نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏سه شنبه‏، 2022‏/22‏/11

 

 

 

 

دکتر ابراهيم بی پروا

استاد پیشین جامعه شناسی و علوم سیاسی در دانشگاه‌های امریکا،
از سردبیران و مدیر برنامه ریزی بخش فارسی صدای امریکا

برای دسترسی به تمام مقالات و نوشته‌های نویسنده اینجا کلیک کنید.

 

  • پراکنده گوییهای پایان هفته # ۲۷
     

۱-مبارزه باید هدفمند، خستگی ناپذیر و با استفاده از همه امکانات موجود باشد و باور به پیروزی نهایی و تسلیم ناپذیری در روند مبارزه، پیروزی را تضمین می کند.

۲- مثبت اندیشی امکاناتی را فراهم می کند که هرگز با منفی اندیشی امکان پذیر نیست.

۳- فرق بین یک فرد باورمند به توانایی خود و یک فرد فاقد چنین باوری در اینستکه اولی فقط با چنین باوری نیمی از راه نیل به هدف را پیموده، در حالیکه دومی هرگز به مقصد نمی رسد.

۴- فرق فرد دانا و آگاه با نادان و نااگاه در دوره بحرانی بیشتر آشکار می شود چون دانا در صدد سازندگی بر می اید و به فکر برقراری ارتباطات و گسترش آن، در حالیکه دومی به مانع تراشی می اندیشد.

۵- هنر زیستن در به جا گذاشتن میراث مثبت و ماندگار است.

۶- با پذیرش نقاط ضعف خود انرا ترمیم کنید و هم زمان از نقاط قوت خود استفاده بهینه کنید.پذیرش نقاط ضعف از سوی رهبران موجب می شود تا از دیگران کمک بگیرند.

۷- لازمه پیروزی در مبارزه پیش از جنگیدن با آنچه که نمی خواهید اینستکه بدانید که چه می خواهید.

۸- شکستهای مکرر می‌توانند کلید پیروزی باشند مشروط به اینکه درپی هر شکستی بر خیزیم.

۹- استقامت در عمل کلید پیروزی است.

۱۰- نگرانی از مشکلات موجب حواس پرتی و انحراف از ریشه اصلی مشکلات می شود.

۱۱- بی نظمی نه ذاتی است و نه حاصل کمبود وقت، بلکه ناشی از اشفتگی فکری است.

۱۲- اگر خواهان تغییرات مثبت و سازنده هستید سکوت نکنید؛ اگر خواهان عدالت هستید سکوت نکنید؛ اگر خواهان صلح هستید سکوت نکنید؛ اگر خواهان آزادی هستید سکوت نکنید؛ اگر خواهان حکومتی مبتنی بر جدایی دین و دولت هستید سکوت نکنید؛اگر خواهان شایسته سالاری هستید سکوت نکنید؛ اگر خواهان رعایت حقوق بشر هستید سکوت نکنید؛ اگر خواهان برابری نسبی هستید سکوت نکنید ؛ اگر خواهان خوشبختی انسان هستید سکوت نکنید؛ اگر می خواهید شاهد توقف جنایات باشید سکوت نکنید؛ اگر می خواهید شاهد سرنگونی دیکتا‌توری ها باشید سکوت نکنید.؛ اگر خواهان ریشه کن کردن فقر هستید سکوت نکنید. سکوت در این موارد سمی است کشنده و از هر جنایتی بدتر.

۱۳- هیچ مبارزه ای بدون سازماندهی به پیروزی منجر نمی شود.

۱۴- جدا شدن، دور ریختن، رها کردن و فراموش کردن را هرگز ازیاد نبرید زیرا در زندگی مواردی پیش می اید که برخلاف میل خود باید به این کارها تن دردهید.

۱۵-بسیاری از افراد تصور می‌کنند که زندگی است که هدف را تعیین می‌کند در حالیکه کاملا در اشتباهند. این ماییم که برای زندگی مان هدف مشخص می‌کنیم و در راه دستیابی به آن هدف باید تلاش و مبارزه کنیم.

۱۶- هر چه که آرزو کنید لیاقت داشتن انرا دارید فقط باید برای تحقق آن تلاش و مبارزه کنید. اگر آرزوی داشتن حکومت دلخواه تان را دارید مطمینا لایق آن هستید ولی فراموش نکنید که برایش باید هزینه کنید، وقت صرف کنید، با دیگران همکاری کنید و در این همکاری در مواردی تن به سازش دهید.

۱۷- از انجام کارهایی که فکر می کنید نمی توانید انجام دهید غافل مشوید، تمرین کنید، تکرار کنید، امتحان کنید، تلاش کنید و پافشاری کنید و می بینید که میتوانستید. اگرفکر می کنید که نمی توانید تغییر ایجاد کنید اشتباه می کنید. اگر فکرمی کنید که نمیتوانید خودکامگان را به زیر بکشانید به تاریخ نگاه کنید وبیاموزید و اقدامات عملی انجام دهید.

۱۸- نطفه تغییرات و تحولات ممکنه در فکر یک فرد شکل گیرد ولی تحقق عملی آن به کار دستجمعی نیاز دارد.

۱۹- هر احمقی می تواند فریاد بکشد، شعار دهد، یاوه بگوید، راه کج رود، تجاوز کند، خشونت کند ولی شما راه و روش خود را برگزینید و از او دوری جویید.

۲۰- در تیره ترین دوران زندگی شادی و لبخند را به عنوان حربه هایی برای رویارویی با تاریکی به کار گیرید زیرا شادی و لبخند انرژی بخش هستند و موجب می شوند که بتوانید درست تمرکز کنید و تصمیم سنجیده بگیرید.

آخر هفته ای شاد و آرام برای شما و همه عزیزان تان خواهانم.



ابراهیم بی پروا

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند.