نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏دوشنبه‏، 2018‏/01‏/22

 

آرشیو ماه نوامبر  ۲۰١۷

 

 

روشنک آسترکی

«بیت رهبر» مدار مهم فساد در جمهوری اسلامی

● نظامی که یکی از اصلی‌ ترین شعارهایش مبارزه با فساد و ایجاد عدالت بود امروز به یکی از برجسته‌ترین نمونه‌ های نظام فاسد در جهان تبدیل شده است.

 

طنین حقارت‌بار «باید ببازی علیرضا» در سالن مسابقه

«باید ببازی باید ببازی»

● «کشتی علیرضا کریمی آئینه وضعیت امروز ما است. نه روی حمایت از مظلوم داریم، نه افتخار شکست دادن ظالم. نه توجیهی برای افکار عمومی داریم و نه شجاعتی برای طرح آرمان ‌هایمان. می‌ خواستیم فیتیله را بی‌ سرو صدا پایین بکشیم اما امان از فیتیله پیچ پرسروصدا.»

علیرضا کریمی: وقتی این حرف را شنیدم دنیا روی سرم خراب شد. در یک آن تمام زحمات و سختی‌ هایی که ماه‌ ها در تمرینات و دور از خانواده به امید کسب مدال طلای جهان متحمل شده بودم از جلوی چشمانم گذشت. شوکه شده بودم و انگار سطل آب یخ را روی سرم ریختند. دیگر قدرت ایستادن روی پاهایم را هم نداشتم. دیدم ده نفر همگی فریاد می زنند «باید ببازی باید ببازی»

 

پیش از دادگاه

نوشته پرستو فروهر از تهران

● ساعت ۱۰ صبح امروز شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برای محاکمه ‌ی من تشکیل جلسه می ‌دهد. شاکی وزارت اطلاعات است. همان وزارت ‌خانه‌ ای که نوزده سال پیش کارمندانش پدر و مادر نازنینم را با ضربه‌ های بی‌ شمار چاقو کشتند.  ۱۸ تن از این کارمندان دو سال بعد به اتهام شرکت در قتل پروانه فروهر، داریوش فروهر، ﻤﺣﻤ۔د مختاری، ﻤﺣﻤ۔دجعفر پوینده محاکمه شدند.

 

حسن بهگر

شبح حجتیه

دو عاملی که به حکومت اسلامی کمک کردند تا حکومت کند.

● اولویت اصلی جناح های گوناگون جمهوری اسلامی حفظ نظام است و همه چیز در برابر آن ثانوی محسوب می گردد. به علاوه بسیاری از اعضای جناح ها با هم نسبت خانوادگی دارند و مانند اعضای قبیله و فرقه در بین خودشان ازدواج کرده اند و به هر صورت مراعات یکدیگر را می کنند و اگر گوشت هم را هم بخورند، به استخوان همدیگر رحم می کنند. 

 

مراسم سالگرد فروهرها با مسالمت برگزار شد

● نوزدهمین سال قتل فروهرها در تهران با حضور گسترده مردم، دو ساعت سکوت و خواندن سرود ای‌ ایران برگزار شد. شبکه ‌های مجازی نیز با هشتگ سکوت با این مراسم اعلام همبستگی کرده بودند.

 

رضا مقصدی

...و اشک می‌چکد از چشم‌های آیینه

● زمین

چه تلخ، چه غمناک

با تو حرف زده ست.

تو‌ای تبار ِطربناک ِ پاک ِ دیرینه!

سرود ِ سوگ ِ تو اینک به جان ِ باغم ریخت

واشک می‌چکد از چشم‌های آیینه.

 

علی شاکری زند

علل واقعی جنگ ایران و عراق

و افسانه‌ی حمله‌ی نظامی عراق به ایران بنا به توصیه‌ی شاپور بختیار

بخش چهارم:

شعبده‌ پیرامون به‌اصطلاح

اسرار اسناد وزارت خارجه‌ی انگلستان

● پس از همه ‌ی تیرهای زهر‌آلودِ اتهام که دیدیم در رودر‌رویی با حقایق انکارناپذیر تاریخی به سنگ خورد دشمنان بختیار که با همه‌ ی قدرت حکومتی‌ عریض و طویلشان همچنان از نام او در هراس‌ اند باز هم کوشیدند و می‌ کوشند با استمداد از وسائلی پوچ حرمت این نام را خدشه‌ دار ساخته جاذبه‌ ی اندیشه‌ ی مربوط به آن را خنثی‌گردانند.

 

پرویز داورپناه

لجن پراکنی پیرامون قتل معصومه مصدق،

نوه زنده یاد دکتر ﻤﺣﻤ۔د مصدق

● موضوع بحث به پرونده قتل یکی از نوادگان مصدق، معصومه مصدق، بر می گردد که در اردیبهشت ماه ۷۷ در تهران، در خانه اش به قتل رسید و این پرونده هنوز باز است. معصومه مصدق که بیشتر عمرش را در خارج از کشور زندگی کرده بود، پس از مرگ مادر به ایران آمده بود تا به اسباب خانه سروسامان داده، آن را بفروشد و به خارج برگردد.

 

علی شاکری زند

علل واقعی جنگ ایران و عراق

و افسانه‌ی حمله‌ی صدام به ایران بنا به توصیه‌ی شاپور بختیار

بخش سوم:

جستجو در علل و مقدمات

حمله‌ی عراق به ایران

● قبلاً گفته‌ بودیم که گرچه این حادثه علل گوناگون و متعدد داشته اما در میان آنها برخی اصلی و عمده بوده ‌اند، و بدون آگاهی از آنهاست که نمی ‌توان وقوع آن را فهمید؛ دلائلی که بدون حتی یکی از آنها جنگ درنمی ‌گرفت؛ یعنی عللی که باید پیش از هر عامل دیگری شناخت.

 

ده‌ ها کشته در پی زمین‌ لرزه در نواحی مرزی ایران و عراق

● شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان زمین‌ لرزه‌ای با قدرت ۷،۳ ریشتر کرمانشاه را لرزاند. زمین ‌لرزه‌ هایی در شهرها و استان ‌های مختلف ایران رخ داده‌ اند.

 

س. اقبال

شهرداری تهران:

بوروکراسی، فساد و کارکرد امنیتی

● زمانی در شهرداری تهران اداره‌ ی بسیج از فضای یک اتاق کوچک فراتر نمی ‌رفت. ولی اکنون سازمان بسیج شهرداری تهران برجی پانزده طبقه را در تقاطع مطهری – سهروردی در اختیار دارد. این برج زمانی به مؤسسه‌ ی همشهری اختصاص داشت. ولی از زمان احمدی‌ نژاد آن را به بسیج شهرداری سپرده‌ اند. اکنون حدود هزار و دویست نفر کارمند در طبقات آن به سر می ‌برند که تنها حقوق ماهانه نمی‌ گیرند، بلکه شهرداری باید وسیله‌ ی رفت و آمد، سفر‌های زیارتی، غذای روزانه و امکانات تفریحی آنان را هم تأمین نماید.

 

نمیر: دست آوردهای انقلاب «شکوهمند»

ریحانه یاسینی

خاموشی چراغ کودکی با زوزه‌ تندباد محرومیت

گزارشی از زمینه‌های اقتصادی ناهنجاری‌های اجتماعی در مناطق حاشیه پایتخت

● اینجا، فقر و اوضاع نابسامان اقتصادی، کارهای سخت انجام دادن و تجربه خشونت ‌های جنسی و جسمی خاطره‌ ای مشترک میان بچه‌ هایی است که بعضی افغان هستند، بعضی ایرانی و بعضی ‌ها نیز یکی از والدین ‌شان ایرانی و دیگری افغان است. مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به تازگی با اعلام نتایج یک پژوهش درباره ۴۰۰ کودک کار گفته است: «ثابت می‌ کنیم که به ۹۰ درصد کودکان کار تجاوز می‌ شود.»

 

وحید فرخنده خوی فرد

لکۀ ننگی که از دامانِ پهلوی و روحانیت پاک نمی‌شود!

● نوزدهم یک روز از ماههای پاییز، یک روزِ تاریک، یک شبِ سرد، زندانی داخل سلولِ انفرادی خود در تب می‌سوخت. اما نمی‌دانست آتش عمیقِ درونش را خاموش کند، یا سیلاب خیانت وارده به کشورش را مهار....

 

علی شاکری زند

علل واقعی جنگ ایران و عراق

و افسانه‌ی حمله‌ی صدام به ایران به توصیه‌ی شاپور بختیار

بخش دوم:

نقش روزنامه ی لوموند

● از جزئیات بی ‌اساس این ادعا، مانند ادعای «عرب ‌بودن» مردم خوزستان که بگذریم می ماند اتهام ناروایی که این روزنامه به شاپور بختیار وارد می ‌کند. در واکنش به این ادعا از سوی روزنامه‌ ای که از زمان تأسیس آن در محافل دیپلماتیک خوانندگان بسیار داشته ‌است و حسب‌ القاعده بایست اخبار و تحلیل های آن متکی به اسناد غیر‌قابل انکار باشند، شاپور بختیار، با یقین...

 

دستمزد باورنکردنی معلمان مناطق محروم

● معلم‌ هایی هستند که از سر وطن‌ و انسان‌ دوستی به مناطق محروم می‌ روند و خود را وقف تدریس به فرزندان محروم از امکانات آموزشی و رفاهی ایران زمین می‌ کنند ولی به نظر می‌ رسد که تعدادشان زیاد نیست.

 

علی شاکری زند

علل واقعی جنگ ایران و عراق

و افسانه‌ی حمله‌ی صدام به ایران به توصیه‌ی شاپور بختیار

بخش یکم:

دیدن  انگیزه‌ها

در پس اتهامات

● این ادعای سخیف و ناروا که ‌حمله ‌ی نظامی عراق به ایران را شاپور بختیار به صدام حسین توصیه‌کرده ‌است، و ما در زیر دلائل کودکانه‌ بودن آن را نشان‌ خواهیم‌ داد، از کجا آب می خورد؟ اطلاعات کنونی ما نشان می دهد که صدام حسین از یک سال پیش از حمله‌ ی ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ به ایران، یعنی، تنها، از یکی - دوماه پس ازخروج شاپور بختیار از کشور و ورود او به خاک فرانسه، که اقامت او در این کشور هنوز حتی سامان درستی نیافته ‌بوده، کار تدارک جنگی سخت و طولانی با ایران را آغاز کرده‌ بوده ‌است؛ و حتی بنا به دلائل دیگری او و رژیم بعثی عراق از سالها پیش از آن به تدارک تجهیزات و مهمات بسیار برای جنگی در آینده با ایران پرداخته‌ بودند.

 

 

 


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.