نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏دوشنبه‏، 2022‏/10‏/24

 

 

 

اعتراضات در ایران؛

ادامه شعارهای شبانه:

«سیدعلی آبان اومده، ماه انتقام اومده»

دیکتاتور به آبان سلام کن

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تظاهرات ایرانیان در برلین را «تجمع مزدوران غرب برای تجزیه ایران» خواند و گفت: «غربی‌ها تمام زورشان را زدند تمام ایرانیان خارج از کشور را علیه کشورشان بسیج کنند که با شکست مواجه شدند».

محمود عباس‌زاده مشکینی در مصابحه با خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه، همچنین گفت «اگر این افراد دلسوز مردم ایران بودند اعتراض خود را علیه تحریم‌های ظالمانه فریاد می‌زدند».

در پی فراخوان حامد اسماعیلیون، بیش از هشتاد هزار ایرانی مقیم اروپا در تظاهرات روز شنبه در برلین شرکت کردند و علیه جمهوری اسلامی و علی خامنه‌ای شعار دادند.

·                    

۱۱:۵۹

شرکت توسعه انرژی اتمی ایران چگونه هک شد

پس از آن‌که گروه بلک ریوارد (پاداش سیاه) سرور پست الکترونیک شرکت توسعه انرژی اتمی ایران را هک و ۵۰ گیگابایت از اسناد این شرکت را منتشر کرد، شماری از مهندسان کامپیوتر در توئیتر اعلام کردند که این هک نتیجه «فساد مالی در حکومت ایران» است.

این متخصصان نرم‌افزار در توضیح ادعای خود نوشتند که نرم‌افزار ایرانی‌ای که برای مکاتبات در پرس‌تی‌وی و سازمان انرژی اتمی استفاده شده «اسمش پستخانه است که کپی از کد یک نرم‌افزار اوپن‌سورس به اسم Zimbra است».

به‌نوشته این کاربران، نرم‌افزار اصلی یک مشکل امنیتی داشته است که حدود یک ماه پیش نیز اعلام شد، اما مدیران فنی این نرم‌افزار در شرکت توسعه انرژی اتمی از آن غفلت کرده‌اند و گروه هکری بلک ریوارد از این طریق به آن نفوذ کرده‌اند.

 

بیشتر در این باره:

سازمان انرژی اتمی ایران هک شدن سایت شرکت تابعه خود را تأیید کرد

 

·                    

۱۰:۵۵

دیروز ویدئویی منتشر شد از فرستاده‌شدن شعارنوشته‌ای با بادکنک به آسمان که در آن شروع ماه آبان را به «دیکتاتور» یادآوری می‌کرد. محل دقیق این اقدام اعتراضی مشخص نیست. در جریان سرکوب اعتراضات آبان ۱۳۹۸، به‌گزارش رویترز، حدود ۱۵۰۰ نفر بر اثر شلیک مأموران جمهوری اسلامی کشته شدند.

·                    

۱۰:۴۵

یک شهروند اهوازی دیروز ویدئویی را از چندین خودرو متعلق به یگان ویژه منتشر کرد با این توضیح: «یکشنبه، یک آبان، اهواز، چند تا ماشین از لوازم سرکوب مردم، چند تا هم پشت سرمون‌اند

·                    

۱۰:۲۱

استمداد مادر و دختر فاطمه سپهری از مردم

مادرِ فاطمه سپهری، فعال مدنی اهل مشهد که از ۳۰ شهریور بازداشت و به سلول انفرادی منتقل شده، با انتشار یک ویدئو و خطاب قراردادن علی خامنه‌ای با عبارت «سلام فرمانده» می‌گوید: «ایهاالناس، این فرمانده با ما چه می‌کند.» مادر فاطمه سپهری در این ویدئو همچنین اعلام می‌کند که ۳۳ روز است از وضعیت دختر خود بی‌اطلاع است.

هم‌زمان، دختر فاطمه سپهری نیز با انتشار ویدئویی مادرش را «کابوس علی خامنه‌ای» توصیف می‌کند و می‌گوید در ۳۳ روز گذشته جز یک تماس تلفنی کوتاه هیچ خبری از مادرش ندارند و مراجعات مکرر آن‌ها برای پیگیری وضعیت مادرش بی‌نتیجه بوده است.

دختر فاطمه سپهری همچنین با بیان این‌که «خامنه‌ای برای حفظ تاج‌وتختش مشغول کشتن کودکان و نوجوانان ایران است»، خطاب به مردم داخل و خارج از کشور می‌گوید: «پیش از آن‌که خامنه‌ای فریاد آزادیخواهی یکی دیگر از مخالفانش را برای همیشه خاموش کند، به فریاد مادرم برسید

·                    

۱۰:۰۷

پیام فرزند یکی از فرماندهان کشته‌شده جنگ ایران و عراق

فرزند حسین مالمیر، فرمانده گردان سلمان لشکر ۴۲ قدر اراک که در جنگ ایران عراق کشته شد، با انتشار ویدئویی خطاب به مقامات جمهوری اسلامی، ضمن اشاره به ضرب و جرح و قتل معترضان در خیابان توسط مأموران امنیتی و تعرض به زنان معترض اعلام کرد: «از اسم شهدا سوءاستفاده نکنید. ما از شما نیستیم،ما با شما نیستیم

·                    

۰۵:۰۷

شعارهای شبانه شهروندان ایرانی علیه حکومت جمهوری اسلامی شامگاه یکشنبه اول آبان ادامه یافت.

ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد ساکنان مناطق مختلف تهران در این شب بار دیگر اعتراض خود را به حکومت ایران با شعارهای شبانه نشان دادند. شهرک اکباتان، شهر زیبا، شهران و سعادت آباد از جمله این مناطق پایتخت هستند که ساکنان آن شعارهایی همچون «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

ساکنان باغستان کرج نیز با شعارهای «بسیجی آبان اومده، ماه انتقام اومده»، «سیدعلی آبان اومده، ماه انتقام اومده» اعتراض خود را به جمهوری اسلامی نشان دادند، شعارهایی که اشاره به اعتراضات خونین آبان سال ۱۳۹۸ دارد.

در شهر جنوبی دزفول رانندگان با به صدا درآوردن بوق‌های اعتراضی نارضایتی خود را از شرایط حاکم بر ایران نشان دادند و در آبادان، دانشجویان دختر دانشگاه خوارزمی در خوابگاه دانشگاه شعار «اوین شده دانشگاه، ایران شده بازداشتگاه» سر دادند.

·                    

۰۴:۲۴

اعتراض بیش از ۶۰۰ نویسنده و هنرمند به تهدید و بازداشت اهالی قلم و هنر

بیش از ۶۰۰ نویسنده، هنرمند و کنشگر مدنی روز یکشنبه اول آبان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به بازداشت گسترده اهالی قلم و هنر در ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی «بی‌قید و شرط و فوری» آنها شدند.

این بیانیه می‌گوید «فهرست نگران‌کننده و روبه‌افزایشی از اعضای جامعه‌ی ادبی و اهل قلم» وجود دارد که در نقاط مختلف کشور به طور «ضربتی» بازداشت می‌شوند و به‌سختی می‌توان خبر موثقی از حال و وضع و سلامتشان به‌دست آورد.

بیانیه یادشده اسم ۴۷ نفر از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان را فهرست کرده که از آغاز و پیش از اعتراضات کنونی در ایران به بازداشت نیروهای امنیتی درآمده‌ یا توسط آنها تهدید شده‌اند از جمله مجتبی میرطهماسب (مستندساز)، مژگان اینانلو (عکاس)، یلدا معیری (عکس)، آتفه چهارمحالیان (شاعر)، ماندانا صادقی، الهه محمدی و نیلوفر حامدی (روزنامه‌نگار).

امضاکنندگان بیانیه تاکید کرده‌اند «از صدر تا ذیل حاکمیت» دیگر چیزی نمی‌بینند و نمی‌یابند که بخواهند با آن گفت‌وگو کنند. بنابراین، اول از همه خطاب به مردم ایران که این روزها شمایل آزادی جهانی شده‌اند و سپس به هم‌صنف‌های خود در هر جای جهان اعلام می‌کنند که «جان یاران در بند خود را در هر شهر و استانی که گرفتار آمده‌اند در خطر جدی می‌بینند».

این بیانیه در نهایت می‌گوید که «ضمن خواستاریِ آزادی بی‌قیدوشرط و فوری همه‌ی هم‌قلمان، حکومت را در هر اتفاقی که برای هریک از اعضای جامعه‌ی ادبی رخ دهد، مستقیماً مسئول خواهیم دانست

·                    

۰۳:۴۸

بازداشت آرش رمضانی، نویسنده، در مشهد

نزدیکان آرش رمضانی، داستان‌نویس و مدیر کافه‌کتاب «آنجا» در شهر مشهد از بازداشت او توسط نیروهای امنیتی خبر داده‌اند.

خبرگزاری هرانا نیز در گزارشی نوشت که نیروهای امنیتی روز یکشنبه اول آبان آقای رمضانی را بازداشت و او را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

این گزارش به نقل از یک منبع مطلع می‌گوید که بازداشت آرش رمضانی در محل کار او، واقع در وکیل‌آباد مشهد صورت گرفته است.

هنوز دلیل بازداشت و اتهامات این نویسنده مشخص نیست. نیروهای امنیتی ایران از آغاز اعتراضات کنونی در سراسر کشور صدها نویسنده، هنرمند، روزنامه‌نگار، وکیل، فعال دانشجویی و مدنی را بازداشت کرده‌اند.

·                    

۰۳:۰۰

با بالا گرفتن انتقادات از توییت راب مالی، نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ایران، این دیپلمات ارشد آمریکایی به رادیو فردا گفت که تنها این معترضان ایرانی هستند که می‌توانند سخن‌گوی خود باشند و نه هیچ شخصی در دولت آمریکا.

آقای مالی روز شنبه به دنبال تظاهرات ده‌ها هزار نفر از ایرانیان در برلین و دیگر نقاط جهان از جمله واشینگتن، علیه حکومت جمهوری اسلامی در توییتی نوشت که تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم ایران «برای درخواست رعایت و احترام به کرامت انسانی و حقوق بشر از سوی حکومت‌شان» ادامه دارد.

توییت آقای مالی اما در شبکه‌های اجتماعی این‌گونه تفسیر شد که او خواسته مردم را تغییر رفتار حکومت ایران می‌داند و نه تغییر خود حکومت.

این مقام آمریکایی در پاسخ به انتقادات از توییت خود به رادیو فردا گفت: «نه من و نه دولت آمریکا نمی‌توانیم ادعای سخن‌گویی معترضان را داشته باشیم. تنها خود آن‌ها هستند که می‌توانند چنین کنند و من هرگز قصد ندارم که چیزی غیر از این بگویم

 

منبع: رادیو فردا

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.