نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏شنبه‏، 2022‏/10‏/01

 

 

 

مهر ۰۹, ۱۴۰۱

آغاز تجمع‌های اعتراضی دانشجویان

در دانشگاه‌های بزرگ تهران و دیگر شهرها

دانشگاه تهران

 

در حالی که اعتصاب سراسری دانشجویان در سراسر ایران ادامه دارد، دانشجویان روز شنبه را با تجمع‌های اعتراضی در چند دانشگاه بزرگ تهران و دیگر شهرهای کشور آغاز کردند.

بر اساس اعلام شورای صنفی دانشجویان کشور، دانشجویان در تهران روز شنبه، ۹ مهر، در دانشگاه‌های بهشتی، علم و صنعت، صنعتی شریف، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران، دانشگاه آزاد تهران شمال، دانشگاه آزاد پونک تهران، و دانشکده زبان و ادبیات خارجی تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند و شعارهایی در حمایت از اعتراضات سراسری مردمی سر دادند.

همزمان گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی حاکی از «ورود بیش از ده آمبولانس‌» در روز شنبه به دانشگاه تهران است.

این در حالی است که پیشتر گزارش‌هایی از به‌کارگیری آمبولانس از سوی نیروهای امنیتی برای انتقال این نیروها و همچنین معترضان بازداشت‌شده منتشر شده است.

در دیگر شهرها نیز، دانشجویان دانشگاه‌ صنعتی اصفهان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه زنجان، جزو دانشجویانی هستند که روز شنبه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

مردم در کرج مقابل دانشگاه آزاد تجمع برگزار کردند و همچنین تجمعی اعتراضی در دانشگاه خوارزمی واحد کرج برگزار شد.

این در حالی است که تجمع‌های مردمی نیز در خارج از فضای دانشگاهی در برخی شهرهای ایران از جمله شیراز و گوهردشت برگزار شده است.

 

منبع: رادیو فردا

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.