نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏سه شنبه‏، 2022‏/10‏/11

 

 

 

 

اعتصاب کارگران پتروشیمی

از عسلویه تا آبادان و کنگان در حال گسترش است

همزمان با گزارش‌‌ها درباره اعتصاب کارگران سایت ۱ و ۲ پتروشیمی بوشهر، همچنین هنگام و دماوند در عسلویه، گزارش‌هایی نیز مبنی بر آغاز اعتصاب نیروهای پتروپالایش کنگان و فاز دوم پالایشگاه آبادان منتشر شده است.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، روز دوشنبه ۱۸ مهر ماه، در اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: زمان آن رسیده تا بطور گسترده‌ای دست به اعتراض  زده و خود را آماده اعتصابات سراسری و کمرشکن نماییم؛ این اعتصاب‌ها در حمایت از اعتراضات گسترده مردم صورت می‌گیرد.

بر اساس اعلام شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، این اعتراضات برابر فراخوان‌های قبلی طی دو روز گذشته و در حمایت از اعتراضات گسترده مردم صورت گرفت.

این شورا پیش از این در اطلاعیه خود هشدار داده بود که «کارگران آگاه و جسور نفت در قبال سرکوب و کشتار مردم ساکت و منفعل نخواهد بود و همگام و همصدا با مردم دست به اعتراض خواهند زد».

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، در اطلاعیه اخیر خود، خطاب به تمامی همکاران، اعم از «پیمانی، قراردادی، رسمی در تمامی پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی، در همه پالایشگاهها و پتروشیمی ها، در سکوهای نفتی و همینطور همکاران حفاری» یادآور شده است:  اکنون زمان آن رسیده تا بطور گسترده ای دست به اعتراض زده و خود را آماده اعتصابات سراسری و کمرشکن نماییم.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده و ویدئوهای بازنشر شده در شبکه‌های اجتماعی، کارگران اعتصابی شعارهایی از جمله مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند.

برخی از گزارش‌ها از اعتصاب دست‌کم یک هزار کارگر در سایت ۲ پتروشیمی‌های بوشهر، هنگام و دماوند در عسلویه خبر می‌دهند

 

 

منبع: رادیو فرانسه

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.