نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏سه شنبه‏، 2022‏/22‏/11

 

 

 

 

دکتر ابراهيم بی پروا، جامعه شناس و استاد علوم سياسی دانشگاه، از جمله خبرنگاران صدای آمريکا است که اجرای برنامه های هفتگی و گزارشات روزانه در رابطه با مسايل فرهنگی، سياسی و اجتماعی جامعه ايران با تمرکز بر روی مسايل جوانان را عهده دار است.

برای دسترسی به تمام مقالات و نوشته‌های نویسنده اینجا کلیک کنید.

 

  • پراکنده گوییهای پایان هفته # ۶۸


    پراکنده گوییهای این هفته را زمانی آماده می کنم که علیرغم جنایت عریان فرقه تبهکار پیرو خمینیسم، جهان از نیوزیلند تا غرب امریکا و کانادا به استقبال بزرگ‌ترین جشن دنیای مسیحیت می رود. چرا باید مردمان زادگاه من سوگوار باشند و حق شرکت در شادی ها را نداشته باشند؟ به پراکنده گویی ادامه می دهم تا شاید به سهم خود در تغییر شرایط اثر گذارم.

    این شماره پراکنده گویی ها را تقدیم میکنم به همه غیر ایرانیانی که در این روزها و هفته های تظاهرات، اعتراضات و اعتصابات از ملت بپاخاسته ایران حمایت کردند. به عنوان یک ایرانی، از همه آنها سپاسگزارم.

    میلاد مسیح بر پیروان او خجسته باد

    ۱- راه پیروزی یک جاده مستقیم نیست. کسب پیروزی آسان نیست. پیروزی بدون هزینه های مختلف و غالبا سنگین ممکن نیست. در راه پیروزی خستگی بی معناست. پیروزی در مماشات با تبهکاران نیست. راه پیروزی در مبارزه مستمر است. پیروزی قاطعیت می طلبد. پیروزی با اما و اگر حاصل نمی شود. پیروزی به سازماندهی، رهبری، آگاهی، وجدان بیدار و اندیشه منسجم نیاز دارد.

    ۲- تساهل و رواداری با جنایتکاران یک جنایت است، ستمی است بر ستمدید گان و قربانیان جنایت جنایتکاران.

    ۳- در مبارزه علیه بیدادگری، ستمگری، آدمکشی و هر نوع جنایت حاجت هیچ«استخاره» نیست! باید آستین‌ها را بالا کشید و پا به میدان عمل گذاشت و تا پیروزی کامل آرام ننشست و دست از مبارزه برنداشت.

    ۴- برای هرکاری زمانی مناسبتر از زمانهای دیگر است. برای ملت ایران هیچ زمانی مناسبتر از اکنون برای مبارزه و کسب پیروزی و رهایی از سلطه یک رژیم فاسد، متحجر، جنایتکار نیست زیرا شرایط داخلی و بین المللی همسو با ملت قرار دارد که در ۴۴ سال گذشته سابقه نداشته و به آینده نتوان دل بست. با بقایای خمینیسم همین حالا باید مبارزه جانانه کرد وگرنه آینده نامعلوم و خیلی دیر است.

    ۵- باورهای خود را به نقد کشیم، افکار پوسیده را به دور ریزیم، تغییر پذیر باشیم، هر لحظه و هر روز چیزی نو بیاموزیم و لحظه ای به خواب برگردیم که مطمین باشیم در طول بیداری آموختیم و برای خود و دیگران مفید بوده ایم.

    ۶- عدالت طلبی با منفعت طلبی و مصلحت طلبی و سلطه طلبی منافات دارد.

    ۷- خود را بشناسیم تا آمادگی شناخت دیگران را پیدا کنیم. انسان برای زندگی به همنوعان نیاز دارد و بناچار با دیگران باید ارتباط برقرار و همکاری کند. شناخت دیگران هم همکاری را تسهیل می کند و هم درصد پیروزی از این همکاری را بالا می برد.

    ۸- امروز ملت ایران اسلحه ای برنده تر از اندیشه سرنگونی رژیم ولایت فقیه که لحظه تحقق آن فرا رسیده است، ندارد پس بر اندیشه سرنگونی رژیم سخت پایبند باشید.

    ۹- از هر کسی که به هر شیوه ای که بخواهد شما را از ادامه مبارزه برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه دلسرد و بازدارد، دوری جویید حتی اگر نزدکترین افراد زندگی تان باشد.

    ۱۰- با بازماندگان قربانیان جنایات ۴۴ ساله رژیم خمینیسم که به آزادی، دمکراسی، احترام به حقوق بشر، دادگری، و انسان و ایران باور دارند همکاری نزدیک و تنگاتنگ کنید.

    ۱۱- برای رسیدن به اهداف مهم راه آسانی وجود ندارد! هر چه هدفی مهمتر و نتیجه پراهمیت تر، به همان نسبت به تلاش بیشتر، کار سخت تر و مبارزه قاطعانه تر نیاز است.

    ۱۲- تفرقه و تشتت بین اعضای یک خانواده تهدیدی است برای بقای آن خانواده. تفرقه و تشتت بین اعضای یک جامعه در مبارزه علیه دشمن مشترک نیز تهدیدی است برای بقای آن جامعه.

    ۱۳- اگر خواهان اجرای عدالت نسبت به خود هستی تو هم در رابطه با دیگران بر اصول عدالت رفتار کن.

    ۱۴- ما نباید و حق نداریم از اختراعات و اکتشافات خود برای نابودی خود استفاده کنیم. ما باید با هدف بقا، زندگی، رفاه، خوشبختی، شادی، تندرستی، و پیروزی فکر ، کار و تولید کنیم و نه برای نیستی و نابودی و مرگ، فقر، بدبختی، اندوه، بیماری، شکست.

    ۱۵- انتظار حسن نیت، حمایت، همکاری، و دلسوزی از دشمن ابلهی است.

    ۱۶- تا از حقوق و آزادی دیگران از هر نسل، مذهب، ملیت، نژاد، جنسیت،… حمایت نکنیم حقوق ما هم بی وقفه مورد تجاوز قرار خواهد گرفت.

    ۱۷- هرگز دست از تلاش بر نداریم، هرگز نگوییم ما نمی توانیم، هرگز نگوییم ما آماده نیستیم، هرگز نگوییم ما نباید امتحان کنیم، و هرگز هدف زندگی مان را فراموش نکنیم.

    ۱۸- مبارزه بدون عشق و جسارت و امید و پایداری و باور به خودبه هدف نمی رسد. حاصل این ویژگیهای پنجگانه چیزی جز غلبه بر دشمن و رسیدن به هدف نیست.

    ۱۹- هرگز فکر نکنید که هر چه فکر می کنم درست است و هر چه دیگران می اندیشند نادرست. همیشه با خود زمزمه کنید که ممکنست من اشتباه کنم و دیگری درست بگوید. اگر فکر کنیم که هر چه فکر می کنیم درست است بی تردید خطرناک‌ترین کار ممکن را انجام می دهیم و آسیب‌های جبران ناپذیری بر خود و دیگران وارد می کنیم.

    ۲۰- هر یک از ما تقریبا توانایی نامحدودی برای نادیده گرفتن نادانی های خود داریم که فوق العاده خطرناک است، چاره ای برای رفع این مشکل بزرگ جز بسط و گسترش دانایی وجود ندارد.

    با آرزوی پایان هفته ای توام با تنی سالم، خبرهای خوش، و رخدادهای امیدبخش برای شما و عزیزان تان

    ابراهیم بی پروا