نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏دوشنبه‏، 2022‏/28‏/11

 

 

 

 

تایید حکم ۵ سال زندان جعفر ابراهیمی فعال صنفی معلمان

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران روز دوشنبه ۷آذر ۱۴۰۱، از تایید حکم پنج سال زندان «جعفر ابراهیمی» معلم دربند و بازرس این شورا خبر داد.
حکم زندان آقای ابراهیمی در حالی توسط دادگاه تجدیدنظر تایید شده است که او هفتەی گذشته به‌دلیل مشکلات شدید گوارشی در بیمارستان بستری شد.
جعفر ابراهیمی در زمان بستری در بیمارستان از ملاقات با نزدیکان و تماس تلفنی با آن‌ها محروم بود و او را از ناحیه پا به تخت به زنجیر کشیده بود.
بازرس شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی معلمان، مدت‌هاست به دلیل «بیماری التهاب روده» نیازمند رسیدگی فوری درمانی بوده و در طول مدت دوران بازداشت به دلیل وخامت حال جسمی، چهار مرتبه به بیمارستان «قمر بنی‌هاشم» که تحت نظر وزارت اطلاعات اداره می‌شود، اعزام شده است. اما علی رغم انجام اقدامات تشخیصی اولیه، اجازه هیچ اقدامی درمانی برای او صادر نشده بود.
خانواده و همکاران صنفی این معلم زندانی امیدوارند تا با توجه به وضعیت وخیم جسمی این فعال صنفی، بازپرس پرونده، با قبول وثیقه، شرایط را برای آزادی و درمان ایشان فراهم کند.
جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از شنبه ۱۰اردیبهشت۱۴۰۱، که در آستانه روز جهانی کارگر و روز معلم در ایران از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده، تا این لحظه بدون پذیرش وثیقه در زندان است.
آقای ابراهیمی روز چهارشنبه ۱۹مرداد سال جاری، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند قرنطینه این زندان منتقل شد. «سمانه عابدینی»، همسر جعفر ابراهیمی معلم زندانی، صبح امروز با انتشار یک پیام صوتی، از چهارمین تمدید قرار بازداشت همسرش خبر داده و جزییاتی از این دوره بازداشت او را نقل کرده است.
به گفته خانم عابدینی با گذشت بیش از یک ماه و با تغییر تیم بازجویان بررسی پرونده، شرایط آن‌ها تغییر کرد و همه معلمان به سلول‌های انفرادی منتقل شدند: «آن‌ها به سلول‌های انفرادی در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ منتقل شدند و ملاقات‌ها کلا ممنوع شد. حتی لوازم و کتاب‌هایی که ما برای آن‌ها می‌بردیم به آن‌ها تحویل داده نشد. همسرم چون داروهای خاصی را مصرف می‌کند، من نگران بودم که مبادا این داروها که به زندان تحویل داده‌ایم به دست او نرسد. بازپرسی هم در جواب پیگیری‌های ما می‌گفت این روال برای آن انتخاب شده که روند بررسی پرونده مختل نشود. برای پاسخگویی آن‌ها به سوالات ما، آن‌ها باید ایزوله کامل باشند.»
«سمانه عابدینی»، همسر این فعال صنفی روز سه شنبه ۱۵شهریور ۱۴۰۱، در صفحه اینستاگرام خود از ملاقات حضوری با همسرش و تصمیم بازپرس شعبه ۲ و مخالفت با آزادی به قید وثیقه خبر داد.
به گفته او، بازپرس شعبه دوم دادسرای شهید مقدس، مستقر در زندان اوین اعلام کرده است: «با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه مخالفت شده است. بازپرس گفت که برای پروندە جعفر ابراهیمی کیفرخواست صادر کرده و پرونده را به دادگاه فرستاده است. بعد از گذشت حدود پنج ماه از بازداشت موقت و بلاتکلیفی، همچنان باید منتظر تشکیل دادگاه باشیم.»
۲۲شهریور۱۴۰۱، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور در اطلاعیه‌ای از وخامت حال جسمی این فعال صنفی با سابقه خبر داد. بر اساس اطلاعیه این شورا: «بنا بر اطلاعات موثق رسیده، بازپرس پرونده جعفر ابراهیمی، به اواعلام کرده با توجه به شرایط حسمی و بیماری حاد‌ گوارشی این فعال صنفی با آزادی به قید وثیقه او موافق است اما بازجوی پرونده مخالف است.» این شورا ضمن انتقاد از اعمال نفوذ ضابط وزارت اطلاعات که در مورد پرونده سایر معلمان نیز مشهود است، آن‌را نشانه آن دانسته که «قوه‌قضاییه استقلال عمل ندارد.» شورای هماهنگی در اطلاعیه خود، خواستار آزادی بدون قید و شرط تمام معلمان دربند و همچنین رسیدگی فوری پزشکی به جعفر ابراهیمی شده بود.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران تایید این حکم و برخوردهای غیرانسانی با او در دوران بستری شدن در بیمارستان را به شدت محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط جعفر ابراهیمی، همه‌ی دانش‌آموزان و دیگر معلمان بازداشت شده در جریان یازده هفته خیزش انقلابی مردم شده است.

۷ آذر ۱۴۰۱

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.