نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏شنبه‏، 2022‏/11‏/05

 

 

 

 

تظاهرات شبانه در مناطقی از تهران و شش شهر

در آغاز هشتمین هفته اعتراضات سراسری

به گزارش «وحیدآنلاین» و به نقل خانواده بهنام لایق‌پور از معترضان کشته‌شده در اعتراضات سراسری در رشت، موتورسواران موسوم به «لباس‌شخصی» سنگ مزار او را شکسته‌اند. بنا بر این گزارش خانواده آقای لایق‌پور برای برداشتن بنرهای یادبود او نیز تحت فشار قرار گرفته‌اند.

بهنام لایق‌پور، ۳۷ ساله شامگاه چهارشنبه ۳۰شهریور به ضرب گلوله ماموران امنیتی جان باخت. جسد او چند روز پس از کشته شدن با این شرط به خانواده‌اش تحویل داده شد که اعلام کنند او به دلیل سکته قلبی یا تصادف جان خود را از دست داده است.

·                                

۱۱:۴۱

در ویدیویی که از مادر محمدحسن ترکمان در مراسم چهلم پسرش منتشر شده است، او فریاد می‌زند که خانواده‌اش را تحت فشار قرار داده‌اند که اعلام کنند، پسرشان بر اثر تصادف کشته شده است.

محمدحسن ترکمان، دانشجوی ۲۶ ساله اهل اصفهان بود. بر اساس گزارش‌ها او روز ۳۰ شهریور در پی تیراندازی نیروهای امنیتی در بابل که دانشگاه محل تحصیلش واقع شده بود، کشته شد. پدر او که از رزمندگان و اسرای جنگ ایران و عراق بود در پی شنیدن خبر کشته شدن پسرش سکته کرد. در جواز دفن محمدحسن ترکمان، علت مرگ او اصابت جسم فلزی پرتابه‌ای مدور (گلوله) ذکر شده ‌است.

·                                

۱۱:۰۷

رعنا منصور، خواننده ایران-آمریکایی در فینال برنامه تلویزیونی «صدای آلمان» برگردان انگلیسی ترانه «برای» شروین حاجی‌پور را اجرا کرد. اجرای او با استقبال و همراهی قابل توجه داوران این برنامه و حاضران در سالن همراه شد.

·                                

۱۰:۴۲

مردم در لاهیجان شامگاه جمعه، ۱۳ آبان محل کشته شدن عرفانی زمانی را با گل نشانه‌گذاری و تزیین کردند. آقای زمانی از معترضان کشته‌شده در لاهیجان بود که نحوه کشته شدن او بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت. به گفته شاهدان، ماموران حکومتی پس از شلیک به او و زخمی شدنش، به سایر معترضانی که قصد کمک داشتند اجازه نزدیک شدن به او را ندادند و آن قدر بالای سرش ایستادند که جان باخت.

عکس منتشرشده در توییت زیر مربوط به ایستادن ماموران بر سر عرفانی زمانی پس از مجروح شدن و خودداری آن‌ها از کمک سایر معترضان به او است.

·                                

۰۸:۰۸

علیرضا قندچی: پس از ربودنم، ماموران با گوشی موبایلم علیه انجمن جانباختگان هواپیمای اوکراینی توییت زدند

علیرضا قندچی، از خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی با انتشار ویدیویی گفته است که روز سه‌شنبه گذشته نیروهای لباس شخصی ضمن بازداشت چند ساعته، گوشی او را با خود برده و از طریق صفحه توییترش اقدام به انتشار مطالبی علیه حامد اسماعیلیون و انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس-۷۵۲ کرده‌اند.

فائزه فلسفی همسر و درسا و پارسا قندچی فرزندان علیرضا قندچی از کشته‌شدگان سرنگونی هواپیمای اوکراین اینترنشنال با موشک‌های سپاه پاسداران بوده‌اند.

علیرضا قندچی در ویدیویی که ساعت ۶ عصر جمعه ۱۳ آبان ماه ضبط و در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت که روز سه‌شنبه دهم آبان هنگامی که بر مزار همسر و فرزندانش حاضر شده بود به دست نیروی لباس شخصی بازداشت شده و او را سوار یک خودروی پراید کرده‌اند.

او گفت که نیروهای لباس شخصی گوشی تلفن همراهش را گرفته و چون رمز این گوشی بر اساس نرم افزار تشخیص چهره بوده، آنها گوشی باز کرده و به صفحه توییتر و دیگر حساب‌هایش در شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کرده‌اند.

به گفته قندچی، این نیروها سپس او را آزاد کرده‌اند اما با استفاده از گوشی توقیف شده‌اش اقدام به انتشار مطالبی برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان اعضای انجمن خانواده‌های جانباحتگان پرواز پی‌اس-۷۵۲ کرده‌اند.

علیرضا قندچی همه مطالب منتشر شده در صفحه توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی خود بعد از بازداشت روز جمعه تا هنگام پس گرفتن صفحه توییتر خود را رد کرد و گفت که در حال حاضر اتحاد همه مردم از جمله اعضای انجمن جانباختگان پرواز پی‌اس-۷۵۲ برای «آزادی» ایران ضروری است.

·                                

۰۷:۲۴

تظاهرات شبانه در مناطقی از تهران و شش شهر در آغاز هشتمین هفته اعتراضات سراسری

مناطقی از شهر تهران از جمله محله جوادیه و شهرک اکباتان و همچنین شهرهای سنندج، کرمان، لاهیجان، اهواز، بندر لنگه و بوشهر جمعه شب در همزمان با آغاز هشتمین هفته اعتراضات سراسری مردم ایران شاهد تظاهرات مردمی بود.

در شهر تهران جمعه شب محله جوادیه، شهرک اکباتان، تهرانپارس، بلوار فردوس و مناطقی از پونک شاهد اعتراضات مردمی بود.

در تهران، محله جوادیه تهران شامگاه جمعه ۱۳ آبان ماه شاهد تظاهرات مردمی بود. معترضا با بستن خیابان بیست متری جوادیه و شماری از خیابان‌های اطراف آن شعارهایی علیه علی خامنه‌ای، «بیت رهبری»، سپاه پاسداران و بسیج سردادند.

مردم در شهرک اکباتان هم جمعه شب با تجمع اعتراضی، اقدام به سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی کردند. «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مهسای ما، نیکای ما، ندای آزادی ما»، « جونمون دستمونه، ظلم و ستم بسمونه» و «این نهضت آبانه، دیکتاتوری تمامه» از جمله شعارهای اعتراضات جمعه شب در اکباتان بود.

در شهر سنندج نیز شامگاه جمعه مردم معترض در چند منطقه از جمله کمربندی آبیدر، کمربندی ۲۵، بلوار حسینی و خیابان گلشن صحنه تظاهرات مردمی بود. مردم معترض سنندج با روشن کردن آتش برخی از خیابان‌های این مناطق را بستند و تا پاسی از شب از مناطق مختلف این شهر صدای تیراندازی نیروهای امنیتی به گوش می‌رسید.

شهر کرمان نیز جمعه شب شاهد اعتراض‌های مردمی پراکنده بود و معترضان یک بیلبورد حاوی تبلیغات حکومتی را به آتش کشیدند.

مردم در لاهیجان، جمعه شب محل کشته شدن عرفان زمانی را گلباران کردند. عرفان زمانی، جوان معترضی است که پنج‌شنبه شب در جریان تظاهرات مردمی لاهیجان با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.

در اهواز نیز جمعی از مردم جمعه شب در بلوار ساحلی محدوده خیابان سیزدهم تجمع کرده و به سر دادن شعارهایی «زن، زندگی، آزادی» و شعارهای اعتراضی پرداختند.

بندرلنگه در استان هرمزگان از جمله دیگر مناطقی است که شامگاه جمعه شاهد تجمع اعتراضی مردم بود. معترضان با برپا کردن آتش برخی خیابان‌ها در محدوده پُدل در بندرلنگه را مسدود کردند.

شهر بوشهر نیز جمعه شب شاهد تجمع اعتراضی جمعی از مردم بود. جمعی از جوانان و زنان معترض بوشهر در جریان این تجمع اعتراضی خیابان ساحلی بوشهر را برای ساعتی مسدود کردند.



·                                

۰۶:۲۵

·                                

۰۵:۳۰

·                                

۰۴:۵۴

·                                

۰۴:۳۳

ویدئویی از اعتراضات شبانه در مناطق مختلف سنندج در شامگاه جمعه ۱۳ آبان منتشر ش

 

 

منبع: رادیو فردا

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.