نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏چهار شنبه‏، 2022‏/10‏/19

 

 

۱۸/مهر/۱۴۰۱

رادیو فردا

اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه؛

استقبال از الناز رکابی در فرودگاه تهران

عکس آرشیو

گزارش‌ها حاکی است که روز سه‌شنبه شماری از کارگران شرکت توسعه نیشکر هفت‌تپه در پی فراخوانی از پیش اعلام‌شده در محوطه این شرکت دست به تجمع و اعتصاب زدند.

اسماعیل بخشی، فعال کارگری، در حساب کاربری خود در در توییتر نوشته است: «امروز کارگران هفت تپه آمدند تا شرافت را معنی کنند. اگر مدیریت شرکت بجای هفت میلیون ۷۰ میلیون (پول خریدن کارگران) به حساب‌شان واریز می‌کرد باز هم این مردان شریف اعتصاب می‌کردند

گزارش‌ها حاکی است که مدیریت این شرکت ۷ میلیون تومان به حساب کارگران واریز کردند تا شاید بتوانند مانع اعتصاب آنها شوند. اما آنها روز سه شنبه دست از کار کشیدند.

در همین زمینه، کانال تلگرامی «شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت» از اعتصاب رانندگان تانکرهای حمل سوخت در بخش پالایشگاه آبادان خبر داده است.

در این گزارش آمده است:«این تانکرها که متعلق به بخش خصوصی و بخش پالایشگاهی هستند امروز مقابل گیت ۱۸ پالایشگاه آبادان (ایستگاه ۵ کوی قدس) با خودداری از دریافت بارنامه برای بارگیری بنزین یورو ۴ به مقصد جایگاه‌های سوخت کلانشهرهای کشور از ورود به پالایشگاه خودداری کرده و با خاموش کردن ماشین های خود در میدان گیت ۱۸ پالایشگاه راه ورودی را مسدود کرده اند

·                     

۰۶:۰۸

همایون شجریان، خواننده ایرانی، اعلام کرد مجموعه کنسرت‌های اروپایی خود را به دلایل شخصی و ناشی از «احوال ناخوشی» که این روزها «گلویش» را می‌فشارد، لغو کرده است.

او در حساب اینستاگرام خود نوشت : «هر‌چند موانع برای سفر و برگزاری کنسرت‌ها برداشته شد، برای احوالات ناخوش این روزهایمان، تصمیم به لغو برنامه‌ها گرفتم

.

·                                 

۰۵:۴۴

تصاویری از حضور شماری از شهروندان برای استقبال از الناز رکابی در فرودگاه تهران منتشر شده است. هواپیمای حامل تیم ملی سنگ‌نوردی زنان ایران بامداد چهارشنبه وارد تهران شد. حضور بدون «حجاب» الناز رکابی در مسابقات کره جنوبی نگرانی‌هایی نسبت به «برخورد قهری» با وی در پی داشته است.

شماری از شهروندان در خارج از ترمینال فرودگاه تهران شعار «الناز قهرمان» سر دادند.

مسافران در داخل ترمینال فرودگاه نیز به تشویق الناز رکابی پرداختند.

تیم استقبال که تا ساعت ۴:۳۰ صبح ایستاد و ترکوند.😍🏼(متاسفانه #الناز_رکابی رو با ماشین از قسمت cip بردن و باید منتظر خبر ازش باشیم..)#مهسا_امینی pic.twitter.com/oaZ5mduxXB

Shaziasm (@shazi_asmOctober 19, 2022

 

منبع: رادیو فردا

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.