نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏سه شنبه‏، 2022‏/22‏/11

 

 

 

 

دکتر ابراهيم بی پروا

استاد پیشین جامعه شناسی و علوم سیاسی در دانشگاه‌های امریکا،
از سردبیران و مدیر برنامه ریزی بخش فارسی صدای امریکا

برای دسترسی به تمام مقالات و نوشته‌های نویسنده اینجا کلیک کنید.

 

  • پراکنده گوییهای پایان هفته # ۵۰
     

۱- یک رهبر دانا و موفق نیاز دارد که شبکه ای از کارشناسان آگاه، کاردان، با تجربه، و دلسوز در رشته های مختلف برگزیند، و نه اینکه به تنهایی بخواهد پرواز کند تا ناکارآمدی و بی لیاقتی خود را اثبات کند، و یا اینکه شبکه ای از ناکارامدترین و فاسدترین افراد را به مقامات عالی بگمارد تا جامعه ای اباد را به ویرانه تبدیل کنند، و ثروت ملی را به غارت برند.

۲- هر رهبر بزرگی خودآگاهی را بی وقفه در خود پرورش می دهد، و خودشناسی را مشی خود می کند که پایه قدرت تصاعدی است.

۳- رهبران و دولتمردان همچون نوازندگان، خوانندگان، بازیگران، ورزشکاران به تمرین نیاز دارند؛ تمرین برای پاسخگویی، رویارویی سنجیده با بحران ها در راستای منافع ملی، سخنرانی، دیدارها، و برای شرکت در هر مراسمی که حضورش لازم باشد.

۴- مهمترین اهداف رهبری باید ارتباط مستقیم و غیرمستقیم مستمر با شهروندان، آگاهی یافتن از شرایط جامعه و زندگی شهروندان، بررسی آن و ارایه راه حل برای بهبودی اوضاع باشد.

۵- اگر خواهان یک رهبر تاثیر گذار هستند، خواسته تان را مطرح کنید، در ذهن خود نگه ندارید، با همفکران تان تبادل افکار کنید،ویژگیهای یک رهبر تاثیرگذار را تعیین کنید و چه از طریق انتخابات (اگر عملی نیست)، با روش‌های دیگر اورا برگزینید. مبارزه کنید، آرام ننشینید، عقب نشینی نکنید، همه توان خود را بکار گیرید تا رهبر مورد نظرتان به پیروزی برسد.

۶- از متفاوت بودن نگران نباشید، اکثر افراد موفق متفاوت بودند. هنجارهای جامعه را برخلاف دیگران نادیده می گرفتند و روش ویژه خود را در زندگی شخصی و عمومی به کار میبردند تا در مسیر اهداف خود پیش روند.

۷- ارزش اجتماعی شما حاصل تلاش برای تامین نیاز های مردم است. نیازهایی که در رفع آنها احساس غرور می کنید.

۸- از انجام کارهای سخت و زمانبر که فاقد ارزش است و از اهمیتی برخوردار نیست، خودداری کنید. انجام اینگونه کارها اتلاف وقت و نیرو است.

۹- همانطور که یک موجود زنده برای زنده ماندن به نفس کشیدن نیاز دارد یک ذهن هم برای زنده ماندن به کتاب نیاز دارد. پس در خواندن کتاب کوتاهی نکنید.

۱۰- نظر ضعفا، و فقرا برای قدرتمندان و ثروتمندان ارزشی ندارد. پس ضعیف نباشید و خود را از فقر رهایی بخشید. تنها راه نجات از ضعف و فقر ایستادگی در برابر قدرتمندان(زورگویان) و ثروتمندان است.

۱۱- بادتان باشد فرجام زندگی، مرگ است. پس پیش از مرگ، زندگی کنید و تلاش کنید میراثی ارزشمند به جا بگذارید که آیندگان را در بحران ها به کار اید و راهگشا باشد.

۱۲- پیروزی یا شکست آنقدر مهم نیستند که به جلو رفتن. چه پیروز شوید و چه شکست بخورید، جلو رفتن و هدف یادتان نرود.

۱۳- اگر درجه اعتماد بنفس تان بیش از حد باشد به ترمزی تبدیل می شود برای متوقف کردن شما در مسیر رشد و پیشرفت.

۱۴- با داشتن اعتماد بنفس می توانید هر کاری را که دوست دارید ، با موفقیت انجام دهید حتی کارهای سخت و مهم.

۱۵- یک چیز هرگز یادتان نرود: شما لایق تر، دانا تر، باهوش تر، توانمندتر، مدبر تر، آزاداندیش تر، مفیدتر، و مصصم تر از آن هستید که فکر می کنید.

۱۶- اعتیاد به کار بیش از حد به همان اندازه برای سلامت انسان خطرناک است که اعتیاد به الکل. از زیاده روی در هر دو پرهیز کنید.

۱۷- اگر می خواهید بهترین باشید، اگر می خواهید موفق ترین باشید، اگر می خواهید تواناترین باشید، اگر می خواهید خردمندترین باشید با کمترین تلاش، با کمترین مقاومت در برابر دشواری ها و با کمترین امکانات تقریبا محالست پس تلاش را صد چندان، مقاومت را افزون و امکانات را بوجود آورید.

۱۸- باور کنید شما به تنهایی ، تاکید می کنم به تنهایی، می توانید تغییر بوجود آورید با واقع بینی توام با مثبت اندیشی ، با تلاش مداوم بر پایه دانش و تجربه و خرد، با آینده نگری علمی و سنجیده و بر پایه اطلاعات دقیق و مفید، و با پیگیری مستمر هدف یعنی ایجاد تغییر با برنامه ریزی و درایت. باز تاکید بر تنهایی می کنم.

۱۹- ما عمدتا بدبینی را نادرست می دانیم در حالیکه بدبینی مزیتهای مهمی دارد. اگر به آینده جامعه و یا زندگی شخصی خود بدبین باشیم انگیزه ای می شود که خود را آماده سازیم تا با شرایطی که دوست نداریم در زندگی ما و یا جامعه ما پیش اید پیشاپیش برای آن شرایط ناگوار احتمالی چاره اندیشی کنیم و خود را آماده رویارویی می کنیم تا غافلگیر نشویم. مدام از خود می پرسیم چه می توانیم بکنیم تا شرایط را مطلوب و مناسب کنیم.

۲۰- این شما هستید، تاکید می کنم این فقط شما هستید که اجازه می دهید دیگران به شما اهانت کنند، شما را نادیده بگیرند، شما را تحقیر کنند، شما را مطیع کنند، حقوق شما را پایمال کنند، به اعتبار شما آسیب برسانند، و از شما سواستفاده کنند.

آخر هفته دلپذیر و فراموش نشدنی با تندرستی کامل، پیروزی و خبرهای خوش و امیدبخش برای شما و عزیزان تان خواهانم


ابراهیم بی پروا

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند.