نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏سه شنبه‏، 2022‏/22‏/11

 

 

 

 

دکتر ابراهيم بی پروا

استاد پیشین جامعه شناسی و علوم سیاسی در دانشگاه‌های امریکا،
از سردبیران و مدیر برنامه ریزی بخش فارسی صدای امریکا

برای دسترسی به تمام مقالات و نوشته‌های نویسنده اینجا کلیک کنید.

 

  • پراکنده گوییهای پایان هفته # ۶۷
     

این شماره از پراکنده گوییها را در نودمین روز جنبش انقلابی ملت بپاخاسته ایران تقدیم شما رزمندگان راه آزادی می کنم که روز پیش اکثریت جامعه جهانی در اقدامی بیسابقه رژیم اسلامی حاکم بر ایران را از “کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد» اخراج کرد که یک دستاورد بی نظیر و تاریخی برای مبارزات کنونی ملت ایران است.

مهمترین و خوشحال کننده ترین خبر در سه ماه اخیر،

البته دلاوری ها و مبارزات زنان، دختران، کودکان، جوانان، دانش اموزان و دانشجویان و دیگر مردمان ایران زمین جای ویژه خود را دارد.

با صمیمانه ترین شادباشها به همه انهاییکه خواهان سرنگونی رژیم اسلامی و رهایی ایرانیان از این بلای ۴۴ ساله هستند.

۱- سازگاری با هر سیستم بیمار، فاسد، آدمکش و غارتگر نشانه زوال عقل است.

۲- باید باور راسخ داشته باشیم که آینده ما بسیار باکیفیت تر از گذشته ماست تا انرا مطابق میل خود بسازیم.

۳- اگر گام نخستین را که بر می دارید و راه می افتید بدون اینکه بدانید کجا می روید، هر جاده ای شما را به ناکجا اباد می برد. تا مقصد را ندانید هیچ مسیری قرار نیست شما را به مقصد برساند.

۴- یکی از تفاوت های عمده یک فرد دانا با یک فرد نادان در اینستکه اولی فرصت می سازد ولی دومی فرصت می سوزاند.

۵- قدرت لزوما در پول و ثروت خلاصه نمی شود. هر انسانی بنوعی از یک و یا چند عنصر تشکیل دهنده قدرت برخوردارست، آنها را در خود بیایید و هزینه اهداف سازنده خود و بهسازی جامعه و خوشبختی انسان ها کنید.

۶- گاهی شجاعانه ترین و مهمترین کاری که می توانی بکنی حضور داشتن است. حضور فیزیکی،مجازی، حضور فکری، حضور عاطفی؛ در همه جا چه در خیابان‌ها و کوچه ها و میادین، چه در پردیس دانشگاه‌ها و حیاط دبستان و دبیرستان، چه در کلاسهای درس و تالارهای سخنرانی، در جلسات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی،و هر جا و به هر شیوه ممکن.

۷- بدون ازمایش چیزهای تازه و بدون پرسیدن درجا می زنید، ساکن می مانید چون آب راکد، بی خاصیت می شوید و ناچار به تکرار کارهای غیر ضروری می شوید و به استقبال مرگ زودتر می روید.

۸- ترس از شکست می تواند مانع شما از آزمایش چیزهای تازه شود.

۹- راههای غلبه برترس در بودن با دیگران و همکاری است، فعالیت گروهی است، بیکار ننشستن است، هدف داشتن و مبارزه برای آن است.

۱۰- عادت نوعی بیماری است، عادت به هر چه که باشد. عادت به جایی که زندگی می کنی، عادت به کاری که می کنی، عادت به ارتباطاتی که داری نیز می توانند دردسر افرین باشند. تنها عادت به مواد مخدر

و مشروبات الکلی نیستند که خطر می افرینند. پس مواظب جاییکه کار میکنی و ارتباطاتی که داری باش. شاید ارتباطات ناسالم باشد، شاید جاییکه کار می کنی جایی نیست که به شما تعلق داشته باشد.

۱۱- آینده تان را کسی جز خود شما نمی سازد پس کاری نکنید که به آینده خود و دیگران آسیب بزنید. انجام کارهای سخت امروز در آینده سخت تر خواهد شد پس برای آینده راحت تر کارهای سخت را همین امروز انجام دهید. به آینده خود احترام بگذارید و این ممکن نیست مگر اینکه بر تمام موانع داشتن یک زندگی خوب در آینده همین حالا فایق آیید .

۱۲- همانطور که بخشی از شرایط امروزتان پیامد تصمیمات و رفتارهای دیروزتان است، آینده تان نیز وابسته به تصمیمات و رفتارهای امروزتان خواهد بود.

۱۳- دامنه ارتباطات خود برای آینده را از همین لحظه گسترش دهید پیش از اینکه مجبور شوید.

۱۴- عشق به کاری که می کنید و داشتن مهارتهای لازم برای انجام آن از اسرار پیروزی است.

۱۵- تمرین و تکرار و استمرار لازمه رشد و پیروزی در هر کاری است چه در فعالیتهای روزمره، چه در کلاسهای درس، چه در کارهای اداری، چه در مبارزات مدنی، اجتماعی و سیاسی.

۱۶- اگر در یک قدمی پیروزی باشید و بترسید گام پایانی را بردارید کیلومترها عقب می افتید و شاید هم با هزاران گام دیگر هرگز مزه پیروزی را نتوانید بچشید.

۱۷- اگر به مسابقات ورزشی توجه کنید کسانی به قهرمانی می رسند که تا پایان بازی می کنند. در مبارزات سیاسی، اجتماعی و مدنی نیز کسانی به پیروزی می رسند که تا پایان صحنه را ترک نکنند و به مبارزه ادامه دهند.

۱۸- هر کاری با نتیجه ارزشمند در آغاز سخت و حتی غیرممکن بنظر می رسد ولی در روند انجام آن کم کم احساس می کنی که نه تنها سخت نیست و بلکه ممکن هم است. ۳ ماه پیش کمتر کسی فکر می کرد که رژیم اسلامی در ۹۰ روز به ضعیف ترین وضعیت در ۴۴ سال گذشته برسد و ترس بر مسیولانش غلبه یابد، ولی امروز شاهد ضعف و ترس آنان هستیم. مبارزان هم هر چه جلوتر می روند سختی تلاش و مبارزه را کمتر حس می کنند و امیدوارتر می شوند، و رایحه پیروزی را احساس می کنند.

۱۹- دنیا به دل‌های شکسته شما توجهی نمی کند و متوقف نمی شود. پس شما باید مرهم دل‌های شکسته باشید ولی مثل دنیا متوقف نشوید، ادامه دهید ، با قاطعیت مبارزه کنید تا دیگر دلی شکسته نشود و کسی قدرت شکستن دلی را نداشته باشد.

۲۰- اهداف بدون دلایل نمی توانند وجود داشته باشند ، هدفی که دلیلی برایش نباشد تلاش برای نیل به آن بیهوده و هدردادن زمان و منابع است. اگر هدف تان سرنگونی رژیم اسلامی ایران است از خود بپرسید چرا چنین هدفی دارم و برای رسیدن به این هدف چه باید بکنم؟ کسانی هم که بقای این رژیم را هدف خود قرار داده اند دلایل انرا برای خود روشن کنند!

برای همه شما و عزیزان تان پایان هفته ای با تندرستی، ادامه مبارزه برای اهداف انسانی، امید، و خبرهای خوش خواهانم.

زن، زندگی، آزادی

مرد، میهن، آبادی

پیروزی نزدیک است.

ایران هرگز نخواهد مرد!


ابراهیم بی پروا

 

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند.