نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏سه شنبه‏، 2022‏/22‏/11

 

 

 

 

دکتر ابراهيم بی پروا

استاد پیشین جامعه شناسی و علوم سیاسی در دانشگاه‌های امریکا،
از سردبیران و مدیر برنامه ریزی بخش فارسی صدای امریکا

برای دسترسی به تمام مقالات و نوشته‌های نویسنده اینجا کلیک کنید.

 

  • پراکنده گوییهای پایان هفته # ۱۶
     

۱- زندگی نوعی ماجراجویی است ولی شجاعانه! گریز و اجتناب از خطر کنونی امنیت دراز مدت ما را تامین نمی کند بلکه مقابله و رویارویی مستقیم با خطرست که ما را امن می کند. گریز و خودداری از مبارزه مستقیم و مستمر با رژیم اسلامی ایران شرط عقل نیست زیرا که بقای رژیم اسلامی با امنیت ما در تضاد کامل است.

۲- اگر هدف پرواز و اوج گرفتن داشته باشیم با خزیدن در مسیر مخالف هدف مان می رویم. اگر هدف سرنگونی رژیم اسلامی است با مماشات کردن و مردد بودن و به تعویق انداختن هرگز به هدف نمی رسیم.

۳- کاری که با همکاری می توانیم انجام دهیم به تنهایی قادر به انجام آن نیستیم. مقابله با رژیم اسلامی و سرنگونی آن فقط از مسیر همکاری می گذرد.

۴- تلاش های فراوان، سنجیده، هدفمند، و پیگیر برای نیل به اهداف از ملزومات است. علیه رژیم اسلامی و با هدف براندازی اش چنین تلاش‌هایی اجتناب ‌نا پذیر است.

۵- هیچ کاری بدون امید انجام نمی شود. پس برای ریشه کردن رژیم اسلامی و حکومت ولایت فقیه(‌وقیح) هرگز نباید نا امید شد و کسانیکه آواز نا امیدی سر می دهند را یا باید امیدوار کرد و یا از آنان دوری جست.

۶- شادی واقعی فقط حاصل وفاداری به هدفی شایسته است. هدف براندازی رژیم اسلامی ملایان هدفی شایسته و والا است و برای شادی و شاد کردن وفاداری به چنین هدفی از ملزومات اساسی است.

۷- برای پیروزی بر رژیم اسلامی و براندازی آن باید درهای باز را یافت و درهای بسته را با تلاش گشود. هیچ سد و مانعی در مسیر غلبه بر رژیم اسلامی را نباید پذیرفت بلکه باید درهم کوبید و نابود کرد.

۸- زندگی با سختیها، چالشها، درگیری‌ها همراه است. انتظار نداشته باشید که با مشکلات و چالشها روبرو نشوید، و وقتی با آنها روبرو شدید انکار نکنید بلکه تلاش کنید، باقدرتی منحصر بفرد با آن برخورد کنید تا بر آن غلبه یابید. رژیم اسلامی نه تنها سرچشمه مشکلات بیشمار و منبع تهدیدی جدی برای ایران و جهان است بلکه برای بقای انسان خطرناک است. بنابراین با رویارویی با چنین واقعیتی باید از همه امکانات و به هر شیوه ممکن نابودش کرد.

۹- با بدبینی وداع کنید زیرا که ترمزی است برای پیشرفت و پیروزی، و سدی است در مسیر اهداف عالی و آینده ی درخشان . بدبینی در مبارزه با رژیم اسلامی ما را به بیراهه می کشاند و بقای رژیم را تضمین می کند.

۱۰- بر باورهای تان پافشاری کنید، اراده راسخ از خود ارایه دهید تا دیگران در مبارزه ای که برای براندازی رژیم اسلامی در پیش گرفته اید به شما به پیوندند

۱۱- در مبارزه براندازی رژیم اسلامی تجربیات ، امکانات، خواسته ها و افکار مان را با همرزمان مان درمیان بگذاریم.

۱۲- باید بدانیم از وقت مان بطور بهینه استفاده کنیم. وقتی هدفی والا برای رهایی مردمی دربند داریم دیگر نباید لحظه ای از وقت داده شده به ما را تلف کنیم بلکه باید برای مبارزه علیه تبهکاران و گرونگیران ملتی چون ایران به کار بریم.

۱۳- زمانی در هدف مان موفق خواهیم شد که جدی باشیم و از عواقب آن نهراسیم. جدی بودن در مبارزه علیه رژیم اسلامی و سر نگونی اش از عوامل اساسی است.

۱۴- سعی کنید دیگران را قانع کنید که در یک فضای متعفن و خفقان اور هنوز آدم مثبت، توانمند، مصمم، و امیدواری هستید . در چنین حالتی است که دیگران در مبارزه برای براندازی به شما خواهند پیوست زیرا به شما باور می یابند و شما را فردی می بینند که ارزش دنبال کردن دارید.

۱۵- فقط آدم های ابله و نادان خودزنی را توجیه می کنند. در نبرد برای سرنگونی رژیم اسلامی عقلانی نیست که به تخریب مخالفان راستین رژیم به پردازیم.

۱۶- برای نیل به هدف براندازی بی وقفه باید در رشد شخصی خود تلاش کنید، دایم بیاموزید، مدام روابط تان را تقویت کنید، با رقبا و دشمنان بالقوه مشکلات تان را حل کنید، بر همفکران و همرزمان خود بیفزایید،…

۱۷- در مبارزه با رژیم و هدف سرنگونی، کاملا باید به گزینه های جایگزین بیندیشید و مهارت ارایه آنها را با دقت و خلاقیت توسعه دهید.

۱۸- اگر در پیگیری هدف یعنی سرنگونی رژیم خسته شده اید باور داشته باشید که به پیروزی بسیار نزدیک شده اید، بنابراین تلاش مضاعف کنید زیرا مثبت اندیشی بر منفی نگری ارجحیت دارد؛ مثبت اندیشی کلید پیروزی و منفی نگری رمز نابودی است.

۱۹- راههای خلاقانه برای مبارزه براندازی را گسترش دهید و مهارتهای رهبری خود را توسعه دهید.

۲۰- برای پیروزی در هر مبارزه ای باید انرژی تان را تامین، کنترل و مدیریت کنید، این یک مهارت ضروری است تا کاری خارق العاده انجام دهید.

با آرزوی آخر هفته ای پرخاطره ، پربار و شاد و شادی افرین.



ابراهیم بی پروا

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند.