نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏پنجشنبه‏، 2022‏/10‏/06

 

 

 

 

بی‌خبری از وضعیت آتفه چهارمحالیان

دو روز پس از بازداشت به دست نیروهای امنیتی

آتفه چهارمحالیان (چپ) و مونا برزویی (راست)

 

در ادامه موج بازداشت‌ها در ایران، آتفه‌ چهارمحالیان، شاعر و عضو سابق هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، نیز روز ۱۱ مهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

کانون نویسندگان ایران با اعلام این خبر نوشت که هنوز از نهاد بازداشت‌کننده و محل بازداشت این شاعر خبری در دست نیست.

در اطلاعیه کانون نویسندگان آمده است بازداشت خانم چهارمحالیان در حالی صورت می‌گیرد «که در روزهای اخیر، حکومت بر ابعاد کشتار و سرکوب افسارگسیختهٔ خود افزوده است».

مونا برزویی شاعر دیگری است که در جریان اعتراضات سراسری اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و هنوز خبری از او در دست نیست.

در ادامهٔ این اطلاعیه آمده است مأموران جمهوری اسلامی «در سیستان و بلوچستان بسیاری را به خاک و خون کشیده‌اند، به دانشگاه‌ها حمله کرده‌اند تا به‌گفتهٔ خودشان دانشجویان را رنده کنند. به خانهٔ نویسندگان، هنرمندان و فعالان مدنی هجوم برده‌اند و بسیاری را ربوده‌اند».

هجده روز از اعتراضاتی که از ۲۶ شهریور در پی کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس «امنیت اخلاقی» می‌گذرد و در این فاصله هزاران نفر از معترضان و همچنین شمار‌ بسیاری از فعالان اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و هنری بازداشت شده‌اند، اما هنوز هیچ آماری از شمار بازداشتی‌ها منتشر نشده است.

کانون نویسندگان در پایان اطلاعیه خود آورده است: «مسئوليت هر گزندی به جان و سلامت آتفه چهارمحالیان و سایر بازداشت‌شدگان بر عهده‌ٔ حاکمیت است و همهٔ آنان باید فوراً و بدون قید و شرط آزاد شوند.»

 

منبع: رادیو فردا

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.