نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏چهار شنبه‏، 2022‏/10‏/12

 

 

 

مهر ۱۹, ۱۴۰۱

بازداشت دانش‌آموزان در ایران تایید شد؛

وزیر آموزش‌وپرورش آمار نداد

در روزهای اخیر عکس‌های بسیاری از دختران دانش‌آموز در حالی که مقنعه‌های خود را برداشته‌اند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بازداشت شماری از دانش‌آموزان معترض را تایید کرد اما گفت که نمی‌تواند «آمار دقیقی» از تعداد آن‌ها ارائه کند.

یوسف نوری روز سه‌شنبه ۱۹ مهر در پاسخ به پرسش روزنامه «شرق» درباره تعداد دانش آموزان بازداشت‌شده در جریان اعتراضات اخیر، گفت: «تعدادشان زیاد نیست و این‌قدری نیستند. نمی‌توانم آمار دقیقی از تعدادشان بدهم».

او افزود که شماری از این دانش‌آموزان برای این‌که به «شخصیت‌های ضداجتماعی» تبدیل نشوند، در مرحله «تربیت و اصلاح» قرار دارند.

به ادعای وزیر آموزش و پروش ایران، «دانش‌آموزی در زندان نداریم» و در «مرکز روان‌شناسی هستند و دوستان کارشناس کارشان را انجام می‌دهند تا بعد از اصلاح به محیط مدرسه برگردند».

او توضیح بیشتری درباره این مراکزِ به گفته وی «روان‌شناسی» ارائه نکرد.

پس از مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، علاوه بر دانشجویان، بخش وسیعی از دانش‌آموزان، به‌ویژه دختران دانش‌آموز، در نقاط مختلف ایران به جمع معترضان پیوستند و با برداشتن حجاب، علیه حکومت و مقام‌های جمهوری اسلامی شعار دادند.

گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که در جریان یورش نیروهای پلیس و لباس شخصی به برخی مدارس، شماری از دانش‌آموزان بازداشت شدند.

ویدئوهایی نیز از ضرب‌وجرح برخی معترضان نوجوان از سوی نیروهای امنیتی در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.

برخی از افراد کشته‌شده در جریان اعتراضات نیز کودک و زیر ۱۸ سال بودند.

با استفاده از گزارش‌ روزنامه شرق و رادیو فردا/ب.ب/ک.ر

منبع: رادیو فردا

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.