نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏يکشنبه‏، 2022‏/11‏/06

 

 

 

۱۸/مهر/۱۴۰۱

رادیو فردا

مأموران به سوی معترضان در مریوان آتش گشودند؛

«حمله» به مقر نظامی در ماهشهر

هم‌زمان با تجمع‌های اعتراضی در مریوان و برخی دیگر از شهرهای کردنشین در پی خاکسپاری نسرین قادری از کشته‌شدگان اعتراضات، بر اساس گزارش «هه‌نگاو» دانش‌آموزان نیز پس از تعطیلی مدارس در برخی از این مناطق از جمله بوکان تجمع کردند.

نسرین قادری، دانشجوی اهل مریوان بود که در تهران تحصیل می‌کرد و بر اثر ضربات باتوم نیروهای امنیتی به سرش به کما رفت و جان باخت.

خانواده و نزدیکان او تحت فشارهای امنیتی مجبور شدند سحرگاه روز یک‌شنبه، ۱۵آبان پیکر او را بدون حضور مردم در زادگاهش به خاک بسپارند.

·                                

۱۴:۲۶

مشروط کردن گروهیِ دانشجویان و افزایش تفتیش‌ها در دانشگاه‌ها

بر اساس گزارش کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور، تمام دانشجویان ارشد گرایش تئاتر ورودی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دانشگاه هنر تهران «مشروط» شده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش، «برای دانشجویان بعضی از کلاس‌های دوره کارشناسی، علی‌رغم عدم تشکیل کلاس و عدم ثبت غیبت توسط استاد مربوطه، نمره‌ صفر رد شده است

تعدادی از استادان این رشته‌ها اعلام کرده‌اند تا زمانی که حکم اخراج دانشجویان خوابگاهی لغو نشود و دانشجویان به کلاس‌های درس حضوری بازنگردند، از تدریس خودداری کرده و در هیچ سامانه مجازی کلاس‌های خود را تشکیل نمی‌دهند.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور گزارش داده که مسئولان دانشگاه آزاد تهران واحد علوم و تحقیقات نیز مقابل درب ورودی دانشگاه «میله‌هایی تعبیه کرده که تنها یک فرد امکان رد شدن دارد و مقابل هر راهرو نیز دو نیروی حراست جهت تفتیش کیف و گوشی دانشجویان قرار دارند

بیشتر در این باره:

مشروط کردن گروهیِ دانشجویان و افزایش تفتیش‌ها در دانشگاه‌های ایران

 

·                                

۱۳:۵۲

هویت معترض کشته‌شده که جسد او با یک وانت از محل حادثه منتقل شد «مهران شکاری» اعلام شد

منابع محلی، هویت معترض کشته‌شده‌ای را که جسد او با یک وانت از محل حادثه منتقل شد، «مهران شکاری» اهل میاندواب اعلام کرده‌اند.

به گزارش «آرازنیوز» به نقل از منابع آگاه، مهران شکاری روز ۱۲ آبان در کرج و در تجمعاتی که به مناسبت چهلم حدیث نجفی و نیما رضادوست برگزار شده بود، با شلیک نیروهای امنیتی کشته شده است.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز اعلام کرده‌اند که مهران شکاری برای کار در کرج زندگی می‌کرده است.

«آرازنیوز» در ادامه گزارش خود، از مهران شکاری به‌عنوان نوه یکی از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق نام برده و در آخرین گزارش خود در روز یک‌شنبه آورده است که نهادهای اطلاعاتی برای تحویل جسد او از خانواده‌اش درخواست مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان کرده‌اند، این در حالی است که خانواده آقای شکاری توان پرداخت این مبلغ را ندارند.

در همین حال گفته شده است که خانواده مهران شکاری از سوی نیروهای امنیتی تهدید شده‌اند که پیکر او را بی‌سروصدا و بدون مراسم سوگواری دفن کنند.

رادیو فردا به‌طور مستقل نمی‌تواند این اطلاعات را تایید کند.

در روزهای گذشته ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده منتشر شد که در آن یک جوان در حالی که به دلیل اصابت گلوله به سرش کشته شده و بر زمین افتاده بود، دیده می‌شود. دقایقی بعد جسد او توسط یک وانت از محل حادثه منتقل می‌شود. انتشار این ویدیو با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

در هفته‌های گذشته گزارش‌های متعددی از آزار و اذیت خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات و فشار بر آن‌ها در مورد تحویل جسد و برگزاری مراسم منتشر شده است. فشار برای پرداخت پول و وثیقه‌های سنگین، اعلام علت مرگ بنا بر حوادث دیگر و تهدید جانی سایر اعضای خانواده از جمله این فشارها بوده است.

·                                

۱۳:۴۶

«حمله به مقر نظامی در ماهشهر»

روابط عمومی و تبلیغات سپاه ولی عصر استان خوزستان می‌گوید که دو موتورسوار به یکی از مقرهای نظامی در شهرستان ماهشهر در استان خوزستان «حمله کرده‌اند» که پس از تیراندازی نیروهای حکومتی به آنان، «یک نفر از آنان کشته شده و نفر دوم موفق به فرار شده است

همزمان، خبرگزاری فارس نیز روز یک‌شنبه مدعی دستگیری افرادی شد که به گفته این خبرگزاری، «برای ترور تعدادی از مردم و شخصیت‌های عرب در خوزستان برنامه‌ریزی می‌کردند

این خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران مدعی شده است که این افراد با «حمایت و هدایت یک کشور اروپایی» یک «تیم» تشکیل داده بودند و این «تیم»، «قبل از انجام هرگونه اقدام ضد امنیتی توسط سازمان اطلاعات سپاه منهدم شده است

این خبرگزاری‌ها برای مدعای خود سند و مدرک یا تصاویری منتشر نکرده‌اند.

·                                

۱۳:۰۷

تیراندازی به سوی معترضان در مریوان

از شهر مریوان در استان کردستان خبر می‌رسد که اهالی این شهر، روز یک‌شنبه ۱۵ آبان با تجمع اعتراضی در خیابان مردوخ این شهر، شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر داده‌اند و پس از آن، ماموران حکومتی به سوی معترضان آتش گشوده‌اند.

این اعتراضات درپی آن رخ می‌دهد که پیکر نسرین قادری با فشار نهادهای امنیتی سحرگاه روز یک‌شنبه در شهر مریوان و بدون حضور مردم به خاک سپرده شد. وی دو روز پیش در تهران در اثر ضربات متعدد باتوم نیروهای حکومتی به سرش به کما رفته بود و دیشب جان باخت.

روز یکشنبه همچنین تصاویر ارسالی حاکی است که کسبه و بازاریان شهر مریوان در اعتصاب عمومی به‌سر می‌برند و مغازه‌های این شهر تعطیل است.

گفته می‌شود نسرین قادری با ضربات باتوم به سرش به کما رفته بود» در یکی از بیمارستان‌ تهران، در گذشته است. ایرنا این خبر را رد کرده است.

بیشتر در این باره:

گزارش‌ها درباره «دخالت نیروهای امنیتی» در انتقال پیکر نسرین قادری به مریوان

 

·                                

۱۲:۳۷

فرمانده انتظامی تهران: چهار نفر دیگر در ارتباط با کشته شدن آرمان علی‌وردی بازداشت شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ روز یک‌شنبه، ۱۵ آبان مدعی شد که چهار نفر دیگر در ارتباط با کشته شدن آرمان علی‌وردی، بسیجی کشته‌شده در تهران بازداشت شده‌اند.

حسین رحیمی در ادامه نیز مدعی شد که ۱۵ نفر از «عوامل اصلی» در این پرونده شناسایی شده‌اند که پنج نفر از آن‌ها پیشتر دستگیر و چهار نفر دیگر نیز‌ به‌تازگی بازداشت شده‌اند.

آرمان علی‌وردی، «طلبه بسیجی» است که چهارم آبان و در جریان اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی، «در منطقه اکباتان تهران زخمی شد و پس از آن درگذشت».

در روزهای گذشته، رسانه‌های ایران ویدیوی از اعترافات اجباری برخی بازداشت‌شدگان در ارتباط با مرگ آقای علی‌وردی را منتشر کرده بودند.

·                                

۱۱:۴۴

تجمعات اعتراضی ایرانیان روز شنبه نیز در نقاط مختلف جهان علیه جمهوری اسلامی ادامه یافت. ویدئوی زیر تصاویر دریافتی رادیو فردا است از تجمع اعتراضی دیروز ایرانیان در آمستردام هلند:

تجمع اعتراضی ایرانیان در آمستردام، ۱۴ آبان

 لینک مستقیم 

·                                

۱۱:۰۲

در ویدئویی که از سخنرانی حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز ۷۵۲ در دانشگاه اوهایو در آمریکا منتشر شده است، او به پرسش‌هایی درباره دلایل عدم ورود انجمن خانواده‌ها به تشکیل ائتلاف سیاسی پاسخ داد.

آقای اسماعیلیون در این نشست که روز پنج‌شنبه، ۱۲ آبان برگزار و ویدیوی آن به‌تازگی از سوی یکی از برگزارکنندگان این جلسه منتشر شده است، گفت که هر فردی که در ایران متولد می‌شود،‌ آدم سیاسی به‌ دنیا می‌آید و «تمام زندگی‌اش در سیطره یک حکومت تمامیت خواه وحشی و جنایتکار بی‌حد و مرز است

او در ادامه به تفاوت فعال مدنی و فعال حزبی و سیاسی پرداخت و گفت که فعالان سیاسی کسانی هستند که کار سیاسی کرده‌اند، نگاهی به قدرت دارند و تشکیل دولت انتقالی، دادن برنامه و نوشتن قانون اساسی کار آن‌ها است.

او در ادامه افزود که قرار گرفتن خانواده قربانیان پرواز در نقشی که به آن تعلق ندارند، به موقعیت قربانیان و خود ‌آن‌ها به‌ویژه در درازمدت لطمه خواهد زد.

·                                

۰۴:۵۷

علی شریفی زارچی، استاد دانشگاه شریف بامداد یکشنبه ۱۵ آبان از بازداشت دو دانشجوی دیگر این دانشگاه خبر داده است. این استاد دانشگاه می‌گوید، هم اکنون پنج دانشجوی این دانشگاه در بازداشت به‌سر می‌برند.

طی هفته‌های اخیر دانشگاه صنعتی شریف صحنه اعتراضات گسترده دانشجویان علیه حکومت جمهوری اسلامی بود.

·                                

۰۳:۵۸

گزارش ها در شبکه های اجتماعی حاکی است که اهواز نیز شنبه شب در اولین شب هشتمین هفته اعتراضات سراسری در ایران صحنه تظاهرات ضدحکومتی بود. در یک ویدئو، شماری از معترضان نیز شامگاه شنبه مجسمه قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران، را در سه راه فرودگاه اهواز به آتش کشیدند.

منبع: رادیو فردا

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.