نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏پنجشنبه‏، 2022‏/10‏/13

 

 

 

 

آخرین تصاویر از اعتراضات سراسری چهارشنبه ۲۰ مهر

-  پاسخ محکم مردم به فراخوان‌ها؛ خیزش سراسری گسترده شبانه در شهرهای ایران

-  اعتراض‌های گسترده تا ساعات پایانی شب و حتی بامداد پنجشنبه ادامه پیدا کرد

ایندیپندنت فارسی - تجمع‌های گسترده در ایران به‌رغم حضور سنگین نیروهای امنیتی در خیابان‌ها و اختلال عمده در اینترنت کشور روز چهارشنبه ۲۰ مهر ادامه یافت و معترضان شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «توپ، تانک، فشفشه/ آخوند باید گم بشه» سر دادند.

بیست‌وششمین روز خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی که با ادامه اعتصاب‌ بازاریان در شهرهای کردستان و پیوستن برخی از دیگر شهرهای ایران به این اعتصاب عمومی و همچنین سومین روز اعتصاب کارگران پیمانی صنعت نفت آغاز شده بود، در بعدازظهر و غروب آغاز اعتراض‌‌های پراکنده گروه‌های مختلفی از مردم شهرهای گوناگون کشور را به‌همراه داشت که تا ساعات پایانی شب و حتی بامداد پنجشنبه ادامه پیدا کرد و به اعتراضات گسترده شبانه در سراسر ایران تبدیل شد.

***

***

اعتراضات به جمهوری اسلامی در محله نازی‌آباد تهران تا پاسی از شامگاه چهارشنبه ۲۰ مهر ادامه دارد

***

تجمع ها و اعتراضات از صبح روز چهارشنبه از دانشگاه‌ها شروع شد و تا پاسی از شب ادامه داشت. همچنین گزارش‌ها از ایران حاکی از اعتصاب کسبه و مغازه‌داران در چند شهر استان کردستان است و اعتصاب‌هایی هم در استانهای آذربایجان غربی و کرمانشاه در جریان است.

از جمله تظاهرات بزرگی در ایلام با شعار «می جنگیم، می‌میریم، ایران را پس می‌گیریم» و «مرگ بر دیکتاتور» گزارش شد.

در ویدئویی از رشت دیده می‌شود که مردم برای رها کردن یک زن معترض وارد عمل شدند. در این دور از اعتراضات در ایران بارها صحنه کمک شهروندان به یکدیگر در مقابل سرکوب نیروهای امنیتی منتشر شده است.

***

ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال حاکی از تجمع معترضان در خیابان‌های مهاباد است. معترضان مهابادی شامگاه چهارشنبه شعارهایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند

***

نازی‌آباد تهران با شعار «مرگ بر دیکتاتور»

***

دم سقز، دیار ژینا همچنان در خیابان هستند

***

***

ویدئوی ارسالی شما از اعتراضات ۲۰ مهر در خیابان ستارخان تهران

***

***

فرار ماموران از دست مردم

***

***

مردم بندرعباس در شامگاه چهارشنبه ۲۰ مهرماه، در خیابان تجمع کرده و شعارهایی چون «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» و «زن زندگی آزادی» سر دادندمردم بندرعباس در شامگاه چهارشنبه ۲۰ مهرماه، در خیابان تجمع کرده و شعارهایی چون «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» و «زن زندگی آزادی» سر دادند

***

حضور زنان بدون روسری در اعتراضات فردیس با شعار «ایرانی با غیرت حمایت حمایت»

***

یدئوهای دریافتی رادیو فردا از ایران نشان می‌دهد که معترضان چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱، در مناطق مختلف #تهران تجمع کرده‌اند. در یکی از ویدئوها ماموران نیروی انتظامی به معترضان شلیک مستقیم می‌کند. اعتراض‌های سراسری بعد از کشته شدن #مهسا_امینی در ایران امروز وارد بیست و هفتمین روز خود شد. (ورق بزنید)

***

***

روز چهارشنبه ٢٠ مهر گروهی از وکلای دادگستری در تهران با برگزاری تجمعی در مقابل کانون وکلای مرکز شعارهایی در حمایت از معترضان سر دادند

***

ویدیویی که امروز بیستم مهر ماه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده شعله‌های آتش را در بلوار کاشانی تهران نشان می‌دهد.

***

***

در ساعات گذشته رادیو‌فردا ویدئوهایی را دریافت کرده که نشان می‌دهد معترضان در فردیس و گوهردشت #کرج، چهارشنبه ۲۰ مهرماه، تجمع کرده و راننده‌ها به نشانه اعتراض بوق ممتد می‌زنند. (ورق بزنید)

***

ویدئویی که به دست رادیو‌فردا رسیده نشان می‌دهد که #دانشجویان دانشگاه تهران و الزهرا چهارشنبه ۲۰ مهرماه، ۱۴۰۱، تجمع کرده و شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «ما تماشاگر نمی‌خواهیم به ما کمک کنید» سر می‌دهند. (ورق بزنید)

***

 

منبع: گویانیوز

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.