نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏چهار شنبه‏، 2022‏/11‏/02

 

 

 

 

تداوم تظاهرات شبانه؛

بررسی سرکوب خشن معترضان در شورای امنیت سازمان ملل



·                                

۱۰:۲۷

تدارک ایران برای حمله به خاک عربستان سعودی

سه مقام آمریکایی سه‌شنبه ۱۰ آبان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند، عربستان سعودی اطلاعاتی را در اختیار مقامات آمریکایی گذاشته است که نشان می‌دهد ایران احتمالا برای حمله‌ای قریب الوقوع به خاک عربستان آماده می‌شود.

یکی از این مقام‌های آمریکا به این خبرگزاری گفته است، اطلاعات از احتمال این حمله در آینده نزدیک یا ۴۸ ساعت آینده حکایت دارد.

 

آسوشیتدپرس از «تدارک ایران برای حمله احتمالی به عربستان در آینده نزدیک» خبر داد

 

·                                

۰۹:۱۵

سرکوب خشن اعتراضات ایران در شورای امنیت مطرح می‌شود

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد از آمادگی نمایندگی کشورش در این سازمان برای مطرح کردن موضوع سرکوب خشنونت‌بار اعتراضات درایران با اعضای شورای امنیت در روز چهارشنبه خبر داده است.

لیندا توماس گرینفیلد در توییتی نوشته است:‌«ما نمی‌توانیم در حالی که مقامات ایرانی با خشونت به تظاهرکنندگان مسالمت‌جو حمله می‌کنند، سکوت کنیم. فردا نمایندگی آمریکا و آلبانی در سازمان ملل، سایر کشورهای عضو، و رهبران جامعه مدنی گرد هم می آیند تا سرکوب وحشیانه توسط دولت ایران را محکوم کنند و معترضان شجاع را در کانون توجه قرار دهند

امروز نشستی به دعوت آمریکا و آلبانی در شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی سرکوب اعتراضات در ایران برگزاری می‌شود که همه اعضای سازمان ملل می‌توانند در آن شرکت کنند.

در این نشست قرار است که شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، و نازنین بنیادی، بازیگر و فعال مدنی، درباره اعتراضات ایران توضیحاتی ارائه کنند.

این در حالی است که امیرسعید ایروانی، سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل، در نامه‌ای به همه سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو و ناظر این سازمان، از آنان خواست در نشستی که به ابتکار آمریکا در این سازمان درباره اعتراضات ایران تدارک دیده شده، شرکت نکنند.

·                                

۰۳:۵۴

برادر فرشته احمدی اظهارات رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی درباره به قتل رسیدن خواهرش در منزل را رد کرده و گفته است، فرشته احمدی با گلوله ماموران امنیتی در جریان اعتراضات مهاباد کشته شده است.

. برادر فرشته احمدی می‌گوید: «خواهر من با تیراندازی ماموران جمهوری اسلامی و در جریان اعترضات شهر مهاباد به شهادت رسیده است».

·                                

۰۱:۰۲

هر روز ویدئوهای مختلفی از اعتراض برخی جوانان و نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، که در آن‌ها جوانان در شهرهای ایران عمامه‌ها را بر زمین می‌زنند.

·                                

۰۱:۰۱

·                                

۰۰:۱۸

شبکه حقوق بشر کردستان، ویدئوی تیراندازی از نزدیک ماموران مسلح به یک شهروند اهل بانه را منتشر کرد.

این شهروند ۴۰ ساله، مطلب سعیدپیرو معرفی شده است که روز پنجم آبان کشته شد.

بر اساس این گزارش، دوربین‌های مداربسته منازل مسکونی منطقه‌ای که سعیدپیرو در آنجا کشته شد، این تصاویر را ضبط کرده است.

در این ویدئو، لحظه شلیک از نزدیک به این شهروند اهل بانه، قابل مشاهده است.

·                                

۲۳:۵۰ ۱۰.۸.۱۴۰۱

·                                

۲۳:۳۳ ۱۰.۸.۱۴۰۱

·                                

۲۳:۳۲ ۱۰.۸.۱۴۰۱

خشونت گروهی پلیس علیه یک معترض در نازی‌آباد؛ فراجا وعده رسیدگی داد

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی در پی انتشار ویدئویی از ضرب‌وشتم یکی از معترضان در نازی‌آباد تهران توسط ماموران پلیس، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «دستور ویژه‌ای» برای بررسی ماجرا صادر شده است.

در این اطلاعیه آمده که «بلافاصله دستور ویژه‌ای برای بررسی دقیق زمان و مکان وقوع و شناسایی متخلفین در صحنه صادر شده است».

نیروی انتظامی در ادامه گفته که پلیس «به هیچ عنوان رفتار خشن و غیرمتعارف را تأیید نمی‌کند و مطمئناً با عوامل متخلف برابر ضوابط برخورد قانونی خواهد شد».

این اطلاعیه در شرایطی صادر شده که در هفته‌های گذشته نیز ویدئوهای دیگری از ضرب‌وجرح بی‌رحمانه معترضان از سوی نیروهای پلیس و لباس شخصی منتشر شده بود.

با این حال پلیس ایران هرگز زیر بار مسئولیت اعمال و رفتار نیروهای خود در قبال معترضان نرفته و «پلیس‌نماها» را افرادی معرفی کرده که در پوشش پلیس، به مردم آزار رسانده و وجهه پلیس را خراب می‌کنند. این در حالی است که هیچ اقدامی هم برای بازداشت این افراد انجام نمی‌دهد.

در پی انتشار ویدئوی جدید، وب‌سایت «امتداد» از ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، پرسیده که آیا او «جرات» می‌کند این ویدئو را به همسر و فرزندانش نشان دهد؟

در این یادداشت که با عنوان «پس رئیسی کجاست؟/نازی آباد هم کار دشمن بود؟»، آمده است: «کجای قانون حتی مجازات آشوب، زجر و شکنجه دسته‌جمعی است؟ آشوب کرده؟ فحش داده؟ آتش زده؟ چوب زده؟ مجازاتش چیست؟ خب طبق مر قانون رفتار کنید».

این وب‌سایت با اشاره به مسئولیت قانونی ابراهیم رئیسی در پاسداری از قانون اساسی، اضافه کرده که «آقای رئیسی کجاست؟ مگر سوگند نخورده که پاسدار قانون باشد؟ این فیلم را جرات می‌کند به زن و فرزندانش نشان دهد؟»

 

منبع: رادیو فردا

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.