نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏جمعه‏، 2013‏/02‏/22

 

آرشیو ماه ژانویه ۲۰١۳

 

 

 

نهضت مقاومت ملی ایران

بنیانگذار دکتر شاپور بختیار

National Movement of the Iranian Resistance

NAMIR

نهضت مقاومت ملی ایران بدینوسیله از هموطنان عزیز برای حضور در مراسم سخنرانی که یکشنبه ۱۰ فوریه ۲۰۱۳ در لندن و به مناسبت سالگرد ۲۲ بهمن، سقوط دولت ملّی دکتر شاپور بختیار و آغاز استیلای جمهوری اسلامی بر ایران برگذار خواهد شد، دعوت می کند.

موضوع سخنرانی در باب ضرورت اتحاد نیروهای دموکرات به منظور مبارزه با جمهوری اسلامی و رسیدن به هدف ِ استقرار دموکراسی در ایران است. بحث پیرامون ابزار سیاسی ِ مبارزه با نظام، مثلا چگونگی برگزاری انتخابات آزاد و گفتگو در مورد چشم انداز تحولات اوضاع داخلی مملکت بعد از جمهوری اسلامی از دیدگاه نهضت مقاومت ملی ایران، از دیگر نکات موضوع سخنرانی است.

برنامه ی مراسم:

شروع برنامه با پخش سرود ملی ایران

۱-مصاحبه ی زنده یاد دکتر بختیار درباره جنگ ایران وعراق

۲-سخنرانی آقای ابوالحسن نقیبی، عضو شورای نهضت مقاومت ملی ایران

۳-سؤال  و پاسخ  با سخنران

شروع مراسم: ازساعت ۳ تا ساعت ۷ بعداز ظهر.

محل برگذاری مراسم:

NO. 1 THORPE CLOSE.LONDON W10 5XL.LADBROKE GROVE

 پس ازخروج ازایستگاه قطار لدبروک گرو کوچه مقابل سوپرمارکت سینزبری درسفید رنگ مقابل ستون پنجم.

 برای اطلاعات بیشترازطریق ایمیل:[email protected] 

از طریق تلفن:  Tel.: 07909872080

ایران هرگز نخواهد مرد

نهضت مقاومت ملی ایران


  

نگاه نهادهای ایرانی به بحران سوریه

نفوذ ایران در سوریه، آنچنانکه این روزها از آن سخن گفته می شود، محدود به نفوذ وکمک های نظامی نمی‌شود. این نفوذ، برآیند سه دهه فعالیت مجموعه‌ای از نهادهای دیپلماتیک، اقتصادی، عام المنفعه، سیاسی-عقیدتی، فرهنگی و البته نظامی، اطلاعاتی است.


محمد نوری‌زاد

ای کاش انقلاب نمی کردیم!

مردم، اگر انقلاب نمی شد، به خدا نزدیکتر بودند. و یعنی: انقلاب مردم را از خدا راند و مردم را به سمت نفرتی ناگزیر از مقدسات و مذهب هدایت کرد و آنچه را که باقی گذاشت پوسته ای آذین شده به شعارهای پوک و سطحیِ مذهبی است. به هیاهوی مداحان و مرثیه خوانان و روضه خوانان و پیدا شدن هفده هزار امامزاده ی تازه تأسیس دقت کنید!


افزایش بی‌سابقه امام‌زاده‌ها

تفکر حاکم بر حکومت ایران و تبلیغ مداوم آموزه‌های ایدئولوژیک در باره "کارایی" دعا و نذورات و "امدادهای غیبی" در گشایش مشکلات شهروندان از رسانه‌های رسمی،سهم کمی در این گونه گرایش‌های جامعه ندارد.  رجوع فزاینده به امامزاده‌ها و سکه‌شدن بازار رمالان و فالگیران نشانه‌ای از همین روند به حساب می‌آید.


جبهه ملی ایران

تجزیه طلبی محکوم است

جبهه ملی ایران که همواره نگهبان استقلال و تمامیت میهن خود و حاضر به جان فدایی و سربازی در این راه مقدس بوده است با محکوم کردن پدیده شیطانی تجزیه طلبی در برابر پی گیران این فکر سخیف آماده ی مبارزه و از خودگذشتگی است و برای بستن راه این گونه تحرکات شوم از ایجاد هر سد سدیدی خودداری نخواهد کرد.


رئیس‌جمهور مصر ارتش را در برابر مردم قرار می‌دهد


احمدی‌نژاد، آخرين رئيس جمهوری اسلامی؟


جمهوری اسلامی در صحنۀ جهانی:

دگرگونی یا نابودی


اعتراض میردامادی به نمایندگان بازدیدکننده از اوین

"مدتی در هتل اوین زندگی کنید"


"ترکمانچای ارزی" بین ایران و چین

 سه سال قبل مطابق یک قرارداد عجیب، دولت ایران بیش از ۲۵ میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت را نزد دولت چین و در اختیار این کشور گذاشت تا به عنوان پشتوانه "ال‌سی"‌های خرید کالای چینی برای ایران استفاده شود. دولت چین علاوه بر آن‌که پول خرید نفت ایران را نزد خود نگه می‌دارد، مدیریت این پول را نیز به عهده دارد و می‌تواند خود این پول را به ارزهای مختلف تبدیل کند.


تلاش واشنگتن برای دوستی مقطعی با تهران

روسیه توپ را به زمین ایران انداخت

  آیا اوباما که در ماه های واپسین منتهی به انتخابات ریاست جمهوری با چالش جدی در سوریه روبه رو شد اکنون از آن انفعال عملی خارج خواهد شد و به گزینه نظامی فکر می کند؟ آیا کاخ سفید با شعار تبدیل مخالفان به دوستان و متحدان برای حل مشکل دست به دامان تهران و نوعی معامله با ایران خواهد شد؟ 


در حالی که حدود هشتاد درصد از درآمد ایران از راه صادرات نفت تامین می‌شود.

"به جهنم که نفت نمیخرید!"

 محروم شدن از درآمدهای بادآورده نفتی است که احمدی‌نژاد را به فکر دیگر "ثروت‌های خدادادی" از جمله معادن و زمین انداخته است. چون او قبلا لاف می‌زد « ملتی که روی دریای ثروت نشسته نباید فقیر داشته باشد.» در حالی که می‌بینیم دارد و زیاد هم دارد. مردم کلیه و کلبه‌شان را می‌فروشند، باز هم به جایی نمی‌رسند و هشت‌شان گرو نه‌شان است. دو زورگیری که همین چند روز پیش اعدام شدند، قربانی فقر بودند و از زور فقر زورگیری می‌کردند نه از سر شرارت.


هدفمندی کور!

 ۳- به نظر می‌رسد تصمیم جدید دولت و مجلس به جای اینکه در جهت تقویت بنیه اقتصادی اقشار فرودست از طریق اشتغالزایی و کاهش تورم باشد همچنان سعی در پرداخت مستقیم به مردم دارند. تجربه نشان می‌دهد مسائل اقتصادی ایران نه تحریم است و نه عامل برون‌زا، بلکه فقدان مدیریت اقتصادی باثبات است که کار را به این نقطه می‌کشاند.


بلایی که دولت احمدی نژاد بر سر دانشگاه آورد، سر اقتصاد نیاورد

 بر اساس اعلام رسمی این دانشگاه، امسال تعداد پذیرفته شدگان دوره دکتری این دانشگاه بدون کنکور، حدود ۲۰۰ نفر می باشد... مردی پنجاه و چند ساله با مدرک کارشناسی ارشد زبان از یکی از واحدهای دانشگاه آزاد، بدون دادن کنکور در مقطع دکترای علوم سیاسی پذیرفته شده که نه تنها از علوم سیاسی اطلاعات اولیه مورد نیاز را ندارد، بلکه حتی به زبان انگلیسی هم تسلطی ندارد و تنها به خاطر ریاست واحد بسیج دانشجویی به این موقعیت رسیده است.


لطيفه تحقيرآميزی که قرار است قانون شود و سکوت جمعی ما

 در حالی که تنور و چرخه ی مسابقه خشونت عليه زنان همگام با نظامی شدن جامعه، توسط دستگاه های حکومتی رسمی و موازی در ايران، پاسکاری های لايحه ای و اجرايی و سفسطه بازی های دستگاه های غيرمتمرکز هم مرکز، ضعف اخلاق و گسترش فرصت طلبی های روزمره و فشارهای خرد کننده تحريم و گرانی و آلودگی زيستی و سياسی هر روز داغ تر و داغ تر می شود، زنان روز به روز بی حقوق تر می شوند. 


پایگاه اجتماعی توتالیتاریسم

در ایران و جهان

*

مصاحبه ی صدای آمریکا

با

علی شاکری زند


گپ و گفتی با جلاد

 جوان ها هنگام اجرای حکم سر بر شانه ی مامور گذاشتند که با صورتک سیاه می خواست روسیاهی خود را از آن نان خون آلود که به خانه می یرد بپوشاند. شانه ی ماموران از اشک خیس شد. 


حسین اسدی

دخالت دین در حکومت و تمامیت ارضی کشور

 در سلسله مقالاتی که تحت عنوان "از ادعای حاکمیت از طرف خدا، تا واقعیت حاکمیت مردم"* منتشر گردید، به نقش مخرب ملایان شیعه در زمان صفویه، در از دست رفتن کامل سرزمین ایران (شکست سلطان حسین صفوی ازمحمود افغان)، جداشدن بخش های وسیعی از سرزمین های شمالی کشور در جنگ های ایران و روس، وهمچنین اشغال هرات توسط نیروهای انگلیس در زمان قاجاریه که در همه آنها ملایان نقش قابل توجهی را داشتند اشاره گردید. اگرچه باید قبول کرد که ملایان مذهب شیعه بدلایل ساختاری این مذهب (اعتقاد بوراثت و ولایت در حاکمیت) بیش از دیگر متولیان مذهبی و دینی به دخالت در امور حکومت ها از خود اشتها نشان میدهند. 


آوار خبر

 اعدام جوانان و نوجوانان مانند تلی خاک بر سرم آوار شده است؛ سال گذشته۵۸۷ نفر  در ایران اعدام شده اند. هیچیک از آنان در دادگاه علنی محاکمه نشده اند. هیچ یک در کنار خود وکیلی نداشتند و ناگهان خود را از چوبه های دار آویزان دیدند. بر سر هر کوی و برزنی به راحتی چوبه های دار بر پا می شود؛ حتی ورزشگاهها نیز از چنین ننگی مبری نیست. اصلا استادیوم های ورزشی برای به دار کشیدن مردم بهتر است. بیینندگان محترم با آسودگی خیال به تماشا می نشینند؛ مانند آن دورانی که مرگ گلادیاتوری به دست آن دیگری، اسباب شادمانی مردمانی مادون شأن انسانی را فراهم می کرد.


تحلیل واشینگتن پست از تحریم های جدید آمریکا

آخرین منابع درآمد نفتی ایران خشک می شوند

 تا دو هفته دیگر، دولت اوباما تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال می کند که می تواند بزرگترین منابع باقی مانده به منظور درآمدزایی از صنعت نفت ایران را خشک کند. این تحریم ها که از ۶ فوریه آغاز می شوند، به ایران امکان می دهد تا به دریافت هزینه صادرات نفت به کشورهایی مانند چین و هند ادامه دهد اما این هزینه دیگر به صورت نقدی به جمهوری اسلامی پرداخت نخواهد شد.


مردم قالیباف حصیرنشین

 مردم ما با فرش ماشینی و موكت هم می‌توانند زندگی كنند و هیچ نیازی به انداختن فرش تبریز و قم و اصفهان زیر پای خود ندارند. آنچه كه می‌خواهند، شغل با درآمد كافی (نه به اندازه قالیبافی) و زمینه برای بروز خلاقیت و پایین كشیدن این دارهای كذایی است. پس تا وقتی كه مردمی قالیباف هستند، حصیرنشین هم هستند و همچنان باقی خواهند ماند. اگر مردم روی قالی تبریز ننشینند دچار مشكل نمی‌شوند، ولی اگر روی دریای ارز باشند و دارو گیرشان نیاید ولی به جایش لوازم آرایش وارد كشور شود، به حال این جامعه باید دلسوزی كرد.


در سایه فعالیت های زیرزمینی در امارات

اخوان انقلاب را صادر می کند؟

 جریان اخوان المسلمین که پس از تحولات سیاسی در مصر و فروپاشی دولت سی ساله حسنی مبارک در قلب جهان اسلام پایگاه حکومتی برای خود دست و پا کرده، به فکر صدور این انقلاب افتاده است. 


تغییر سبد ارزی از پیش بینی تا طرح اقتصادی

یا گزینه نفت در برابر کالا آخرین راهکار است؟

  گزارش های جدید اقتصادی چندان امیدوار کننده نیستند. در روزهایی که ایران متحمل شدید ترین تحریم های اقتصادی از سوی غرب، آمریکا و حتی برخی متحدان تجاری آسیایی شده است، کاهش درآمدهای ارزی کشور زنگ های هشدار را به صدا درآورده است. 


نیروگاه اتمی بوشهر، در انتظار چرنوبیلی دیگر؟

 وقوع بحران اتمی از نوع چرنوبیل در نیروگاه بوشهر نه تنها آسیب بسیار شدید و جدی به جنوب ایران وارد خواهد کرد، بلکه....


گفت‌وگو برای گفت‌وگو؛ چشم‌انداز تاریک

 حسین شعبانی از فرماندهان سپاه گفته است: «چنان‌چه تا آذرماه سال بعد وضعیت به این صورت ادامه پیدا کند، در سوریه حکومت بشار اسد باقی بماند و عراق از ثبات برخوردار باشد، جامعه جهانی در برخورد با ایران تغییر روش خواهد داد.» اگر سپاه را بازیگر اصلی سیاست خارجی ایران در شرایط فعلی بدانیم، این موضع‌گیری‌ها به خوبی نشان می‌دهند که ایران همچنان راهکار «گفت‌و‌گو برای گفت‌و‌گو» را بدون دست یافتن به نتیجه مشخصی در کوتاه مدت دنبال می‌کند تا به خواسته اصلی خود در بلندمدت دست پیدا کند.


آقای بنی‌صدر! ای‌کاش خودتان پاسخم را می‌نوشتید

 آقای پاکنژاد هیچ می‌دانید که عنوان امام را آقای بنی‌صدر برای آقای خمینی پیشنهاد کردند و در برابر کسانی که هر یک لقب و عنوانی برای خمینی برگزیده بودند، آقای بنی‌صدر پیشنهاد کلمه «امام» را پیش کشیدند و تصویب شد. این را تمام حواریون خمینی نیز می‌دانند و به آن واقفند و آقای بنی‌صدر نیز خود سالها پیش به آن اقرار کرد.


 

اعتراف احمدی نژاد به بن بست حکومت در مقابل تحریم ها

با کاهش شدید درآمدهای نفتی، دورۀ سرمستی و گشاده دستی نظام اسلامی به پایان رسیده است.

 تحریم های جاری به تقویت اقتصاد قاچاق و فساد یاری خواهند رساند و همزمان فقر و تنگندستی را در نزد غالب مردم ایران تشدید خواهند کرد. به همین دلیل کل نظام اسلامی خود را بیش از پیش برای رویارویی با پی آمدهای اجتماعی وضع از هم گسیختۀ کنونی اقتصاد روبرو ساخته است.


پرتگاهی به نام شکاف بین حداقل دستمزد و خط فقر

 براستی وقتی گفته می شود حداقل دستمزد ماهانه کنونی فقط کفاف ده روز از نیازهای حداقل کارگران را می دهد، و یا وقتی که کارگران با آن قادرند فقط۴۰% سبد نیازهای اولیه خود را تأمین کنند و دوسوم این سبد خالی می ماند، پرسیدنی است که پس کارگران چگونه گذران می کنند و با چه مصائب و مشکلاتی دست بگریبانند؟


گزارش مذاکره پنهانی:

'آمریکا پیش از حمله عراق، دولت بازرگان را خبر کرده بود'

 مورخ آمریکایی می نویسد مهدی بازرگان و همکارانش "اطلاعات موجود را به جانشینان‌شان ندادند، اطلاعات در مورد تدارکات حمله عراق به ایران و این‌که چه‌طور می‌توان به‌یاری آیبکس این تدارکات را رصد کرد. مقامات ایران غافل از تهدیدی که از سوی عراق متوجه‌شان بود، پاکسازی نیروهای مسلح را ادامه دادند. آن‌ها هم‌چنین به‌رغم درگیری‌های مکرر با نیروهای عراقی طی ماه‌های پیش از حمله‌، تلاشی برای تقویت استحکامات دفاعی‌در مناطق مرزی نکردند."


خامنه ای کمتر از توبه و ذوب در ولایت قبول ندارد

 نمیدانم تاکنون نهیب رهبر و پیامهای سران ریز و درشت جمهوری اسلامی در مورد "انتخابات آزاد" و اعلام آمادگی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران برای"مهندسی" کردن انتخابات آزاد، به  خانمها وآقایان اصلاح طلب و دنباله روهای خیالاتی آنان رسیده است یا اینکه لازم است کسی با ساز و دهل در گوش آنان بنوازد و آنها را از خواب گران و رویاهای شیرین شان بیدار نماید و بگوید که رهبر و تمام حواشی بیت رهبری،  توپ "انتخابات آزاد" را به سمت شما پرتاب کرده اند، اینک توپ در میدان شماست آقایان و خانمهای اصلاح طلب!


شیپورچی ها و انتخابات آزاد

 آقا... که خودش شخصا فصل الخطاب است، یعنی حرف آخر را باید بزند، بعد همه خفه بشوند، ... خیلی هم جدی، گفته انتخابات آزاد است. حالا یعنی چی آزاد نیست؟ کجایش آزاد نیست؟ اصلا شما به چه حقی بعد از حرف آقا هنوز دارید حرف می زنید؟ ... حیف که رافت اسلامی دست و پای ما را بسته نمی توانیم به جرم حرف زدن روی حرف آقا با شمشیر از وسط نصفتان کنیم. ...برای همین هم فعلا مجبوریم با شما وارد مباحثه و گفتمان بشویم.


ارزیابی عملکرد دولت مستقردر صنعت نفت و گاز

 تاریخ معاصر ایران با موضوع نفت گره خورده و فراز و نشیب‌های آن بدون ارتباط با این طلای سیاه قابل فهم و تحلیل نیست. پس از قیام مشروطه،بزرگ ‌ترین نهضت سیاسی و اجتماعی ایرانیان برای ملی کردن صنعت نفت و قطع دست انگلیس از دست‌اندازی بر این ثروت خدادادی و ملی بوده است....


نظرسنجی:

بدتر شدن وجهه ایران در نظر مردم جهان

 روزنامه «واشنگتن پست» براساس نظرسنجی که موسسه بین المللی «پیو»(Pew) انجام داده می‌نویسد که در سال گذشته نیز روند کاهش محبوبیت ایران در افکار عمومی خاورمیانه و کشورهای مسلمان ادامه داشته و در سایر نقاط جهان نیز بدبینی به این کشور افزایش پیدا کرده‌است.


شمشیر دولبه تحریم ها و انزوای سیاسی، نظام اسلامی را تهدید می کند

 در حالی که جمهوری اسلامی ایران برای گفت وگوهای هسته ای با قدرت های بزرگ اعلام آمادگی کرده و مصرانه خواستار برگزاری این گفت و گوهاست، قدرت های غربی در ظاهر اشتیاق چندانی به برگزاری این گفت و گوها نشان نمی دهند.


افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت‌ها

 طی چند سال اخیر ورود کالاهای بی‌کیفیت چینی به کشور، سبب شده وارد‌کنندگان رسمی کالاها و تجهیزات پزشکی که تمایل دارند، اجناس مرغوب را از مجاری قانونی وارد کشور کنند، به دلیل نوسانات قیمت ارز، حمایت نکردن دولت و سیستم بانکی کشور و بوروکراسی اعمال شده، قادر به رقابت نباشند و رو به ورشکستگی بگذارند.


تحریم ها زیر سر آمریکاست نه سازمان ملل

تحریم ایران به سوی نفت دربرابر غذا می رود

 این که ما مدام کشور را در خطر ببینیم و همه کشورها را دشمن تصور کنیم سودی برای ما نخواهد داشت. عدم توجه به تحولات منطقه ای و جهانی و تاکید بر شعارها و رویه های ثابت در سیاست خارجی آسیبی جدی به منافع ملی کشور خواهد زد.


 

قربانیانِ"مذاکره با جمهوری اسلامی"

 مذاکره ی سیاسی به مانند بسیاری دیگراز مفاهیم و پدیده های سیاسی و اجتماعی در میهن ما تعاریف و برداشت های متفاوت و متناقض نصیب اش شده است. 


سرکه‌ای که گندید

 «ما سرکه ریختیم، شراب شد» روایت سیدمحمد طباطبایی از روحانیان دوران مشروطه است در واکنش به منازعه مشروطه‌خواهان و مشروعه‌خواهان و روایتی از تجربه‌های ناکام ایرانیان برای حکومت قانون و تاسیس عدالت‌خانه و در ‌‌نهایت رسیدن به دموکراسی. آن هنگام که مشروطه‌خواهان خواستار حکومت قانون بودند و مشروعه‌گرایان قید و بند اسلام بر قانون را در کنار آن می‌خواستند.


بیانیه گزارش‌گران بدون مرز

چهره‌ی واقعی جمهوری اسلامی ایران:

شانتاژ، گروگان‌گیری خانواده‌ها، تهدید‌ علیه روزنامه‌نگاران

 گزارش‌گران بدون مرز نگرانی عمیق خود را از دستگیری‌های خودسرانه روزنامه‌نگاران و شهروند وب‌نگاران و تهدید علیه خانواده روزنامه‌نگاران رسانه‌های جهانی در ایران اعلام می‌کند.  از سه سال پیش گزارش‌گران بدون مرز ده‌ها مورد تهدید را علیه خانواده‌های روزنامه‌نگارانی که برای رسانه‌های بین‌المللی کار می‌کنند، شمارش کرده است. 


شاخص های رسمی و واقعیت فقر و بحران درمان در ایران

 به گفتۀ محمدعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس در داروخانه های کشور بعضاً حتی شیرخشک هم برای نوزادان یافت نمی شود. ... هزینه های تجهیزات پزشکی و درمان بیماری های صعب العلاج در اندک مدتی چند صد درصد افزایش یافته و افزایش این هزینه ها در بخش خصوصی بیمارستان های کشور را مملو از افراد نیازمند کرده است. 


اعدام، زندان و تشدید فشارها؛

وضعیت اهل سنت در ایران

سلفی‌گری بهانه و دستاویزی است در دست جمهوری اسلامی ایران که بتواند سرکوب و فشار به اهل سنت را ادامه دهد. قبلا وهابیت را بهانه می‌کردند و حالا که وهابیت تاریخ مصرفش تمام شده است، مجبورند با یک اسم دیگری به میدان بیایند و سلفی‌گری را عنوان کنند.


 هیثم مناع، چهره سرشناس مخالف سوری:

آقای رئیس جمهور تنهایی پینگ پونگ بازی می‌کند

بسیاری معتقدند که هیثم مناع، یکی از مخالفان سرشناس بشار اسد که معتقد به تغییر غیرمسلحانه و سیاسی در سوریه است، مهم ترین گزینه ریاست شورای انتقالی مطابق با طرح پیشنهادی اخضر ابراهیمی که مورد حمایت روسیه و احتمالا امریکا قرار دارد، محسوب می شود. 


سهم ایران از ذخایر نفت و گاز در میادین مشترک؛

دریای خزر صفر، خلیج فارس ۹ برابر کمتر از همسایگان


اصلاح طلبان ابتدا باید ظرفیت‌سنجی می‌کردند


دو درس از انقلاب مصر

 اگر آنچه که به رأی مردم گذاشته می شود ماهیت دموکراتیک نداشته باشد، نتیجه رأی انتخاباتی مردم ماهیت غیر دموکراتیک آن را عوض نخواهد کرد. به کلامی دیگر، گزینه هائی که به رأی مردم گذاشته می شود، لازمست خود نیز ماهیت دموکراتیک داشته باشند. ...


گزارش وال استریت از وضعیت اقتصادی ایران

در کارخانه‌ها و مغازه‌ها چه می‌گذرد؟

 اقتصاد مدرن ایران به دلیل تحریم‌ها به طور فزاینده وابسته به معاملات سنتی پایاپای شده است. این کشور به جای نفت دیگر پول نمی‌گیرد، بلکه از هند گندم و چای، از اروگوئه برنج، از پاکستان گوشت و میوه و همه‌چیز از زیپ گرفته تا آجر را از چین وارد می‌کند.


ع. ش. زند

درباره پرچم ملی ایران

 کسانی هم که با حاکمیت انحصاری رنگ سبز، بویژه در خارج از کشور مخالفت نموده، رنگین کمان آزادی را طلب می کنند نه با رنگ سبز دشمنی دارند نه خواستار شورش مردم اند، از هر نوع آن، خاصه شورش کوری که دارای رهبری آزادیخواه و شناخته شده ی آماده ای هم نباشد؛ دشمنی آنان با آن نوع انحصار طلبی هایی است که قیام سال ۵۶ را به انقلاب کور۲۲ بهمن سال ۵۷ تبدیل کرد، و دغدغه ی خاطرشان پیشگیری از تکرار آن فاجعه به صورتی دیگر. 


کمبود نقدینگی بنگاه‌های تولیدی با وجود سونامی پولی

عدم نظارت دقیق دولت و فساد حاکم بر روابط اقتصادی در ایران این منابع مالی را به جای هزینه شدن در تولید، در بخش دلالی و مسکن وارد کرد. به عنوان نمونه گرچه در ابتدا با ورود این سرمایه‌ها بخش مسکن رونق یافت اما به موازات آن جهش قیمت‌ها در این بخش مشکلات بیشتری را رقم زد.


تحلیل اینفورمد کامنت از تغییرات در خاورمیانه

افول نفوذ شیعه در سال ۲۰۱۳

در سال ۲۰۱۳ نفوذ ایران در خاورمیانه به کاهش خود ادامه خواهد داد؛ کاهشی که از سال ۲۰۱۱ با دگرگونی‌های کشورهای عربی آغاز شد. دو متحد اصلی ایران در منطقه سوریه و لبنان هستند و ایران حزب‌الله لبنان و همچنین گروه‌های شیعه در عراق و سوریه را مسلح می‌کند.


برنامه کم کم پیش میرود

 تغییری که ظرف چند ماه اخیر در این جریان (از استکهلم شروع به کنفرانس گذاشتن کرده وفعلاً تا پراگ هم رسیده ) پیدا شده است وارد کردن جواد خادم است که در دولت بختیار مقام وزارت داشت و بعد از خروج از ایران با وی قطع رابطه کرد و به سراغ زندگانی خود رفت و خبری از وی نبود تا بعد از سی سال تقی زاده و آهی از خواب اصحاب کهف بیدارش کردند و دستش را گرفتند و به میانهُ معرکه آوردند. 


گزارش پنتاگون دربارۀ وزارت اطلاعات ایران

 گزارش دولت آمریکا همچنین اضافه می کند که سرویس های اطلاعاتی ایران به دو طریق اقدام می کنند: شیوۀ اول اقدامات این سرویس ها عبارت است: از عملیات خرابکارنه، جاسوسی و بمباران برخی اهداف. شیوۀ دوم عملیات سرویس‌های اطلاعاتی ایران قتل مخالفان سیاسی در داخل و خارج از کشور است.


 نهضت مقاومت ملی ايران

بنیانگذار دکتر شاپور بختیار

National Movement of the Iranian Resistance

NAMIR

 

دکتر بختیار نخست وزیر قانونی

 

اگر راه قانونی احتمال کامیابی نداشت، آیا آنان که به این راه پشت کردند راه موفق تری برای استقرار قانون و آزادی در ایران داشتند؟ و اگر داشتند چرا بدان عمل نکردند، یا چرا تا امروز چیزی درباره آن راه نگفته اند؛ یا اگر بدان عمل کرده اند چه نتیجه ای از آن گرفته اند؟


امضای قانون "مقابله با ایران در نیمکره غربی" توسط اوباما

 باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا جمعه شب به وقت محلی قانونی را که هدف اصلی آن مقابله با نفوذ احتمالی ایران در کشورهای آمریکای لاتین عنوان شده امضا کرد. این قانون چند ماه پیش به تصویب کنگره رسیده بود.


سیدمصطفی تاجزاده:

مقصر رهبری واحمدی نژاد است یا موسوی و کروبی که غیرقانونی حصر شده اند؟

 طبق اعلام خودشان یک سوم از دو و نیم میلیارد دلار ارز مرجع که امسال برای واردات خودروهای لوکس تخصیص داده اند، در اختیار یک نفر قرار گرفته که با دلار مرجع (هزارتومان) خود رو وارد کرده و با ارز سه هزار و پانصد تومان فروخته که اگر هیچ سود دیگری نبرده باشد، در همین معامله سود او دو هزار و پانصد میلیارد تومان بوده است. به این ترتیب ارز دارو را که حیاتی ترین نیاز روز انسان هاست به همین سادگی فدای سودجویی فردی کرده اند که دولت و مجلس جرأت ندارند نامش را ببرند!


ولی‌فقیه و جدال‌ قدرت درون نظام

 نقش و جایگاه «والا» معرفی شده‌ خامنه‌ای دستخوش ضربات جدی شده و دیگر آن شکوه و عظمت «مقام عظما» مطرح نیست. خامنه‌ای به دستگیره‌ی سیاسی این یا آن باند قدرت‌طلب تبدیل شده و هرکس از اعتبار او  به عنوان سپر دفاع از خویش بهره می‌گیرد. 


دخالت نظامیان در اقتصاد و مشکلات گذار به دموکراسی

 این نوشته به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا تفکر نظامی و نظامی‌گری و به عبارتی نگاه نظامی – امنیتی همان‌گونه که عرصه را بر فکر، اندیشه و سیاست تنگ می‌کند و فضای بسته‌ای را بر جامعه حاکم می‌کند، آیا اقتصاد را هم دستخوش تغییرات نامناسب و نگران کننده خواهد کرد؟


در بیمارستانها چه می گذرد؟

 فوت جوانی ۲۰ ساله در بیمارستان شفا یحیائیان که به علت شکستگی دست به اتاق عمل رفت و به دلیل داروهای نامرغوب کارش به مرگ مغزی و پیوند اعضایش به دیگران ‌رسید و دستگاههای آندوسکوپی که به دلیل کمیاب شدن قطعه یکبار مصرف آن که باید برای هر بیمار تعویض شود، برای چندین بیمار استفاده می‌شود و در محلولی با مواد ضد عفونی بالا که سرطانزاست به کار گرفته می‌شود.


تبعات تحریم بخش انرژی بر تولید و صادرات گاز

چین تحریم را بهانه کرد و گریخت

 در سالهای اخیر بخصوص از سپتامبر۲۰۱۰، تحریم های خارجی  سرعت پیشرفت بخش انرژی ایران بویژه در بخش توسعه بالادستی -نفت و گاز هر دو- را کند کرده است. این امر سبب شده است که تعدادی از شرکت های خارجی فعال در پروژه های توسعه بالادستی انرژی از ایران خارج شوند. تحریم ها همچنین بر واردات مواد پالایشی نیز تاثیر گذاشته و سبب شد که ایران اقداماتی را برای افزایش ظرفیت پالایشی خود انجام دهد.


کاهش ارزش ریال، فقر و شیوع دله‌دزدی

 "می‌دانی آقا، چیزی هم نمی‌شود گفت. مردم گرسنه‌اند. نصف این نیرو‌ها قراردادی هستند. امروز کار دارند و فردا ندارند. پیمانکار عوض می‌شود و همه این کارگر‌ها عوض می‌شوند. طرف ۴۷-۴۸ سال دارد، دختر بزرگ دارد، پسر سرباز دارد، اما نه خانه دارد و نه حقوق درست و حسابی. ...ما خیلی جا‌ها می‌بینیم ولی به روی خودمان نمی‌آوریم. پیرمرد موسفید را بگیریم که چه؟ بگوییم صفحه (صفحه سنگ فرز) دزدیده است؟


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.