نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏سه شنبه‏، 2022‏/22‏/11

 

 

 

 ■ خبرهای ایران از بهزاد امیری مسئول شاخه کشوری نهضت مقاومت ملی ایران در هند

 

آلمان: تمرکز خود را از مذاکرات هسته‌ای به حقوق بشر در ایران معطوف کرده‌ایم

بیش از ۴۰۰ معترض به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند
یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان می‌گوید مانند آمریکا موافق تغییر تمرکز از مذاکرات هسته‌ای به مسائل حقوق بشری برای حمایت از اعتراضات در ایران هستیم.
خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۳۰ آبان به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آلمان نوشت که این کشور رویکردی مشابه با آمریکا دارد و موافق حمایت از مردم عادی ایران در مقابل سرکوب خشن نیروهای امنیتی است.
او افزود: هم‌اکنون، تمرکز ما بر حمایت از اعتراضات مردمی و اعمال فشار بر رژیم جمهوری اسلامی برای متوقف کردن سرکوب حقوق مردم ایران است.
مذاکرات برای احیای برجام بین ایران و قدرت‌های جهانی از شهریورماه متوقف شده است.
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که رهبری تیم ایالات متحده در مذاکرات برجام را بر عهده دارد، حدود سه هفته پیش اعلام کرد فعلا دولت جو بایدن تصمیم به ادامه سیاست تحریم و فشار بر جمهوری اسلامی گرفته است: «تنها و اگر زمان (مناسب) آن برسد، درهای دیپلماسی برای مذاکرات هسته‌ای باز است».
آمریکا اخیرا اعلام کرد که تمرکز خود را معطوف به اعتراضات مردمی و سرکوب آن توسط جمهوری اسلامی کرده است.
اعترضات مردمی ایران وارد دهمین هفته خود شده و بر اساس گزارش نهادهای حقوق بشری تاکنون بیش از ۴۰۰ معترض به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
آمریکا، کانادا، بریتانیا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی علیه سرکوبگران اعتراضات مردمی ایران وضع کرده و اعلام کرده‌اند که تحریم‌ها را گسترش خواهند داد.

سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.