نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏سه شنبه‏، 2022‏/22‏/11

 

 

 

 

دکتر ابراهيم بی پروا

استاد پیشین جامعه شناسی و علوم سیاسی در دانشگاه‌های امریکا،
از سردبیران و مدیر برنامه ریزی بخش فارسی صدای امریکا

برای دسترسی به تمام مقالات و نوشته‌های نویسنده اینجا کلیک کنید.

 

  • پراکنده گوییهای پایان هفته # ۶۴

تقدیم به مبارزان ایرانی و غیر ایرانی که علیه رژیم فاشیستی- مذهبی ایران بپا خاسته اند و هر خطر و تهدیدی را با جان و دل پذیرا شده اند.
به امید پیروزی، و سرنگونی رژیم اسلامی
امروز در امریکا روز شکرگزاری است و در ایران ۶۹ امین روز مبارزه مردم آزاده علیه رژیم ادمکشان،
در امریکا اعضای خانواده و فامیل و دوستان نزدیک در کنار هم جمع می‌شوند و در هر جای کشور که باشند همه در یک مکان با پرواز کردن، یا ترن، و یا رانندگی کردن دور هم گرد میایند و جشن می گیرند و دقیقا در همین روز در ایران ملت سوگوار است و در اندوه سوگ عزیزان ازدست رفته ای هستند که از سوی رژیم جنایت و جور و جهل و جنون در پی مبارزه برای یک زندگی عادی به قتل رسیده اند. افسوس و صدهزاران افسوس!
برماست که راه آنان را تا پیروزی نهایی بر اهریمنان حاکم دنبال کنیم.

۱- ما در برابر نه تنها هم نسلان خود بلکه در برابر نسلهای آینده هم مسیول هستیم و باید بیش از آنچه که از گذشتگان به ما رسیده به آیندگان تحویل دهیم و این ممکن نیست مگر با مبارزه مستمر و هدفمند و تسلیم ناپذیری، با خردگرایی و انسانگرایی، با آینده نگری و برنامه ریزی، با آموزش و آگاهی بخشی، با عشق و امید، با تلاش جمعی و ترجیح دادن منافع جمعی بر منافع فردی، با دفاع از حقوق انسان، طبیعت و همه موجودات، با باور به خود و تصمیم گیری سنجیده، با درک شرایط و در سمت درست تاریخ ایستادن، پیگیری هدف تا واپسین نفس با امکانات موجود و ایجاد امکانات تازه، و نه گفتن به هر چه خلاف وجدان انسانی است و مانع در راه نیکبختی انسان.
۲- همیشه گفتم و نوشتم واژه ترس را از فرهنگ لغات خود حذف کنیم و در اینجا باید اضافه کنم که ترس از فهمیدن یکی از مشکلات بزرگ و جدی و بسیار خطرناک‌تر از نفهمیدن است.
۳- اگر به خود باور داشته باشید، به امکانات و محدودیت هایتان آگاه باشید، به تلاش و مبارزه ادامه دهید، و تحت هیچ شرایطی تسلیم نشوید مطمین باشید هیچ دشمنی هرچه هم قدرتمند نمی تواند شما را شکست دهد.
۴- اگر طالب قدرت هستی باید انرا کسب کنی و انتظار نداشته باشی بصورت یک ارمغان به شما داده شود و اگر بخواهی پس از کسب آن را حفظ کنی و افزایش دهی نباید به فساد کشیده شوی و باید از قدرت برای کمک به رفاه و نیکبختی انسان، و آبادانی جامعه استفاده کنی. قدرتی که علیه منافع، مصالح، امنیت و خواست مردم به کار گرفته شود دوام نخواهد آورد.
۵- اگر خواهان بهبودی اوضاع هستید باید با توجه کامل به همه جزییات شرایطی که خواهان بهبودی آن هستید آغاز کنید، جنبه های مختلف شرایط را ببینید و ارزیابی کنید و امکانات مقابله با آن ها را فراهم کنید، هیچ جنبه ای از شرایط را ولو بسیار جزیی را نمی توانی نادیده بگیری و انتظار بهبودی و تغییر شرایط داشته باشی.
۶- فرصتها بندرت پیش می آیند و بر ماست که به بهترین شیوه ممکن از آنها استفاده کنیم. شاید کمتر کسی موافق نباشد که در ۴۴ سال گذشته برای نخستین بار شرایطی پیش آمده که فرصتی است طلایی برای سرنگونی رژیم اسلامی ایران. برماست که به هر شیوه ممکن سرنگونی را تسریع و تسهیل کنیم و دنبال بهانه نگردیم وگرنه ممکنست ۴۴ سال دیگر شاهد جنایات رژیم مذهبی حاکم باشیم.
۷- سعی کنید همکاران و همراهان و شریکان شما در هر شرایط بهتر، با تجربه تر ، داناتر، تواناتر، با انگیزه تر، و با انرژی تر از شما باشند تا پیروزی تان تضمین شود. چه همسر و شریک زندگی خصوصی تان، و چه شریک تجاری تان، یا همرزمان سیاسی تان و یا همسفران تان.
۸-
با اعدام، استبداد، اختلاس، اهریمنی، آدمکشی، اسارت، امت، اعتیاد، اختلال، اسید پاشی، افتضاح و امران و عاملان همه این پدیده ها مبارزه کنید و تا محو کامل همه اینها آرام نگیرید.
۹- با بدی و بدتر و بدترین، بدبختی، بی لیاقتی، بیدادگری، بی کفایتی، بی سروسامانی، بردگی، بیشرفی، بیشرمی، بیماری،بی وجدانی، بی اعتمادی، بی مغزی، بینوایی، بیخردی، بی پولی ، بیکاری، برادرکشی و امران و عاملان اینها مبارزه کنید و تا محو کامل همه اینها از جامعه ایران به مقاومت ادامه دهید.
۱۰- با تروریسم، توطیه، تزویر، تله، توحش، تناقض گویی، ترفند، تخریب، تقلب، تمکین، تحمیل، توهین، تهمت، تعرض، تجاوز، تهدید، و امران و عاملان شان مبارزه کنید و تا محو کامل همه اینها از جامعه ایران از پای ننشینید.
۱۱-با جنایت، جبر، جهل، جاسوسی، جنگ، جنون، جور و جفا، و جیره بندی و امران و عاملان آنها مبارزه کنید و تا محو کامل آنها در جامعه ایران ادامه دهید.
۱۲- با خرافات، خسارت به ملت، خشونت، خرابی، خفت و خواری، خودکامگی، خودفروشی، خودکشی،خونریزی، خون اشامی و خباثت و امران و عاملان این مشکلات مبارزه بی وقفه تا محو کامل اینها از جامعه ایران ادامه دهید.
۱۳- با ددمنشی، دیکتاتوری، دروغ، دغلکاری، دغدغه فکری، دعا، دخالت در زندگی خصوصی مردم، دنایت، دزدی،دیوانگی، دشمنی با ایران و ایرانی، درندگی و امران و عاملان این مشکلات مبارزه ای مداوم تا محو کامل اینها از جامعه ایران ادامه دهید و ذره ای تردید نکنید.
۱۴- با رذالت، روضه خوانی، رسوایی، رشوه خوری، و امران و عاملان شان مبارزه ای پیگیر را تا رفع کامل این مشکلات از جامعه ایران ادامه دهید.
۱۵- با سرکوب، سختیها، سرافکندگی، سرشکستگی، سستی، سرقت، ستمگری، سلطه گری و امران و عاملان شان مبارزه کنید تا کوچکترین آثاری از آنها در جامعه ایران باقی نماند.
۱۶-با شکنجه، شیادی، شارلاتانی، شعبده بازی، شرارت، شیعیگری، شقاوت، و امران و عاملان این پدیده ها تا محو کامل همه اینها از جامعه ایران مبارزه کنید و به هیچ سازشی تن در ندهید.
۱۷- با فقر، فلاکت، فاجعه، فحشا، فاشیسم، فساد، فروش کشور، فریب، و فضاحت و امران و عاملان آن بی امان مبارزه کنید تا شاهد ایرانی عاری از این بلایا وبیماریها باشید.
۱۸- با وحشیگری، ویرانی، ‌ولگردی، ورشکستگی، وقاحت، نهاد ولایت فقیه(وقیح) و امران و عاملان همه این پدیده ها مبارزه ای را آغاز کنید که تا محو همه اینها از جامعه ایران ادامه یابد.
۱۹- مبارزان باید با هم ایتلاف کنند، با هم به تفاهم برسند، بطور هماهنگ و سنجیده برنامه ریزی کنند، سازماندهی کنند، استقامت کنند، نباید تسلیم شوند و با دشمن سازش کنند، در مردم باید حس همکاری، و مسیولیت تقویت شود، باید مردم امیدوار باشند و دلسرد نشوند، هر ایرانی باید مثل یک مدیر و رهبر رفتار کند. مردم باید بدانند چه نمیخواهند و چه می خواهند. اکثریت مردم رژیم ولایت فقیه(وقیح) و هیچ نوع حکومت مذهبی و خودکامه نمیخواهند، و خواهان حکومتی با معیارهای جهان مدرن هستند یعنی حکومتی بر اساس اصول دمکراتیک، جدایی دین و دولت، آزادی‌های مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر، حافظ تمامیت ارضی و استقلال کشور، مدافع حقوق بشر، متعهد به قوانین و موازین بین المللی، خواهان توسعه همجانبه ایران، و رشد و شکوفایی شهروندان، و برقراری روابط مسالمت امیز با دیگر ملل جهان، استفاده بهینه از سرمایه های زیر زمینی و بقیه سرمایه های مادی، طبیعی و انسانی کشور
۲۰- انانیکه هنوز تنها راه برخورد با جنایات رژیم اسلامی را مبارزات مدنی می دانند و مانعی برای دفاع مشروع مردم از خود هستند و یا هنوز ساز اصلاحات سر می دهند، یا درک درستی از شرایط ندارند و یا عامدا توده مردم را به مسیر نادرست هدایت می کنند، و آگاهانه و یا نااگاهانه به اهداف رژیم اسلامی مفلوک و متزلزل و فاسد و آدمکش کمک می کنند. این دسته از افراد بی تردید، در سمت غلط تاریخ ایستاده اند.
*انچه از جنایات، فساد، و بی کفایتی رژیم ستمگران در ایران نوشتم شاید فقط یک درصد زیان های جبران ناپذیری باشد که رژیم اسلامی برایران و ایرانی وارد کرده است. بر پژوهشگران امروز و مورخان آینده است تا کتابهای فراوان در این باره بنویسند.
برای شما و همه عزیزانتان پایان هفته ای با تندرستی و خبرها و رویدادهای مثبت و شادی افرین خواهانم.
 


ابراهیم بی پروا

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند.