نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏جمعه‏، 2022‏/09‏/30

 

 

 

 

اطلاعیه:

 #اعتصابات_سراسری دانشجویان باید هرچه پرشورتر و سراسری‌‌تر آغاز شود

و ادامه یابد

تا زمان نگارش این اطلاعیه، نزدیک به ۱۰۰ نهاد، تشکل، جمع، گروه و شورای صنفی در دانشگاه‌های مختلف کشور اعلام کرده‌اند که از امروز باتوجه به شرایطی که بر دانشگاه‌ها حاکم گردانده شده، وارد اعتصاب خواهند شد.

به جرأت می‌توان گفت این واقعه اعتراضی، بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین اقدام مشترک دانشجویان پس از انقلاب ۵۷ برای دستیابی به یک حاکمیت قانون‌مدار و عاری از خشونت است، که آزادی‌های فردی و اجتماعی و سیاسی را به رسمیت بشناسد.

متاسفانه در جریان انقلاب ۵۷ جریان اسلامی علی رغم آنکه اقلیت کوچکی (حدود ده درصد) از دانشجویان را تشکیل می‌دادند با سرکوب و قتل و تجاوز و اخراج و تهدید دانشجویان در جریان واقعه معروف به #انقلاب_فرهنگی توانستند دانشگاه را به گورستان تبدیل کنند و دانشجویان آزادی‌خواه و خواهان حقوق انسانی و برابر را یا از کشور بگریزانند، یا بکشند و یا مرعوب کنند.

اما این اعتصاب رو به سرکوبگران برآمده از دل انقلاب فرهنگی گفت: «دیگر بس است!»

#اعتصابات_سراسری دانشجویان امروز خط بطلانی است بر «این همه سال جنایت»، دانشجویان پیشرو در تمام کشور تکثیر شده‌اند و حالا صدها رهبر میدانی بین دانشجویان قرار دارد. دانشجویانی که بیانیه می‌دهند، تجمع می‌کنند و سازماندهی می‌کنند و تمرین می‌کنند مقابله علیه این وضعیت را.

از همین رو ما از تمام دانشجویان دانشگاه‌های کشور، از تمام فعالین جنبش دانشجویی صمیمانه دعوت می‌کنیم با پیوند عملی هرچه بیشتر بین دانشکده‌ها و دانشگاه‌های مختلف، این اعتصاب سراسری را با خواست‌هایی که امروز نیاز مبرم جنبش دانشجویی است گره بزنند.

زنده باد #اعتراض_اعتصاب_انقلاب

🚩 تشکل مستقل از حکومت دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان

چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱

 

کانال تلگرام: @isfahanuni97

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.