نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏سه شنبه‏، 2022‏/22‏/11

 

 

 

 

دکتر ابراهيم بی پروا

استاد پیشین جامعه شناسی و علوم سیاسی در دانشگاه‌های امریکا،
از سردبیران و مدیر برنامه ریزی بخش فارسی صدای امریکا

برای دسترسی به تمام مقالات و نوشته‌های نویسنده اینجا کلیک کنید.

 

  • پراکنده گوییهای پایان هفته # ۶۰

تقدیم به کودکان و دانش اموزانی که علیه خودکامگی، بیدادگری، جنایت، تبعیض، تخریب و برای آزادی، مردمسالاری، کثرت گرایی، حقوق بشر ‌و جدایی دین و دولت بپا خاسته اند.

۱- از خواندن داستان‌های علمی- تخیلی و تماشای فیلمهایی که بر اساس این داستان ها ساخته می شوند ، غافل نشوید چون شما را به فکر کردن و اندیشیدن وا می دارد.

۲- از چیزی نمی ترسم ولی وقتی میبینم دیگران ترس را جایگزین دلیل و برهان و منطق و خرد می‌کنند واقعا هراسناک است.

۳- مشاهده دقیق رفتار دیگران، و انچه در جامعه می گذرد و در طبیعت وجود دارد و اندیشیدن درباره آنها

می تواند عاملی برای دستاوردهای شگرف شود.

۴- زیستن در منطقه امن و کنج دنج و خلوت خود گرچه از مزایایی برخوردارست ولی سقف و محدودیت هم ایجاد می کند و مانعی است برای درک و احساس آزادی واقعی، و از این جنبه می تواند خطرناک باشد.

۵- فاصله رویا تا واقعیت، امید و تلاش و مبارزه است.

۶- انجام کارهای عمده ممکن است غیر ممکن بنظر اید ولی قاطعیت و تداوم انجام انها را تضمین و ممکن می کند.

۷- ارزش یک آموزش واقعی در بالا بردن سطح آگاهی خود و دیگران است وگرنه اتلاف وقت است.

۸- اگر بخواهم یک ویژگی برای آزادی در نظر بگیرم چیزی جز آگاهانه تصمیم گرفتن نیست.

۹- از ندانستن نترسید بلکه بگذارید انگیزه ای باشد برای یادگیری، و انجام کارها به روش‌هایی متفاوت از دیگران، و با مهارتهای جدید.

۱۰- برای انچه که ارزو دارید بدست آورید و بدانید که چه چیزی برای تحقق آرزویت از دست دهی و آمادگی از دست دادنش را داشته باشی قطعا به آرزویت می رسی.

۱۱- راه های چالش برانگیز را برگزینید که لذتبخش ترین راهها و روش‌ها است و همزمان تقویت کننده تفکر انتقادی و تحلیلی

۱۲- در اشاعه تسلیم ناپذیری در جامعه تلاش کنید و همه اعضای جامعه را تشویق به تسلیم ناپذیری در هر شرایطی و در رابطه با هر هدفی کنید.

۱۳- اطراف خود را با افراد قابل اعتماد احاطه کنید چه در کارهای روزمره عادی، چه در کار های رسمی، چه در فعالیتهای اجتماعی، چه در مبارزات سیاسی،…

۱۴- در هرکاری هنر ‘نه’ گفتن را بیاموزید چون هرگز نمی توان به همه درخواست‌ها پاسخ مثبت داد، ولی هیچکسی خواهان دریافت پاسخ منفی نیست. بنابراین، سعی کنید با مهربانی و دلایل مقبول اما با قاطعیت در زمان لزوم ‘نه’ بگویید، و تسلیم هیچ فشاری از سوی هیچکسی نشوید.

۱۵- بیندیشیم، نقد کنیم، پرسش کنیم، اعتراض کنیم، به چالش بگیریم، مبارزه کنیم، خرد پیشه کنیم، شک کنیم و مسیولیت بپذیریم تا انسان بودن خود را ثابت کنیم.

۱۶- به عنوان یک انسان مسیول، نه تنها باید مسیولیت نتایج گفته ها، نوشته ها، رفتارها، واکنش هایمان را بپذیریم بلکه مسیول ناگفته ها، بیعملی، سکوت، و بی تفاوتی های مان نیز هستیم.

۱۷- بی توجهی به خواسته های اساسی هر انسانی در هر جامعه ای، در هر فرهنگی ، در هر آیین و مرامی یک جنایت است و قابل پیگیری قانونی و مجازات.

۱۸- با حضور فعال در صحنه مانع به قدرت رسیدن افراد فاسد، کوچک، بیمایه، تفرقه انداز، ستمگر، و خودکامه شوید وگرنه خود نیز از قربانیان خواهید شد.

۱۹- آنچه امروز بدان نیاز داریم پایان دادن به دنیای کهنه، به آیین های کهنه، به روش‌های کهنه، و به هر چه بوی کهنگی می دهد، و آغازِ ساختنِ دنیایی نوین، طرحی نوین، ساختاری نوین، جامعه ای نوین و انسانی نوین با اندیشه ای نوین است..

۲۰- امروز بار دیگر ملت ایران در یک چهارراه تاریخی قرار گرفته که کوچکترین اشتباه می تواند زیان‌های سنگین جبران ناپذیری ببار آورد. بر یکایک ایرانیان است که در مبارزه برای پایان دادن به تفکر خودکامه، فرسوده و پوسیده اخوندیسم و بنای جامعه ای نوین با معیار ها و استانداردهای انسان مدرن به دور از هر نوع کینه، نفرت ، حسد، خودخواهی و تزویر سخت کوشا باشند. هر ایرانی در این لحظات تاریخی به ایران و ایرانی و نسلهای آینده بیندیشد، و منافع فردی خود را فدای منافع جمعی کند. با همکاری و هماهنگی با هم و باشفافیت کامل به مبارزه ادامه دهند که نور پیروزی دیده می شود و دیگر غیرقابل دسترسی نیست. در یک گامی پیروزی قرار داریم. یک رسالت ملی و انسانی است که انتخاب های سنجیده و درست کنیم. یادتان باشد که اگر انتخاب نادرست کنید شریک جرم خواهید بود!

به امید پیروزی ملت بپا خاسته ایران در این خیزش ملی، در این جنبش انقلابی و به امید ساختن جامعه ای آزاد، لاییک، مدافع حقوق و رفاه و خوشبختی انسان.

با آرزوی پایان هفته پربار و نویدبخش برای شما و عزیزان تان


ابراهیم بی پروا

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند.