحوم محمّد کاوه شریک می‌ دانیم.

نهضت مقاومت ملّی ایران

۸ تیر ۱۳۹۶

۲۹ ژوئن ۲۰۱۷

 

نمیر: از افتخارات جمهوری اسلامی

دو میلیون و هشت صدوهشت هزار معتاد، کارنامه رقت ‌آور ستاد مبارزه با مواد مخدر

● عددش ساده به زبان می ‌آید، تصورش اما دلخراش است. نزدیک به سه میلیون نفر از شهروندان ایران گرفتار اعتیاد شده ‌اند. اما پرسش اصلی این است که دولت و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای مقابله با اعتیاد تا کنون چه کرده ‌اند؟ منبع دویچه وله

 

از زبان خودشان

افشاگری از رانت‌خواری بازنشسته‌ها

● عیسی كلانتری: اینها رانت ‌خوار هستند؛ همان ‌گونه که نهادهای وابسته به برخی ارگان‌ های نظامی از رانت استفاده می‌ کنند، جهاد نصر هم در وزارت جهاد کشاورزی رانت‌ خواری می ‌کند. دولت و وزارت جهاد کشاورزی چه لزومی داشت که طرح پانصد و پنجاه هزار هکتاری دشت‌ های ایلام و خوزستان را به جهاد نصر واگذار کند که سهام‌ داران آن همگی از بازنشسته ‌های وزارت جهاد سازندگی سابق هستند؟

 

ما زبان را ننگریم و قال را

ما درون را بنگریم و حال را

مولوی

● چند روز پیش با خبر شدم عده ‌ای در شهر کلن/آلمان به پخش نشان مصدق سرگرمند و نیز نام این‌ جانب را بدون اطلاع قبلی و اخذ اجازه به صورت اسامیِ «واجدین شرایط» دریافت مدال افزوده اند.

بدین‌ وسیله می ‌خواهم نام مرا از آن طومار بردارند و می ‌گویم:

نشان مصدق را در سینه باید داشت نه بر آن!

و آن‌ کس که این دُرِّ گران‌ بها را از سال‌ های نوجوانی با عشق به مصدق و نهادن گام به ‌راه آن ابرمرد یکتا‌ و ماندن بدون وقفه در آن ‌راه در سویدایِ دل جا داده است نیازی به «نشان» از هیچ‌ کس، بالاخص از افرادی که با این‌ گونه رفتار ‌‌«اهلیت» خویش را به تماشا گذاشته ‌اند، ندارد.

حسن نقیبی

۲ تیر ۱۳۹۶

۲۳ ژوئن ۲۰۱۷

 

پرویز داورپناه

حراج «نشان مصدق» در آلمان

برو این دام بر مرغی دگر نِه

که عَنقا را بلند است آشیانه

حافظ

● یک گروهک گمنام ایرانی به تقلید از سازمانهای معتبر بین المللی که سالانه جوایزی به برگزیدگان خود در رشته های مختلف اعطا می کنند دست به یک عمل جنحالی زده و با ضرب یک مدال بنام «نشان مصدق»، آن را  یکجا به بیش از ۲۳۰ نفر ایرانی، از هر گرایش و با هر سابقه ی سیاسی و اجتماعی و بسیاری از آنها کاملاً متضاد با هم، و خارجی و  ۱۷  سازمان اهداء کرده، و به عبارت دقیق تر حراج نموده است.

 

ویدئو

فیلمی منتشر شده از ورود آیت الله کاشانی به ویرانه های خانه دکتر مصدق یک ساعت بعد از  کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲   

 

ویدئو

سند سازمان سيا «در روز ۲۸ امرداد ۱۳۳۲- فتوای بروجردی» 

● سندهای آزاد شده از آرشیو امنیت ملی آمریکا، نقشۀ دقیق سازمان سیا در طرح و اجرای «کودتای ۱۳۳۲» در روز «۲۸ امرداد» را برملا میکند که در آن فتوای مرجع تقلید «آیت الله بروجردی» و نمایندگانش (آیت الله بهبهانی و شیخ فلسفی) نقشی اساسی در کودتا داشتند و نیز همراهی اکثریت روحانیت قم و تهران با شرکت فداییان اسلام با رهبری «نواب صفوی» و «حزب زحمتکشان» و آیت الله کاشانی و مظفر بقایی و حسین مکی و اوباش و روسپیها و باجگیران و جاکشان «شهرنو» یگانهای زرهی ارتش و شهربانی با دلارهای آمریکایی انجام گرفت! سندها نشانگر این هستند که کودتا در ۴ مرحله انجام شد و در آغاز با رژۀ ۴ گروه از اوباش اجیر شده بنام «گروه طیب ـ ۳۰۰ نفر» ، « گروه رمضون یخی ـ   ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر» ، «گروه محمود مسگر» ، «گروه بیوک صابر» با ویران کردن خانۀ مصدق و گرفتن مراکز دولتی و قانونگذاری و رادیو تهران پایان گرفت و با اجازۀ آیت الله بروجردی، محمدرضا شاه پهلوی از ایتالیا به ایران برگشت و قراردادهای نفتی با کنسرسیوم بسته شد! ـ دربار به پاس خدمت بزرگی که آیت الله بروجردی به بازگشت «سلطنت پهلوی» کرده بود تا مرگ آیت الله بروجردی در سال ۱۳۴۰ با او همواره دیدار و مشورت میکرد و مطیع دستورهای آیت الله بروجردی بود.

 

مسعود نقره کار

 ● مزدوران نرم در راستای تلقین پذیرتر کردن مخاطب ها، تاثیر‌گذاری و جهت دادنِ افکار و رفتار آنان در نحوه تصمیم‌ گیری ها و انتخاب کردن ‌ها، فرایند ارزش گذاری ها، هویت بافی ها و حافظه سازی ها و ایجاد الگوهای فکری و رفتاری مورد نظر قدرت های مستبد سیاسی و دینی گام بر می دارند.

 

ویدئو

„هرکس باد بکارد، طوفان درو خواهد کرد“

● “میشائیل لودرز” (Michael Lüders) یکی از کارشناسان مطلع و مبرز خاور میانه در آلمان، درباره ی کتاب خود تحت عنوان «„هرکس باد بکارد...“ نتایج سیاست های غرب در شرق» صحبت میکند. در اینجا او اشاره به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ برعلیه حکومت ملی و دمکرات دکترﻤﺣﻤ۔د مصدق و نتایج فاجعه آمیز آن در ایران و خاورمیانه دارد.   برای دیدن ویدئو به زبان آلمانی اینجا کلید کنید.

 

آمریکا مجموعه اسناد کودتای ۲۸ مرداد را منتشر کرد

● بی بی سی - وزارت امور خارجه آمریکا برای نخستین بار کتاب اسناد مرتبط با کودتای ۲۸ مرداد که به سرنگونی دولت ﻤﺣﻤ۔د مصدق منجر شد را منتشر کرده است.

 

حسن بهگر

آیا اسیدپاشی آغاز آتش اختیاری است؟

● واکنش خامنه ای به حمله ی داعش و کشته شدن ۱۷ نفر از هم میهنان ما این بود که این ماجرا ترقه بازی بوده است. تقلیدی احمقانه از سخنان خمینی که در آغاز جنگ هشت ساله با عراق گفت و در نهایت جام زهر سرکشید. 

 

حقوق بشر

قاتلین یک شهروند بهائی در ایران آزاد شدند

● دو قاتلِ فرهنگ امیری، یک شهروند بهائی ایرانی که در سپتامبر ۲۰۱۶ با ضربات چاقو در یزد به قتل رسید، پس از اعتراف به اینکه مقتول را به سبب بهائی بودن به قتل رسانده‌ اند، به قید وثیقه آزاد شدند. این دو تن اعتراف کردند که هدف آنها «کشتن یک بهائی بوده» زیرا بر اساس «اعتقادِ مذهبی خود» و «سخنانی که از برخی روحانیون» شنیده ‌اند، «ریختن خون بهائیان ثواب است».

 

نمیر: کدام قانون؟

سکوت قانون در برابر پدیده اسیدپاشی

اسیدپاشان گستاخ شده‌اند

● یک جامعه ‌شناس جنایی می ‌گوید: «متاسفانه برخی پرونده‌ های اسیدپاشی‌ که در سیستم عدالت کیفری داریم یا معلق شده و یا اینکه منع تعقیب برای فرد صادر شده است که این موجب گستاخی مجرم شده است و اگر این روند ادامه پیدا کند، فرد اسیدپاش با عامل بازدارنده مواجه نمی ‌شود و کار خود را به راحتی انجام می‌ دهد.»

 

اجرای حکم شلاق برای ۲۰ «روزه‌خوار» در قزوین در روز دستگیری

● ۲۰ شهروند ایرانی به جرم خوردن و آشامیدن در ماه رمضان در قزوین شلاق خوردند. برای آنها در همان روز بازداشت حکم صادر، و حکم‌شان نیز بلافاصله اجرا شد.

 

تهران – جبهه ملی ایران

خشونت و تروریسم را محکوم می کنیم

● خشونت و تروریسم چه در ایران و چه در هر جای جهان محکوم است و به عنوان لکه ننگی بر دامن جامعه بشری قرن بیست و یکم در تاریخ بشریت ثبت خواهد شد.

 

احمد علوی

آیا ورشکستگی نظام بانکی ایران را تهدید می‌کند؟

● شهرهای ایران در روزهای اخیر شاهد تجمع اعتراضی سپرده گذاران نهادهای اعتباری و پولی کشور است.برخی از سپرده گذاران مؤسسه کاسپین در تهران در روز ۸ خرداد در مقابل بانک مرکزی تظاهرات کردند و شعارهایی را علیه رئیس بانک مرکزی سر دادند.

 

علی شاکری زند

آیا در این "انتخابات" ملت شکست خورد؟

بخش دوم:

تحریم انتخابات و نتایج گذشته، حال و آینده ی آن

● امروز افزون بر امکانات دولتی و عمومی خبررسانی داخل کشور که تماماً در انحصار رژیم قرار دارد، اکثر رسانه های نیرومند خارج از کشور که مردمِ داخل آنها را می شناسند زیر نفوذ اصلاح طلبانی قرار دارد که به علت نقشی که در گذشته در رژیم داشته اند و سبب شهرتی، البته نه به خوشنامی، برای آنان شده است، و  پیوندهای انکار ناپذیری که بسیاری از آنان هنوز هم با آن قدرت دارند، مورد توجه و عنایت این دستگاه ها و صاحبان اصلی آنها که دولت ها هستند قراردارند. دلیل آن هم ساده است. آن دولت ها و مسئولانی که در رأس این دستگاهها می گمارند نه دلسوز ملت ایران اند نه دل در گرو حقیقت دارند. برای آنان«حقیقت» همان واقعیت ملموس توازن قوا میان نیروهای حاضر در صحنه ی مبارزه است.

 

مهدی اصلانی

بچه‌ها بلند شین خمینی مرد!

● هم او که با جوشاند ه‌ ی مذهب و شمشیر خرافات گردن خردورزی نحیف ایرانی را از بدن جدا کرد و فرهنگ و سیاست ایران را یک‌ سر به پلیدی کشاند، آن ‌سان که رهایی از میراث ‌اش به آرزوی ۳۹ ساله‌ی انسان ایرانی بدل شده است. انسان ‌زدایی را به واسطه‌ ی مذهب بر روان زخم‌ خورده ‌ی تک ‌تک ایرانی‌ ها آوار کرد، او برخلاف نظر داستایوفسکی که از زبان راسکولنیکوف در جنایت و مکافات بیان کرد "انسان نمی ‌تواند به کلی بدون ترحم زندگی کند" در تمامی هستی ‌اش بی‌ ترحم عمل ‌کرد و زیست.

 

فرشته ناصحی

محرومیت از تحصیل، ابزار فشار بر اقلیت‌ها

● سه هزار دانشجو با امضای بیانیه ای، به محرومیت های تحصیلی دراویش «نعمت اللهی» اعتراض کرده اند. «مصطفی دانشجو»، دانشجوی دوره کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و «فرشید یداللهی»، دانشجوی دانشگاه شیراز دو نفری هستند که به جرم پیروی از طریقت گنابادی از ادامه تحصیل بازمانده اند.

 

مسعود نقره‌کار

امیر تتلو: گوشتِ نذریِ "انتخابات ۹۶"

● کیست و چه کرده است این جوانِ هنرمندِ"ریتم

 

 


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.