نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏سه شنبه‏، 2022‏/22‏/11

 

 

 

 

دکتر ابراهيم بی پروا

استاد پیشین جامعه شناسی و علوم سیاسی در دانشگاه‌های امریکا،
از سردبیران و مدیر برنامه ریزی بخش فارسی صدای امریکا

برای دسترسی به تمام مقالات و نوشته‌های نویسنده اینجا کلیک کنید.

 

  • پراکنده گوییهای پایان هفته # ۵۷
     

این شماره پراکنده گویی های پایان هفته را به همه جانباختگان راه آزادی، عدالت اجتماعی، و دمکراسی، و همه انانیکه در روز اول ماه اکتبر در بیش از ۲۰۰ شهر جهان و سراسر ایران به اعتراض علیه رژیم اسلامی و همدردی با ملت ایران بپا خاستند، تقدیم می کنم.

پراکنده گویی های پایان هفته #۵۷

۱- نقطه شروع و ضروری پیروزی تخیل است ولی احمقانه است اگر فکر کنیم که بدون برنامه، عمل، خطرپذیری، مقاومت، هزینه کردن، تخیل به تنهایی برای پیروزی کافی است. احتمال پیروزی برای کسی که تصور پیروزی را دارد بیش از فردی است که تصور شکست را دارد.

۲- کسی که در مبارزه برای رویارویی با موانع، چالش ها، محدودیت ها، سختی ها، مخالفت ها، رقابت ها، و کارشکنی ها برنامه ای ندارد، به استقبال شکست می رود.

۳- اگر برای رسیدن به هدفی از خود بپرسید «اگر هیچ کاری نکنم چه می شود؟» و ‌پاسخ تان این باشد که کماکان به هدف می رسید، کاملا در اشتباه هستید و به استقبال خطرات جدی می روید.

۴- تا مردم را دوست نداشته باشید و به آنها خدمت نکنید تصور کسب حمایت از آنها و رهبری شان تصوری باطل و با واقعیت در تضاد است.

۵- هیچ فردی هر چند قدرتمند هرگز نمی تواند بی نیاز از کمک دیگران باشد و هر چقدر کمک بیشتر و از سوی شمار بیشتری باشد امکان رسیدن به هدف افزایش می یابد. اگر هدف مبارزه برای براندازی یک رژیم سیاسی باشد همکاری و همیاری هر چه بیشتر شمار بیشمار از افراد و گروهها و احزاب یک ضرورت انکار ناپذیر است که شانس پیروزی را بالا می برد.

۶- شما مجبور نیستید هر ایده ای را برای پیروزی عملی کنید ولی آماده گوش دادن به هر ایده ای ولو از سوی رقیبان، مخالفان و دشمنان خود باشید.

۷- خود سازی، خوداموزی، خودآگاهی و خود فرهنگی نه تنها برای خود فرد، بلکه برای همه انسانها مفید و سودمند است. اگر بتوانیم به رشد خود کمک کنیم به پیشرفت دیگران و جامعه کمک می کنیم.

۸- برای رسیدن به اهداف تان ولو اهداف بسیار بزرگ و به ظاهر نشدنی باید انگیزه برای ایجاد تغییرات اساسی داشته باشید، خارج از چارچوب های معمول فکر کنید و مسیر نویی به پیش درنظر بگیرید و هموار کنید.

۹- اگر آمادگی لازم برای از دست دادن انچه که برای پیروزی ضروری است را داشته باشید، ذره ای تردید نداشته باشید که پیروزی از آن شماست.

۱۰- باید بپذیریم که همیشه تصمیمات درست نمی گیریم، اشتباه می‌کنیم، و درست عمل نمی کنیم ولی هیچیک از این ها به معنای شکست نیست بلکه مسیر پیروزی است اگر تصمیم نادرست، اشتباه و درست عمل نکردن را تکرار نکنیم.

۱۱- ایده داشتن مهم است ولی کافی نیست. پیروزی زمانی تحقق می یابد که ایده را عملی کنیم و نه اینکه به رویا پردازی ادامه دهیم.

۱۲- از ندانستن نترسید بلکه از آن به عنوان انگیزه ای برای دانستن استفاده کنید، این مسیر پیروزی را هموار می کند.

۱۳- هر کاری را که بخواهی میتوانی انجام دهی مشروط باینکه دنبال بهانه نکردی و باور داشته باشی که توانایی انجام هر کاری را داری.

۱۴- اگر ارزو می کنید اتفاقی غیر منتظره رخ دهد باید کاری غیر منتظره انجام دهید.

۱۵- پیروزی از آن شماست زیرا باور داشته باشید شما توانمندتر ، داناتر ، سختکوشتر ، با هوشتر، قاطع تر، شجاع تر، مصمم تر، و تسلیم ناپذیرتر از ان هستید که فکر می کنید.

۱۶- بی عملی، بی تفاوتی به انچه در اطرافت می گذرد، بی اعتمادی به خود، و بی حسی به انسانهااز عواملی هستند که رشد شخص را مختل می کنند و به تبع آن پیشرفت جامعه را، سدهایی هستند در مقابل هر تغییر بنیادی.

۱۷- آزادی ما در حق و قدرت ما برای انتخاب اینکه دیگران تا چه حد بر زندگی ما تاثیر بگذارند تعریف می شود. اگر این حق ما را پایمال کنند و یا ما را از چنین قدرتی محروم کنند، مبارزه برای باز پس گیری آنها اجتناب ناپذیر است.

۱۸- وقتی به صف مبارزان پیوستی از هر هنر، مهارت ، تجربه، دانش،ثروت، وسیله و رابطه ای که داری از کاربرد آنها برای پیروزی مبارزان دریغ نکن .

۱۹- زندگی را هر طوری تعریف کنی و هر طوری بخواهی بگذرانی مبارزه بخشی از آن است، مبارزه علیه خودکامگی، بیدادگری، خرافات، بیخردی، تبعیض، فساد، نقض حقوق بشر، فقر، بیسوادی، نابرابری، تجاوز،جنایت و جنایتکار، جنگ و خشونت، و «نا انسانیت»، برای آزادی، و صلح،…..

۲۰- فراموش نکنید وقتی دشمن تبهکار نعره بر می آورد کارتان به پایان رسیده و بازی را باختید، اصلا باور نکنید و با اعتماد بنفس به مبارزه ادامه دهید زیرا پیروزی بسیار نزدیک است، و دشمن بخوبی نشانه های انرا دیده و عربده کشی اش برای دلسرد کردن شماست.

پایان هفته زیبا، دلپذیر، شاد، و با خبرهای خوش برای شما و عزیزانتان خواهانم.

با آرزوی پیروزی مردم بپاخاسته ایران


ابراهیم بی پروا

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند.