نشریۀ  اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏جمعه‏، 2013‏/07‏/19

 

آرشیو ماه ژوئیه  ۲۰١۳

 

 

ماندلا، سالگرد تولد در بستر مرگ

۱۸ ژوئیه: نلسون ماندلا ۹۵ ساله شد

 جورج بیزوس، همرزم ماندلا می‌گوید: “ماندلا‌ی پیر در بستر بیماری، هنوز همان جان سختی را دارد، که در مبارزه سیاسی داشته است، ولی‌ او دیگر خسته شده است، بهتر است که او را به حال خود بگذارند، او دیگر وظیفه‌اش را انجام داده. دیگر وقت آن است که هرکس مسئولیت خود را خود به عهده گیرد. اگر چنین‌ شود، شاید این زمان دشوار، همچون تاریکی‌ قبل از دمیدن خورشید، به آینده روشنتری بیانجامد.


به مناسبت لگدی که روز بیستمین سالگرد ترور شاپور بختیار به تابوت او زده شد.

پیک بشارت بی بی

ایرج پزشک زاد

 خیر نبینند از عمرشان آنهایی که شایع کرده بودند پرزیدنت بنی‌صدر مرحوم شده و مراسمش را خانواده بی‌سر و صدا برگذار کرده‌اند! هزار بار شکر که معلوم شد بکلی دروغ و شوخی مخالفین قدیم پرزیدنت بوده است. و خدا خیر بدهد بی‌بی‌سی را که به‌مناسبت  سالگردی مصاحبه‌ای با پرزیدنت کرد و بر این شایعه خط بطلان کشید و آبی بر آتش دلهای سوختۀ علاقه‌مندان تاریخی پرزیدنت ریخت.


چرا بختیار؟

رامین کامران

 چندیست که حملاتی شدید و به ظاهر پراکنده، به بختیار صورت میگیرد. من تصور نمیکنم اینها از طرف اشخاصی انجام شود که هرکدام یک گوشه نشسته اند و به دلایل شخصی و آماتوری ناگهان به صرافت این کار افتاده اند. نظم و پیوستگی شان نشان از نوعی پیگیری گروهی و سازمانی دارد. 


پیروزی قدرت سوم در مصر

ناصر کاخساز

 تجربه بی‌مانند انقلاب مصر نشان داد که انقلاب اجتماعی در این کشور در دو فاز مکمل به پیروزی دست یافته است. نقش عمده در کوتاه کردن فاصله میان فاز یکم و دوم انقلاب مصر را با توضیح دو تفاوت تکان دهنده ایی که میان تحول سیاسی در مصر و ایران وجود دارد می توان روشن کرد.


آژیر قرمز:

خطر خشکسالی وحشتناک در ایران

 به تازگی گزارشی از طرف "ناسا" درباره شرایط جوی زمین در ۳۰ سال آینده منتشر شده که باعث نگرانی بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای خاورمیانه شده است. نکته قابل ‌توجه در این گزارش رتبه چهارم ایران در فهرست ۴۵ کشور در معرض خطر است.


نمیر: در ادامه ی به توبره کشیدن خاک کشورمان برای کشورهای عربی

صید پرندگان نادر برای قوش بازی عربها/ کمین قاچاقیچان بازهای شکاری در گلستان

 شکار و صید پرندگان نادر و در خطر انقراض برای قوش بازی و سرگرمی عربهای کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس، تهدیدی برای نسل این گونه های منحصر بفرد بشمار می آید.


سخنرانی ملاله یوسفزی در سازمان ملل متحد

ملاله از تمامی قدرت های جهان خواست تا استراتژی های خود را در جهت برقراری صلح تغییر دهند.

 ملاله یوسفزی، دختر نوجوان پاکستانی که سال گذشته مورد حمله طالبان قرار گرفت و از ناحیه سر به شدت زخمی شد، روز جمعه با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کرد.

 قصه ملاله؛ دختری که می‌خواهد دخترها درس بخوانند

 ملاله يوسف زی تصريح کرد: «من خواهان آموزش و پرورش برای همه فرزندان طالبان، تروريست ها و افراط گرايان هستم.»


«برای ماندلا آزادی فقط به معنای ساقط کردن يک حکومت استبدادی نيست»

 هفته‌ها است که ميليون ها نفر در گوشه‌ و کنار جهان با کمال احترام و سپاس در انتظار بزرگداشت نلسون ماندلا، بزرگمرد قاره آفريقا هستند. جای خوشحالی‌ دارد در زمانی‌ که بسياری از مردم جهان آرزوی مرگ سياستمدارن خود را در سر می‌‌پرورانند، بسياری از افراد در آفريقای جنوبی و ساير نقاط جهان برای بهبود ماندلا دعا می کنند.


ادبیات شاهانه در تمجید از خامنه ای

"شرفیابی" یکی از فرماندهان سپاه

 از سال گذشته تاکنون ادبیات رایج در ارتباط با رهبر جمهوری اسلامی در میان نیروهای نظامی تغییر یافته و فرماندهان و رسانه های وابسته به آنها تلاش می کنند در تعریف و تمجید از آیت الله خامنه ای گوی سبقت را از دیگری بربایند و از عبارات خاص تری استفاده کنند. این تلاش، پس از بکار بردن توصیفاتی نظیر "مقام معظم"، "حضرت آقا"، "حضرت امام خامنه ای" و... تاجایی پیش رفته است که اکنون برای توصیف دیدار خود با رهبر جمهوری اسلامی از واژه "شرفیابی" استفاده می کنند.


اطلاعیه نهضت مقاومت ملی ایران

ادعاهای روزنامه السیاسیه را پس از انتشار “کذب محض” خوانده بود

 روزنامه السیاسیه مورخ ۳ بهمن ۱۳۶۰ (۲۳ ژانویه ۱۹۸۲)  ادعا نموده بود که دکتر شاپور بختیار در مصاحبه ای گفته است “یقینا جزایر سه گانه مال ما نیست و ممکن نیست در آنها زندگی کنیم. پس برای چه در این مورد با همسایگان مان بجنگیم. بدون شک این کار دیوانگی است! ”. نهضت مقاومت ملی ایران در آن زمان بلافاصله پس از اطلاع از این ادعا  به تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۶۰ (۲ مارس ۱۳۸۲)  بیانیه ای داد که در قیام ایران شماره ۳۱ مورخ ۵ مارس ۱۳۸۲ انتشار یافت. گراور این اطلاعیه در زیر آمده است.


رویارویی ارتش مصر و «اخوان‌المسلمین»

 ناآرامی مصر پس از اقدام ارتش در برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری با‌خشونت بیشتر همراه شده است. همزمان تلاش رهبری موقت مصر برای رفع بحران سیاسی شدت گرفته است.


انتشار آمار عجیب خودکشی در کشور

زنان، مجردها و افراد خانه‌دار، بیشترین اقدام‌کنندگان به خودکشی

 نتایج یک تحقیق جامع در کشور، ضمن برشمردن عوامل مؤثر بر تصمیم به خودکشی افراد، حاوی نکات برجسته‌ای درباره لزوم توجه به عوامل پیشگیری‌کننده و نیز تکانه‌های تاثیرگذار در این اقدام است.


فقر و روابط نامشروع؛ علل افزایش سقط جنین

 یک بخشی که با مجوز است و آن را کنار می‌گذاریم. یک بخشی مربوط به ارتباطات نامشروع می‌شود،....


قطر ۲۰ برابر ایران از میادین مشترک گازی بهره برداری می‌کند

 عدم ثبات در سیاست‌های اقتصادی و تنگناهای اقتصادی باعث کاهش ارزش پولی کشور شده و همچنین صدور دستورالعمل‌های متعدد و دست وپاگیر منجر به متوقف شدن پروژه‌ها در دست پیمان کار‌ها شده است که یکی از این پروژه‌ها مربوط به میادین مشترک است.


“سن روسپیگری در ایران به ۱۴ سال کاهش یافته است”

 در این نشست خسرو منصوریان، جامعه‌شناس، با اشاره به تحقیقی که در سال ۴۷ در زمینه‌ روسپیگری در شهر تهران انجام شد؛ گفت: “براساس نتایج آن تحقیق، سن روسپیگری در سال ۴۷ بالای ۲۹ سال بود اما امروز این سن به ۱۴ سالگی رسیده است.”


کمبود دارو بیداد می‌کند:

جان خانواده‌های ایرانی قربانی بی‌کفایتی مسؤولان!

 هر روز خبر جدیدی درباره وضعیت نامناسب عرضه دارو به ویژه برای بیماران صعب العلاج منتشر می شود. براساس خبرهای منتشر شده، توزیع داروهای حیاتی با مشکلات و کمبودهای زیادی روبه رو است. این وضعیت باعث شده بخشی از بیماران به دلیل نبود داروها، فوت کنند بخشی دیگر به دلیل دیر رسیدن داروها یا مصرف داروهای جایگزین با مشکلات و حتی معلولیت هایی روبه رو بشوند.


در ۱۴ روز ۴۴ نفر اعدام شدند

جمهوری اسلامی کشتارگاه است!

 جمهوری اسلامی کشتارگاه است و حکومت اسلامی بی وقفه می کشد، بدون توجه به اعتراض های داخلی و جهانی، بدون رعایت حداقل حقوق انسانی، چرخ کارخانه ی مرگ در نظام اسلامی همچنان می چرخد. انتخابات و غیرانتخابات تاثیری در وضعیت این کشتارگاه ندارد.


گذری برای ایران به انقلاب دوم مصر

ناصر کاخساز

 روشنفکران آزاده‌ی ایرانی باید از روشنفکران مصری بیاموزند و از هرگونه حمایت شیداگونه از هرگونه مذهب سیاسی پرهیز کنند و همزمان برای سازماندهی یک جنبش ملی سراسری در راه ایجاد ایرانی برای همه‌ی ایرانیان متحد شوند. 


اقتصاد ایران

«واردات گندم با قیمت بالا»، به جای خرید از گندم‌کاران داخلی

 مشاور وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی می‌گوید که شرکت بازرگانی دولتی ایران ترجیح می‌دهد که به جای خرید محصولات گندم‌کاران داخلی، با قیمتی «بسیار بالاتر» گندم را از خارج کشور وارد کند. جاسم ساعدی روز جمعه، ۱۴ تیرماه، به خبرگزاری فارس گفت که قیمت هر کیلو گندم وارداتی ۱۱۰۰ تا  ۱۲۰۰  تومان است، اما قیمتی که برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان ایرانی تعیین شده تنها ۷۲۰ تومان است.

ادامه افزایش قیمت زمین و مسکن و مواد غذائی در ایران

 به گزارش مرکز آمار ایران قیمت متوسط فروش هر متر زمین در تهران نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱ / ۱۵۷ درصد افزایش داشته است. بانک مرکزی هم فهرست گرانی ۴۲ قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم در هفته ایتدایی تیرماه را منتشر کرده است.


مصر بار دیگر به پا می خیزد

با تهدید به نافرمانی مدنی در مصر

اولین دژِ توتالیتاریسم اسلامگرا فرو می ریزد

علی شاکری زند

 همه ی شواهد بر این گواهی می دهد که قدیمی ترین و بزرگترین کشور اسلامی جهان که از دیرباز رهبری جهان عرب را به عهده داشته، برخلاف ایران ما در سی وچهارسال پیش، از خطر سهمگین استقرار و استحکام یک توتالیتاریسم دینی که مراحل نخستنین خود را طی کرده بود بیرون می جهد.

ملت بزرگ مصر که در سال ۲۰۱۱ برای رهایی از ستم یک دیکتاتوری نظامی متمدنانه بر آن شوریدند اما در برابر تعرض سیاسی منظم اخوان المسلمین و انتخاب محمد مُرسی در ماه ژوئن ۲۰۱۲ غافلگیر شدند، پس از چندین کوشش ناهماهنگ و نافرجام در دوسال گذشته برای خنثی ساختن برنامه ی انحصارطلبانه ی اخوان المسلین اینک بار دیگر با نظم و همآهنگی خیره کننده ای برای بازستاندن حقوق ملت و بازگرداندن حاکیمت ملی به پا خاسته اند. 


- ارتش مصر قانون اساسی این کشور را به حال تعلیق در آورد.

- رئیس دادگاه قانون اساسی مصر به عنوان رئیس جمهور موقت مصر فعالیت خواهد کرد.


ارتش مصر: مرسی دیگر رئیس جمهور نیست

 خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه دولتی الاهرام خبر داد که ارتش مصر ساعت ۱۸ به وقت محلی به مرسی اطلاع داده که او دیگر رئیس جمهور نیست. رسانه‌ها برخی جزئیات "نقشه راه" ارتش مصر پس از به‌دست گرفتن قدرت را منتشر کردند.


۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی

محکومیت مرتضوی، شرمساری عدالت

 حکم نمایشی صادر شده برای مرتضوی که با پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی، به تمسخر شاکیان پرونده و عدالت قضائی انجامیده است، تنها برگی است از پرونده سنگین تقض حقوق انسانی و بی‌عدالتی، که باردیگر فساد و ویرانی نظام قضائی ایران را به رخ می‌کشد.


دو شرکت‌ کشتی‌رانی چین در پی تحریم‌های تازه ایران را ترک می‌کنند

 خبرگزاری رویترز از قطع همکاری‌ دو شرکت بزرگ کشتی‌رانی چینی با ایران در پی اجرایی شدن دور تازه تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران خبر داد.


فرمانده ناجا:

آمدن دولت جدید تغییری در گشت ارشاد ایجاد نمی‌کند

 به گفته فرمانده نیروی انتظامی آمدن دولت جدید باعث تغییر در طرح امنیت اجتماعی نمی‌شود. اسماعیل احمدی‌مقدم اتمام دوره فرماندهی‌اش را نیز در حیطه اختیارات رهبر خوانده و گفته است که این امر با تغییر دولت ارتباطی ندارد.


آمريکا:

تحریم‌ها علیه ایران شدیدترین مجازات‌ها در تاریخ است


تهدید ارتش مصر برای دخالت در جهت برقراری آرامش


فراخوان حقوقدانان و فعالان مدنی به حفظ استقلال کانون وکلا


پیشنهاد محمد نوری‌زاد به آیت‌الله خامنه‌ای برای «آزمایش اعتیاد» مسئولان


سرباز نظام ام، تمکین می کنم


مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بیانگر سیاست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نمیباشند.

حق ویرایش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.